Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

welke is beter koploper of Itrain

Gestart door treintje1234567890 zaterdag 04 september 2010, 13:42:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke is beter koploper of Itrain
treintje1234567890
gast

welke is beter koploper of Itrain
ik weet niet welke ik moet kiezen :D
Re:welke is beter koploper of Itrain
Itrain is beter, persoonlijk mening. En koploper stopt
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Koploper is gratis,maar zal stoppen.
Tenzij iemand de moed bijelkaar raapt en het stokje gaat overnemen.

Itrain is niet gratis,je moet ook beslissen welke versie,en je hebt er meer aan als je een CSII hebt,want dan heb je niets aan koploper.
Zo valt voor beide wel wat te zeggen,het is ook maar hoe ruim je budget is.

Persoonlijk vind ik een gratis programma altijd welkom,zeker als je het rijden met de PC wilt uitproberen 8)
Zelf heb ik een baantje uitgelegd op de grond,en ben met de Intellibox in de weer gegaan.
Koploper zag de Intellibox vrijwel direkt,en de lok kon ik besturen met de muis :D

Als je in het bezit bent van de oude 6021 in combi met een interface,of Intellibox (bijv.) dan staat je niets in de weg om koploper eens uit te proberen.
De enige voorwaarde is dat je systeem aan de PC verbonden is,dan zal rijden geen probleem zijn,tenzij je decoders (K83/84) en S88 modules gaat gebruiken.
Dan worden de mogelijkheden alleen maar groter.
In het andere geval (CS II) ben je aangewezen op Itrain.


Mvg Hans V200.0
Re:welke is beter koploper of Itrain
Een hele korte vraag met daarop ook een net zo kort antwoord. [edit: refererend naar de eerste reactie. Hans zijn post is geplaatst terwijl ik dit bericht typte. [/edit]
Je moet jezelf allereerst afvragen wat je allemaal verlangt van het pakket waarmee je wil gaan werken.
- met welke centrale wil je gaan rijden
- welke functies vanuit een pakket moet je kunnen gebruiken (leren remmen is zo'n bijzondere van koploper)
- ga je voor gebruiksgemak of voor maximaal aantal mogelijkheden
- wil je er wel of niet voor betalen
- etc etc

Alle pakketten hebben hun voor- en nadelen. Ga eens wat demo's bekijken, lees op de forums van de betreffende software en kijk eens of je daaruit een beeld kunt krijgen of wat je verlangt mogelijk is met het pakket.

Zelf gebruik ik koploper. Ten eerste omdat dit gratis is. Ten tweede omdat ik nog geen betaald pakket heb gezien met dezelfde mogelijkheden. Zelf vind ik het leren remmen van koploper ideaal.
Dat Paul Haagsma is gestopt met het verder ontwikkelen van koploper voor iedereen is waar, maar sinds hij is gestopt zijn er al weer een paar updates/bugfixes geweest. Zolang je geen nieuwe (CS2) of misschien nog uit te komen centrale wil gaan gebruiken vind ik Koploper een heel mooi pakket. Het duurt alleen wel even voordat je er volledig me uit de voeten kunt.

Maar zoals ik begon, belangrijker dan wat anderen vinden is wat je zelf nodig denkt te hebben in PC-besturing.

mvg, Corné
Re:welke is beter koploper of Itrain
Wat beter is weet ik niet, heb alleen ervaring met Koploper. Maar als starter zou ik niet meer voor Koploper kiezen gezien de stop van verdere ontwikkelingen.

Maar begin gewoon met Koploper, het kost immers niets en als het je niet bevalt druk je op <delete>. :P

Gr, Ben.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Ik heb voor iTrain gekozen omdat ik een CS2 heb.
Koploper heb ik eerst ook bekeken, maar iTrain vond ik ook makkelijker.
Rocrail is ook gratis, maar ik vond het niet gebruiksvriendelijk.

Succes met je keus!

Groet,
Hugo
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 04 september 2010, 14:06:40
Koploper is gratis,maar zal stoppen.
Tenzij iemand de moed bijelkaar raapt en het stokje gaat overnemen.
Zoals op de site van Pahasoft te lezen is Paul geeft zijn source niet vrij, dus het stokje overnemen ?.

