Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?

Gestart door Artologic maandag 06 september 2010, 21:05:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Hallo iedereen,

K had graag de (ongeveer) waarde geweten van deze loc zoals hij op de foto s staat. Is het normaal bij dit model dat er maar 2 lantaarns achter zijn, of heeft deze er eentje kwijt geraakt? De loc heeft geen doos, noch handleiding.











Mvg
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Hoi,
Ik denk dat het hier om de de Ma 3047 versie 3 gaat. In tegenstelling tot de oudere  versies heeft de punt 3 één zijvenster met cellonraampje. De tender moet ergens het opschrift 3047 hebben.

Mochten de voorste wielen 9 spaken hebben betreft het de bouwkit-vorm van deze versie t.w. Ma nr.3947.

Het is niks bizonders dat deze loc 2 achterlichten heeft !

De waarde in 2005 was E.170,- in topstaat incl.OVP.
Ik schat nu E.140,- gezien de algemene ontwaarding!!

mvrgr.
Jos
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Hey Jos  :lol:,

Dank je voor de reply, het betreft inderdaad marklin 3027, maar meer weet ik er niet meteen over.

Mvg Jozef Kristof
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Citeerhet betreft inderdaad marklin 3027, maar meer weet ik er niet meteen over.???

Hoi Jozef,
Als er ergens 3027 op de Tender staat is het dus niet de 3047.3 zoals ik dacht!!!

Zowel de 3027 als de 3047 hebben hetzelfde bedrijfsnummer 44 690, verder bepalen de details wat het versienummer is. Heb je bijvoorbeelld de loc met tenderopschrift 44 690 / 3027, dan heb je een loc met een waarde van E.1500,- (2005)

gr.
Jos
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Goh t is me avond niet, t zal toch de 3047 zijn, scheelt een cijfertje, zo te zien ook in de prijs...

Mvg
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Kristof,

Het is in ieder geval een mooi exemplaar zo te zien welke tenminste 30 jr. oud is. Niet wegdoen en lekker mee gaan rijden. :P

Gr, Ben.
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Dat is ook het idee, maar nieuwschierig zijn we altijd he :-)

Mvg Kristof
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
En anders heb ik er hier nog een plaatsje voor over. :lol:
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Jammer genoeg heb ik zelf genoeg plaats :-), nuja jammer voor jouw, niet zo voor mij  :lol: :lol: :lol:
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Volgens de collection 2010 heeft een 3047 een telexkoppeling aan de tender en die zie ik hier niet.
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Hey Johny,

Klopt, maar het zou toch een 3047, waarvan er blijkbaar een versie bestaat zonder telex. Heb k ergens gelezen op een of ander engelstalig forum.

Mvg
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Ik zou zo'n oudje in nieuwstaat houden en er een doos bij kopen.
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Hey Kappa,

De verrassing was groot dat de doos er WEL bijzat (alhoewel omschreven zonder), net als een rookgenerator, die ook niet vermeld stond. Een leuk extratje dus :-)

Mvg
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Ik wist niet dat er Marklin loks waren met een dubbele sleper. :?
Re:Wat is deze loc ongeveer waard in deze staat?
Van 1964 t/m 1973 zijn er diverse nummers uitgebracht 3027 / 3047 /(3947= Hobby).
Alle uitgebrachte uitvoering hadden een Telex-koppeling type 11 B.
de waarde, afhankelijk van conditie, het nummer en uitvoering ligt tussen de E 240,00 en E 80,00