Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Station Wageningen 1920

Gestart door duizendpoot dinsdag 17 augustus 2010, 13:18:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Station Wageningen 1920
Hoi Hans

Ik vind dat je het prachtig gemaakt heb tot nu toe.
Je zou er jaloers op worden :P

Tony :thumbup:
Re:Station Wageningen 1920
Treinenwereld
gast

Re:Station Wageningen 1920
Echt erg mooi,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
nu nog een vraagje. Ga je ook het stations gebied van Ede namaken, zoals die toen die tijd was.
Maakt het plaatje wel compleet, denk ik. Ben wel benieuwd hoe dat er uit zou zien
Re:Station Wageningen 1920
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Wageningen 1920
Hoi Mark,

Om even zo brutaal te zijn deze wordt al nagemaakt door een forumlid van het Beneluxspoor. :)
Dan moet je even het OHMB hoekje kijken van het forum daar moet het wel staan.  :thumbup:

Groetjes,

Antal
Re:Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re:Station Wageningen 1920
Dag mensen, dank voor jullie mooie woorden ik zal zorgen dat via de fora korte berichtjes geplaatst worden. En de website wekelijks bij te houden.

En Mark, de OHMBers zijn druk bezig.
a)  Ede SS is in voorbereiding en wordt > 9 meter baan.
b)  Station Rhenen is gereed en op dit moment wordt de spoorbrug over de Rijn van Styreen gemaakt.
c)  De OSM heeft bij het station Rhenen zijn remiese gekregen en kruist de hoofdspoorbaan.
d)  En ben ben dus bezig met Wageningen SS

Dus je kunt aanvullen als je dat wilt.

Groet, Hans
Re:Station Wageningen 1920
Treinenwereld
gast

Re:Station Wageningen 1920
Oké bedankt, wist ik niet :(
Zal een gaan kijken dat forum. :)
Re: Station Wageningen 1920
Het ziet er erg leuk uit.

Tony
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Mijn andere klussen zijn gereed en maar weer een paar bakken uit de kast gehaald.





Dat witte rijtje huizen op de voorgrond is gemaakt van 2 foto's en een 1:1250 kadasterkaart. Achteraf blijkt dat de gevel er anders uitzag en de maatvoering ook niet correct is, maar ik heb besloten het zo maar te laten.
Ik ga nu verder met de Gerdesstraat nog drie dubbele woningen en het hoogte verschil 1,1 mtr op 40 mtr lengte aanbrengen.
Daarna verder met het Kerskampspad.

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Deze weken weer een stukje verder gegaan. Een aanvang gemaakt van het tweede blokje van 6 woningen.
Eerst een beetje tekenen en dan de steentjes plaat voorzien van sparingen.

 

 

   

En zo wordt het toch nog een gezellig straatje...

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Ziet er netjes uit ;)

Mvg Danny
Re: Station Wageningen 1920
Dit ziet er echt al heel mooi uit! :thumbup:
Veel succes met de bouw ervan!
Ik blijf je volgen!

Groetjes Mark ;)
Re: Station Wageningen 1920
Treinenwereld
gast

Re: Station Wageningen 1920
Erg gaaf, word mooi.
Re: Station Wageningen 1920
Mooi zeg. :thumbup:
Ben zelf nu ook bezig met het bouwen van een rijtje oude woningen.
Groeten,
Rienk
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Dank heren voor jullie reacties. En Rienk waar kan ik een foto vinden van je rijtje oude pandjes? Je ziet veel huisjes maar weinig rijtjes woningen. Ben heel benieuwd   ;)

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station Wageningen 1920
Hallo Hans,

Het ziet er weer goed uit. Ben zelf na 3/4 jaar weer verder gegaan met mijn station Wageningen. Heb inmiddels de eerste uitgeprinte 3D delen binnen en voor een deel heb ik deze al geschilderd.

Succes met de bouw.

Groeten,
Richard
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Dag Richard,

Je maak me erg nieuwsgierig, misschien een fototje?
En natuurlijk jij ook succes met je 3D bouwen.  ;)

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Wim Corduwener
gast

Re: Station Wageningen 1920
Dag Hans,
Ik vroeg me af welke bakstenenprofielplaten je gebruikt voor de muren van je bouwwerken.
Groet,
Wim
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Dag Wim,

Ik mag geen reclame maken voor muurplaatjes, maar in principe zijn het Slaters en Plastruct plaatjes (1:100 of H0). Verder struin ik beurzen en internet af naar andere baksteenvormen en mooiere baksteen structuren. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor dakpan platen...