Toekomstige op de markt komende centrales wordt door Paul niet meer ondersteunt. Evenzo op uitbreidingen of veranderingen in de software van centrales.
Enige voorbeelden daarvan zijn:
Geen ondersteuning CSII.
Toevoegingen en of veranderingen bij de ECoS 1 en 2 en CS(R). Dit sinds update 3.2.1. Voorbeeld overname lok-aansturing ECoS<>Koploper.
Uitbreidingen/aanvullingen van de Uhlenbrock IB2 t.o.v. IB1.

Hiervoor ben je dan aangewezen op software programma's die dit wel (gaat) ondersteunen.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
neem een raptor, ben je overal vanaf
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Maar daar ging het niet over :(
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hoi Allen,

Ik wil niet moeilijk doen, maar RocRail is uitgebreider, dan beiden en is ook helemaal Open Source. Het wordt ondersteund door heel veel gebruikers wereld wijd. Kan ook alle tot ni toe in de handel zijnde centrales aan en ook nog enkele zelfbouw centrales. Het werkt op veel verschillende operating systems, zoals Linux, MAC en diverse Windows varianten. Ook werkt het op 3 soorten smartphones als draadloze bediening. Dus waarom alleen kiezen tussen iTrain en Koploper.

Zie op 27 november  tijdens de Forumdag in Den Bosch.

Groet,
Bert
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Beste Hans,

Je antwoord is 100% correct, maar dit soort vragen leidt altijd tot meer alternatieven als degenen die genoemd zijn, dus is de opmerking van Jan Stuif niet geheel onterecht.

Overigens las ik bij de "buren" dat de ECOS 2 en Koploper niet voor 100% meer goed samenwerken, Peter/Freak refereert hier ook aan.

De opmerking van Jan Stuif is dan ook 100% correct, software en centrale "zit" in één apparaat.

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Anne W op zaterdag 04 september 2010, 23:16:08
Overigens las ik bij de "buren" dat de ECOS 2 en Koploper niet voor 100% meer goed samenwerken, Peter/Freak refereert hier ook aan.
Niet alleen de ECoS 2 maar ook de ECoS 1 en CS(R).
Ook een aantal uitbreidingen die de IB2 t.o.v. de IB1 heeft zal niet meer door Koploper ondersteund gaan worden.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Beste Peter,

Wellicht is het nuttig als je de punten waarin Koploper de nieuwe versies van de Ecos, de "Märklin" Ecos en de IB niet meer ondersteunt, op het Forum zet, dan kan iedereen die met Koploper wil starten bepalen of dat nog zin heeft.

Of staat het op het Koploper Forum?

Overigens ben ik erg benieuwd naar het kunnen van I-Train en Rocrail, daarom heb ik me ingeschreven voor de demo's op de Gastendag (om zekere bijdragen voor te zijn: ja, je dient altijd te weten wat er op de markt is en regeren is vooruit zien, dus altijd "back-up" kennis hebben)

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Anne W op zondag 05 september 2010, 23:04:38
Of staat het op het Koploper Forum?
Ik denk van niet, in ieder geval niet door mij omdat ik geen lid van het Koploperforum ben. Ik ken wel het programma Koploper maar gebruik zelf een ander programma.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo Anne,

Waarom wil de topicstarter deze programma's (Koploper/Itrain) willen vergelijken????
Met beide heb je toch de PC nodig,en dan kies je niet voor een op zichzelfstaand systeem zoals Raptor dat is.
Raptor leek mij juist het alternatief ,als je niet met de pc aan de gang wilt,maar toch je baan digitaal wil aansturen.

Rocrail kan een alternatief zijn,maar ook daar had de topicstarter het niet over.
Natuurlijk hoef je alle systemen niet dood te zwijgen,maar of de vraag hiermee geholpen is??

Mvg Hans V200.0
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hoi Hans,

Ik hen RocRail genoemd, omdat dit nog niet voldoende bekend is bij iedereen en ik niet helemaal begreep, waarom de oorspronkelijke vragensteller alleen wil kiezen tussen Koploper en iTrain.

