Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628

Gestart door Seinwezen zondag 29 augustus 2010, 20:39:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Hoi,

ik ben erg geïnteresseerd in dit treinstel, maar ik ben benieuwd naar de verschillen tussen de Roco en Marklin variant 8).

Ik weet dat de Marklin variant interieurverlichting heeft, maar er zit nog een "oude" motor in :(. Hierdoor zal hij niet zo stil zijn.

En aangezien ik redelijke goede ervaringen met Roco heb en deze over het algemeen beter geprijsd en erg stil zijn, ben ik erg nieuwsgierig naar ervaringen :lol:.

Ik hoop het van jullie te horen,

Groeten Sander

Re:Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Hier rijd al enige tijd de marklin Br628 rond. Hij is inderdaad niet stil, maar rijd daar in tegen erg mooi!

We hebben de max snelheid wat omlaag gebracht en de optrek/afrem vertraging bijna op max gezet. Dat in combinatie met het programma koploper is het echt een aanrader.

Verder ook mooie front/sluit en interieur verlichting.

Re:Ervaring Roco 63(9)013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Hoi,

bedankt voor je reactie :D.

Mooi om te horen dat de Marklin variant goed bevalt. Ik had zelf de 37763 op het oog.
Maar de roco ziet er ook goed uit, dus vandaar dat ik nog twijfel :?.
De roco ben ik tegen gekomen voor rond de ?120,-. Dit is wel de gelijkstroom uitvoering, maar deze is vast makelijk om te bouwen.
Binnenverlichting kan ik zelf maken en een decoder heb ik nog wel 8).

Groeten Sander
Re:Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Inmiddels heb ik de Roco variant besteld.
Deze was nieuw maar ?99,-. Scheelt nogal met de Marklin.

Zodra hij binnen is maak ik wel een paar foto's.

Groeten Sander
Re:Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Hallo Sander,

Let bij het ombouwen op de voeding van de decoder,zodat er geen diodes er meer tussen zitten.

Roco deed dit vroeger wel,en bij mijn model (V200) zat hij tussen de sleper en de aansluiting daarvan.
En had een plat uiterlijk,wat helemaal niet leek op een normale diodehet kosste me wel een decoder

Misschien past Roco dit niet meer toe anno nu,dan is er geen vuiltje aan de lucht en is deze reaktie overbodig :D

Mvg Hans V200.0
Re:Ervaring Roco 63013 tweedelig dieseltreinstel Br 628
Hoi Hans,

bedankt voor je reactie.
Ik heb het treinstel inmiddels omgebouwd, maar ik ben geen diode tegengekomen 8).
Ik wacht alleen nog op een sleper en bevestiging plaatje :(.

Als het binnen is, een ik klaar ben met de ombouw zal ik nog een paar foto's maken en plaatsen :lol:.

Groeten Sander