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Wim Corduwener
gast

Re: Station Wageningen 1920
Dit is geen reclame maken maar valt onder het hoofdstukje "uitwisseling van informatie en ervaring" en dat zijn we toch op dit forum aan het doen?
Ik heb zelf goede ervaringen met SSMP231 Wills flexibele bakstenen. Deze platen hebben mooie strakke bakstenen, redelijk op schaal H0 en een mooie diepe voeg, waardoor ze weer mooi zijn te drybrushen. Eigenlijk zijn ze bedoeld om in tunnelwanden te buigen en zijn daarom maar 2 mm dik, waardoor ze ook makkelijk te snijden zijn.
Ik ben ze in Engeland tegengekomen en laat ze nu per post overkomen.
Re: Station Wageningen 1920
Wim, welk verband hebben deze flexibele platen van Wills?
Ik kon dat op de foto op de site van Peco niet zien.
Zijn dit nieuwe platen, want ik kende ze nog niet (nou zegt dat niet zoveel hoor :-) :-))
Groet,
Wim
Re: Station Wageningen 1920
Wim Corduwener
gast

Re: Station Wageningen 1920

Dit voorbeeld:
Rechts: de SSMP231 Wills flexibele bakstenen (en flexibel houdt in dat ze maar 2mm dik zijn en dus buigzaam)
Links: een onderdeel van Station Goor van DRM, waarvan ik vind dat de bakstenen te groot zijn. Die ben ik dus nu aan het ombouwen met de Wills baksteen.

Groet,
Wim
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
@ Wim & Wim,

Het is een leuk onderwerp met veel uitvoeringen. De door Wim getoonde plaatjes zijn 2 mm en het plaatmateriaal wat ik gebruik is slechts 0,6 mm. Dat is dus als steentjes plaat makkelijk te verwerken. Wel moet ik er bijvertellen dat mijn basis materiaal 2 mm Forex schuimplaat is waarop de steentjes plaat geplakt wordt.
Waar ik al mee begon, er zijn veel uitvoeringen.

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Dit is een interessant onderwerp. Kom zelf uit de betuwe niet ver van wageningen vandaan. Leuk ook om de oude foto's te zien en hoe het mooi in model omgezet word. Blijf het graag volgen.

Groeten,

Marcel
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Ben weer een stukje verder gegaan met het Kerskampspad nrs 8 t/m 18.





Het begint op productiewerk te lijken :( zo zijn er in een keer 8 schoorstenen etc., met de blik op oneindig maar serie productie maken. Overigens heeft wel voordelen, één maal tekenen en projecteren op het styreen en dan maar tig keer snijden en plakken. Vanavond gaat het andere dak erop en kunnen de loodslabben geplakt worden. Alle voor en achterdeuren zijn ook gereed en kunnen kompleet met een handvat erin geplakt worden. A.s maandag een nieuwe update en is dit rijtje huisjes ook gereed.

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Wim Corduwener
gast

Re: Station Wageningen 1920
Lijkt wel een beetje op een renovatieproject van een woningbouwvereniging. :)
Re: Station Wageningen 1920
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Station Wageningen 1920
een mooie straat heb je daar.
ben benieuwd hoe het totaalplaatje gaat worden.

gr john
Re: Station Wageningen 1920
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station Wageningen 1920
Hallo Hans,

Hier een plaatje van de spoorzijde van mijn station Wageningen van rond 1900:


Voorkant midden:


Ik moet nog wat delen bijwerken qua schilderwerk.

Groeten,
Richard
Re: Station Wageningen 1920
Hoi Hans

Geweldige straat gaat dat worden

Tony
Re: Station Wageningen 1920
ik ben met verwondering aan het kijken wat u allemaal aan het maken bent.
in 1 woord geweldig.
gewoon met behulp van wat oude foto's en dan dit als resultaat.
:thumbup:

groet Winno
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Zo weer een paar maandjes verder, de oude koeien zijn uit de sloot gehaald en de zinken perronkap is er gekomen.
Nu nog de laatste loodjes op en rond het stationsgebouw en blijven er voor de volgende week de tuintjes over en het plaatsen van wat tram wagonnetjes



en vanaf 1 oktober staat deze maquette drie maanden in de bibliotheek van Wageningen openingstijden

groet, Hans

Re: Station Wageningen 1920
Hoi Hans

Ziet er zeer goed uit zo van boven af gezien. :thumbup:

Tony
Re: Station Wageningen 1920
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station Wageningen 1920
Hallo Hans.
Prachtig om te zien en ook geweldig dat je nog steeds aan dit prachtige project bouwt! :thumbup:
Weliswaar nadert de voltooiïng maar ook de aankleding zal zeker de nodige aandacht krijgen.

Veel plezier en succes met dit prachtige project en hopelijk kan ik deze eens in het echt bewonderen!? :)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
@ AlbertJan,

De maquette is al een weekje helemaal gereed inclusief de aankleding  :)
Zij staat nu drie maanden in de bibliotheek van Wageningen, zonder glas of een andere barrière en is gewoon lekker te kijk gezet. Ik ben niet bang voor kijkende vingertjes en als er iets zou gebeuren, gewoon jammer dan. De ervaring op beurzen is dat over het algemeen mijn bouwwerkjes wel tegen een stootje kunnen dus...  :D
Je kunt haar "echt" bewonderen in Wageningen.