Wat zijn de criteria om te zeggen, wat beter is of niet. Ik wil altijd proberen om zo objectief mogelijk te kiezen en laat ik dus in het begin alle optie open. Als je alle eisen en wensen naast elkaar legt, kun je een goede afweging maken over het te gebruiken produkt.

Op dit moment kies ik voor RocRail, maar het kan maar zo, dat ik iTrain of Koploper kies voor mijn volgende project.

Groet,
Bert
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo

Binnen nu en zeg 5 jaar zijn er geen windows PC's meer verkrijgbaar. Maar heb je een terminal thuis, zonder programmatuur en moet je alle programmatuur die je wilt gebruiken betalen voor de tijd dat je het gerbuikt. (zie bijvoorbeeld op schiphol, de PC plaatsen, daar koop je toegang voor bijvoorbeeld een halfuur)

Een PC met zelfstandige stuurprogramma's worden dan zeldzaam of sterft uit.
Ga daarom nu over op systemen die draaien zonder gebruik te maken van een PC en programmatuur. Vermijd daarmee investeringen in duurdere programma's. Koploper zou je dan moeten kunnen gebruiken, als je er al doorheen komt om het draaiende te krijgen.

Teunis
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: teunistreinen op maandag 06 september 2010, 10:52:23
Hallo

Binnen nu en zeg 5 jaar zijn er geen windows PC's meer verkrijgbaar. Maar heb je een terminal thuis, zonder programmatuur en moet je alle programmatuur die je wilt gebruiken betalen voor de tijd dat je het gerbuikt. (zie bijvoorbeeld op schiphol, de PC plaatsen, daar koop je toegang voor bijvoorbeeld een halfuur)

Een PC met zelfstandige stuurprogramma's worden dan zeldzaam of sterft uit.
Ga daarom nu over op systemen die draaien zonder gebruik te maken van een PC en programmatuur. Vermijd daarmee investeringen in duurdere programma's. Koploper zou je dan moeten kunnen gebruiken, als je er al doorheen komt om het draaiende te krijgen.

Teunis


dream on :)

Dirk
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo allemaal,

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zo veel geld uitgeven aan een centrale en software als het ook gratis kan  :lol:. Ik rijd hier met Koploper en Mrdirect, en dit gaat naar alle tevredenhijd :D.
Koploper is door de jaren heen uitgegroeid tot een zeer uitgebrijd programma met de wereld aan mogelijkheden, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die alle ins en outs van Koploper weten (ik zelf ken nog niet eens de helft van de mogelijkheden)
Als ik dan zie dat een cs2 of een ecos al iets van 5 á 600 euro moeten kosten dan vind ik dit compleet gestoorde prijzen :?.
Uiteindelijk kun je met mrdirect toch precies het zelde als een ecos of een cs2??? Het zou kunnen dat mrdirect geen mfx ondersteund maar dat weet ik niet zeker, dat zou dan de enige tekortkoming zijn die ik kan bedenken.

Uiteraard wil ik niemand tegen het zere been schoppen want we hebben allemaal dezelfde passie en dat is modeltreinen :), ik verbaas me er alleen soms over dat sommigen zo veel geld steken in dingen die veel goedkoer kunnen ;) .

Iedereen succes verder met jullie modelbanen ;)
Re:welke is beter koploper of Itrain
Martijn Hendriks
gast

Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Janvis op maandag 06 september 2010, 12:44:41
Als ik dan zie dat een cs2 of een ecos al iets van 5 á 600 euro moeten kosten dan vind ik dit compleet gestoorde prijzen :?.

Koop eens een fatsoenlijke pc, das net zo duur of nog duurder.

Maar om even door te gaan in de discussie, ik ben er nog niet uit wat ik wil/ga gebruiken.
Ik heb koploper bekeken maar op dit moment neig ik naar RocRail vanwege de app voor mijn Iphone.  8)
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo Jan,

Citaat van: Janvis op maandag 06 september 2010, 12:44:41
Uiteindelijk kun je met mrdirect toch precies het zelde als een ecos of een cs2??? Het zou kunnen dat mrdirect geen mfx ondersteund maar dat weet ik niet zeker, dat zou dan de enige tekortkoming zijn die ik kan bedenken.
Ik ben met je eens dat men ook op een goedkope manier een modelbaan kan automatiseren. Maar om nu te zeggen dat MRDirect precies het zelfde kan als een ECoS(x) of een CS(x), dan lijkt het me toch verstandig om de technische gegevens eens te vergelijken.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Een centrale als een ECos2 kost je wat geld maar dat  betaal ik graag voor het gebruiksgemak dat je ermee hebt.Geen miserie meer om locs,decoders enzo  te programmeren en uit te lezen.Wat een gedoe was dat vroeger zeg.Nu loc op programmeerspoor,op de ecos programmeermode kiezen en naargelang MM of DCC doet hij nagenoeg alles voor mij.
PS : ik rijdt met koploper.Ben al 3 jaar aan het programmeren en ken nog het einde er niet van.En dit allemaal gratis en met een ongekende ondersteuning.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Mooie discussies allemaal maar het zal ons 11-jarig forumlid en topicstarter treintje1t/m0 allemaal niet helpen. :P

Gr, Ben.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: teunistreinen op maandag 06 september 2010, 10:52:23
Hallo

Binnen nu en zeg 5 jaar zijn er geen windows PC's meer verkrijgbaar. Maar heb je een terminal thuis, zonder programmatuur en moet je alle programmatuur die je wilt gebruiken betalen voor de tijd dat je het gerbuikt. (zie bijvoorbeeld op schiphol, de PC plaatsen, daar koop je toegang voor bijvoorbeeld een halfuur)

Een PC met zelfstandige stuurprogramma's worden dan zeldzaam of sterft uit.
Ga daarom nu over op systemen die draaien zonder gebruik te maken van een PC en programmatuur. Vermijd daarmee investeringen in duurdere programma's. Koploper zou je dan moeten kunnen gebruiken, als je er al doorheen komt om het draaiende te krijgen.

Teunis

droom lekker verder, windowscomputers bestaan met nog gemak 20 jaar, aangezien er altijd mensen blijven die dit willen, en er genoeg markt voor is ;)
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Als hij eenvoudig wil beginnen dan is er in koploper een volledige democursus beschikbaar.Velen zijn zo gestart.Er is een volledig nederlandstalig forum ook.Vermits er vele met koploper rijden is er mss iemand in zijn buurt die hem een handje kan toesteken.Er zullen ook wel liefhebbers zijn om eventueel zijn baan te tekenen enzovoort.Denk niet dat er zoveel gebruikers van I-train zijn.Kan verkeerd zijn ook hé.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: treinbert op maandag 06 september 2010, 09:57:56
Hoi Hans,

Ik hen RocRail genoemd, omdat dit nog niet voldoende bekend is bij iedereen en ik niet helemaal begreep, waarom de oorspronkelijke vragensteller alleen wil kiezen tussen Koploper en iTrain.

Groet,
Bert
Hoi Bert,

Ik begrijp je standpunt wel,en wat de oorspronkelijke vragensteller ook wilde is bij mij niet bekend.
Ook werd er geen woord gerept over het te gebruiken systeem,maar door zowel koploper als Itrain te noemen,vermoed ik dat de topicstarter of een Intellibox heeft,of staat voor de aanschaf van een nieuwe centrale bijv. de CS II.

Maar ook dit is gissen van mij,en misschien was dit ook niet de opzet van deze discussie,maar opnieuw is dit gissen :(
Het frapante vind ik dat deze starter zich niet meer heeft bemoeit met de reakties :( :( :(
Dit is voor mij een reden om niet meer om te kijken naar dit topic,en ik doe ook niet mee aan rare toekomst voorspellingen.
Deze doen dit topic ontsporen  :!:  :(

Mvg Hans V200.0
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Om iedere beginner te helpen kiezen tussen wel of niet Koploper heb ik geprobeerd een discussie hier over te starten, met als vraag: kan een beginner nog met Koploper en de genoemde "upgedate" centrales beginnen of zijn er al belangrijke zaken die niet meer werken.