Officiële aankondiging van de maquette in de bibliotheek.

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station Wageningen 1920
Hoi Hans.
Net de aankondiging gelezen (november ontbreekt! :P) en zal ongetwijfeld door velen bewonderd worden! :thumbup:
Ik heb zelf al vele maquettes uit mijn eigen omgeving kunnen bewonderen maar niet één was zo mooi als die van jou.

Mocht ik in de buurt van Wageningen komen (kom regelmatig in Ede) dan zal ik zeker een bezoek aan jouw maquette brengen.
Misschien een idee, ik weet niet hoe eenvoudig verplaatsbaar, om jouw maquette op Gastendag te showen?
We hebben toch een aantal geweldige bouwers die met karton prachtige gebouwen weten te creëren.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Station Wageningen 1920
Hans

Ik zal zeker ook gaan kijken.werk in Wageningen ben erg benieuwd.

Groeten Cees.
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
@Tony,
Dank je wel, en voor jou een plaatje van de zijkant.

@ AlbertJan,
Over een keertje met de maquette naar een gastendag moeten we maar eens overleggen  :D
Verder bestaat deze maquette voornamelijk uit Forex, Evergreenstrips, veel verschillende PVC muur- en dakplaten, styreenplaat maar geen karton of papier.

@Cees,
Je bent van harte welkom, maar let op de toegangstijden.

Met vriendelijke groet, Hans

Re: Station Wageningen 1920
Hans,

Dat ziet er zeer mooi uit! :thumbup:
Re: Station Wageningen 1920
Lid sinds: 2007

offline
Re: Station Wageningen 1920
Hans,

Geweldig mooi en dat vooral in eigenbouw  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Wageningen 1920
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Wageningen 1920
Gezellig stukje baan heb je gemaakt Hans ziet er perfect uit. :thumbup:
Re: Station Wageningen 1920
Onzettend mooie maquette ! :thumbup: Kom jammer genoeg nooit in Wageningen of omstreken dus zal hem niet kunnen bezichtigen.
Bouw zelf ook heel veel Nederlandse gebouwen uit styreen en dit is erg inspirerend!
Groeten,
Rienk
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
@ Bas, Jaap, Michel en Rienk.

Dank jullie wel voor de complimenten, en ik weet dat er zelfs een (ander)forumlid vanuit het hoge Noorden naar Wageningen is gekomen om hier foto's te maken. Maar dat zijn echt uitzonderingen  ;)
@Rienk, ook ik bouw uit een verscheidenheid van materialen, maar de laatste jaren gebruik ik 2 mm Forex als basis voor mijn muren en vloeren. Geeft veel stevigheid en dit materiaal werkt veel minder dan 1 mm styreen. Probeer het ook eens zou ik je willen zeggen.

Groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Eurospoor was een succes, het schilderwerk in ons huis is gereed en de maquette staat nu bijna een maand te kijk (en zonder enige vorm van beschadiging). Mijn vriend Michael hier geweest om foto's te maken en die wil ik jullie niet onthouden.


Voor meer plaatjes klikkie hier
Re: Station Wageningen 1920
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Station Wageningen 1920
Ha Hans,

Ik heb je bezig gezien en het zag er werkelijk erg goed uit!
Veel succes met de verdere bouw! :)

groetjes,

Antal
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
@ Antal, dank je wel, en de afgelopen maand bijna geen modelbouw gedaan.

Op dit moment staat de maquette al 60 dagen helemaal alleen in de openbare bibliotheek, tot op heden is een schaniertje van een locomotievenloods deur verbogen en één boompje wordt steeds kaler door de handjes van mijn bezoekers. Dus de schade is nihil.

Maar vandaag voor de foto een koppeltje zwaantjes losgelaten... onder het toeziend oog van de reiger.
En nee hoor, deze dierentuin niet zelf gecreëerd maar Wim heeft ze gemaakt op Eurospoor 2013 en hij zat naast me in het Mitropa kasteel.



Met groet, Hans
Re: Station Wageningen 1920
duizendpoot
gast

Re: Station Wageningen 1920
Na 3 maanden is het bijna zover.... de maquette wordt op 6 januari a.s uit elkaar gehaald en gaat in delen naar m'n zoldertje. Dan heeft zij zonder de bescherming van glas of acrylraat die periode doorstaan met als enige schade  een boom die begint haar bladeren te verliezen en de deur van de loc. loods heeft een verbogen scharnier. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en natuurlijk de reacties van heel veel mensen.

Groet, Hans