Dit is info waar de vragensteller wat aan heeft, lijkt mij, wie wil dit oppaken? (ik niet om bekende redenen)

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Anne W op maandag 06 september 2010, 23:31:42
Om iedere beginner te helpen kiezen tussen wel of niet Koploper heb ik geprobeerd een discussie hier over te starten,
De vragensteller is een 11-jarige jongen. Ik denk dat hij zo van de reacties verschoten is dat hij niet meer durft te reageren.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Ik heb treintje een persoonlijk bericcht gestuurd, wellicht helpt dat hem.

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Ik denk dat hij daar niet mee geholpen is.  :roll:
Re:welke is beter koploper of Itrain
Als maker van iTrain wil ik geen commentaar geven op wat beter is of slechter. Ik wil wel kwijt dat als je voor jezelf wilt uitmaken wat voor jou beter werkt je iTrain ook gratis volledig kan proberen voor tenminste 2 maanden zonder verplichtingen door te registreren. Langer is op aanvraag ook mogelijk indien nodig. Je betaalt alleen als je tevreden bent over het product.

Dan nog even over dat MRDirect gratis is en waarom mensen zoveel geld besteden aan hardware. Daar hebben ze een reden voor zoals:
- Zo'n oude PC met een Pentium kost heel wat geld aan elektriciteit. Dat zijn echte stroomvreters. Die neemt heel wat meer kWh dan een simpele centrale dus na een paar jaar heb je die IB COM er al lang uit.
- Tijd is geld. Veel mensen op dit forum hebben een modelbouw hobby en willen niet uren bezig zijn met oude hardware. Met geld koop je tijdwinst en haal je frustatie weg. Dit geldt natuurlijk niet voor mensen die het leuk vinden om met MrDirect bezig te zijn, maar het is niet voor iedereen interessant.
- Sommige mensen houden gewoon van een elegant stil apparaat om te bedienen i.p.v. een logge oude bak staal met veel lawaai van de ventilator.

Groet,

Xander

Re:welke is beter koploper of Itrain

Beste Mensen

Ik wil in het algemeen opmerken dat iTrain een bijzonder gebruiksvriendelijke besturingssoftware is, wat beter is?  ( ik weet het wel) moet iedereen maar uitmaken, ik werk er nu een half jaar met de proversie , en beheers het programma vrij goed. (vind ik zelf ) Heb je dingen waar je echt niet uitkomt, is de ontwikkelaar van het programma prima te benaderen, en er is een forum waar gebruikers snel reageren op jouw probleem, Ik ben er achter gekomen dat je buiten de handleiding ( je wilt soms te snel) gewoon moet lezen en zelf moet uit proberen en testen, ik heb diverese programma's geprobeerd maar ik vind persoonlijk deze software prima aan mijn  persoonlijke wensen voldoet ( ik heb geen aandelen in deze onderneming  :D ).
Ik wil nog opmerken dat , welke besturings systemen dan ook updates krijgen, de ontwikkelaar zeer snel inhaakt op de deze updates en je in notime weer bij bent.
Er blijven natuurlijk altijd dingen wat je ( ondanks de prima  mogelijkheden van de software ) persoonlijk anders zou kunnen/willen , maar ik sta soms versteld van het feit dat wat ik inbreng in het programma ( bv routes) het allemaal  werkt,perfect!. ik wil nog wel opmerken dat wij als modelspoorders op besturingssoftware minder willen Investeren dan de locs enz, maar ik zou zeggen doe het maar ( ik dacht ook anders ) je hebt er echt plezier van ( mits je er energy insteekt ) maar dat is met elk prog zo.
groet Frits van der Meij

Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Beste Sprinter,

Ik heb Treintje het volgende bericht gestuurd:

Er van uitgaande dat je al een centrale hebt, zou ik beginnen met Koploper omdat het gratis is, zodra je dingen tegenkomt die Koploper niet meer doet, dan is het tijd om over te stappen op één van de programma's die geld kosten.

Intussen weet je dan ook wat automatiseren en treinbanen zo al betekenen en kun je je wensen beter vergelijken met de mogelijkheden van de programma's.

Heb je nog geen centrale en woon je in de buurt van Den Bosch, kom dan eens bij de MSG in Den Bosch kijken, je vindt daar een heleboel verschillende systemen.


Is het zo neutraal genoeg?

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Xander,

Ik ben wel geinteresseerd in Itrain. Geef jij soms demo's in België ? Jij staat soms niet in Mechelen op de modelbeurs ?

Guy
Re:welke is beter koploper of Itrain
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo Guy,

heb je al gekeken bij de activiteiten van de gastendag van het 3rail forum te Den Bosch, is volgens mij niet zo heel ver van België

met vriendelijke groet,

Walter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo Walter,

Den Bosch is niet zo ver van de grens met België, maar wel van waar ik woon (Ooigem di. tegen Kortrijk en is enkele reis 195 km).
Voor een betalend programma zou ik het jammer vinden indien er nooit eens een demo dag gehouden kan worden in onze regio.

Guy
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Beste Guy,

Als jij een groep mensen en een mooie ruimte voor die groep en een demobaan van 3 maal 1 meter organiseert, zal ik mijn best doen Raptor naar de omgeving van Kortrijk te brengen.

Als je het "groots" aanpakt komen er misschien nog wel wat meer demonstrateurs.

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Is genoteerd Anne W. Ik zal zien wat ik in de toekomst bijeen kan krijgen. Je hoort het nog wel. Bedankt alvast voor de goede wil.

Guy
Re:welke is beter koploper of Itrain
neem een raptor, ben je echt van alle armoe verlost.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Anne W op dinsdag 14 september 2010, 17:40:15
Beste Guy,

Als jij een groep mensen en een mooie ruimte voor die groep en een demobaan van 3 maal 1 meter organiseert, zal ik mijn best doen Raptor naar de omgeving van Kortrijk te brengen.

Als je het "groots" aanpakt komen er misschien nog wel wat meer demonstrateurs.

Groet, Anne W
Hoi Guy en Anne,

Ik wil me eventueel wel opgeven voor demo's van RocRail, Koploper en iTrain om mijn demobaan van 1,20 bij 1,20 meter.

Groet,
Bert
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Wel Guy, ergens anders op ons Forum is sprake van een ontmoetingsdag in België......

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Ik gebruik traincontroller en dat bevalt me (na testen van rocrail en koploper) uitermate goed!
Het programma is veel intelligenter dan de andere 2, minimaal aan instellingen benodigd en je rijdt automatisch in 5 min.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hallo,

Als je bij iTrain handmatig rijdt, werkt dan wel de blokbeveiliging en verspringen de seinen? Dit vind ik een groot nadeel van koploper.

Olaf
Re:welke is beter koploper of Itrain
ik gebruik Win-Digipet, en dat bevalt prima. de instap is lastig, maar als je de manier van denken van WDP door hebt, heeft dit programma bijna onbeperkte mogelijkheden. ook iTrain is een prima en veelbelovend programma.

groeten Ruben Derks.

www.rubenderks.tk
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Falcon op dinsdag 21 september 2010, 13:47:53
Hallo,

Als je bij iTrain handmatig rijdt, werkt dan wel de blokbeveiliging en de verspringen de seinen? Dit vind ik een groot nadeel van koploper.

Olaf

Werkt dat wel bij iTrain dan? :)
Re:welke is beter koploper of Itrain
Dat is precies wat ik vraag, of bij itrain de blokbeveiliging en de seinen werken als in handmatige toestand wordt gereden. Zie ? aan het einde van de zin.

Olaf
Re:welke is beter koploper of Itrain
Dus een volledig overbodige vraag, Wybe  :lol:
Re:welke is beter koploper of Itrain
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Falcon op dinsdag 21 september 2010, 16:45:37
Dat is precies wat ik vraag, of bij itrain de blokbeveiliging en de seinen werken als in handmatige toestand wordt gereden. Zie ? aan het einde van de zin.

Olaf

Hallo Olaf,

de treinen kunnen reageren op het handmatig omzetten van de seinen in Itrain,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
ik gebruik nu nog koploper,
Maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik over moet gaan stappen...

Mvg. Falco
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Beste Walter,

In hand "sein" bedrijf: ik neem aan dat de automatiek alleen het sein op groen zet als er een vrije rijweg is achter het sein.....

Wat in handmatig "lok" bedrijf: de trein komt in het blok voor het sein en er is een vrije rijweg, gaat dan het sein automatisch op groen?

Groet, Anne W