Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81

Gestart door Artologic donderdag 02 september 2010, 12:48:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Hallo iedereen,

Ik heb de marklin 29185 (br 81, delta versie), aangezien ik geen enkele rangeer loc heb die past in tijdperk IV vroeg ik me af of het mogelijk is de kappen zonder aanpassingen te ruilen met een van de modernere hobby versies die marklin de laatste jaren heeft uitgebracht. Dit om een tijdperk IV model te creeeren. Weet ook iemand het nummer van de nieuwe hobby br81 in tijdperk IV uitvoering?

Mvg
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
De baureihe 81 werd al voor tijdperk IV uit dienst genomen, dus een TP IV versie heeft nooit bestaan.
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Hey Kappa,

Marklin heeft um toch uitgebracht in oa die dubbel startset als tp IV versie dacht ik, maar we hebben natuulrijk al vaker fantasie modellen gezien?

Mvg
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Heb vorige week in Houten BR 81 005 gekocht, digitaal uit startset, geen idee welk artikelnummer Marklin hieraan gehangen heeft. Haak hier even aan dit draadje, omdat het hier ook om BR 81 gaat. Het drifwerk van dit model vind ik povertjes, overigens.

Munin 
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Citaat van: Artologic op donderdag 02 september 2010, 13:59:33
Marklin heeft um toch uitgebracht in oa die dubbel startset als tp IV versie dacht ik, maar we hebben natuulrijk al vaker fantasie modellen gezien?
Volgens hfkern is de br 81 er alleen in een TP 3 versie geweest.

Citaat van: Munin op donderdag 02 september 2010, 17:17:34
Het drifwerk van dit model vind ik povertjes, overigens.
Wat wil je, het is een konstruktie van 50 jaar oud.
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Citaat van: Kappa op donderdag 02 september 2010, 17:28:11
Citaat van: Munin op donderdag 02 september 2010, 17:17:34
Het drifwerk van dit model vind ik povertjes, overigens.
Wat wil je, het is een konstruktie van 50 jaar oud.
Ik heb ook zo'n oud lokje. Met het drijfwerk is niets mis. Alle assen door middel van tandwielen aangedreven. Werkt beter dan aandrijving door de fragiele drijfstangen...
Zie ===> http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20826.msg345245#msg345245
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Ik denk dat het niet zal gaan, er zit namelijk een andere motor in het Hobby-model, dus het onderstel is ook anders.
De bevestiging van de kap is ook anders.
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Klopt,
deze lokkappen zijn niet uitwisselbaar
omdat de bevestiging anders is.

De hobby 81 005 heeft inderdaad een soberder
drijfwerk met minder stangetjes.
En een china motor.
Kan toch leuk lopen met die wormaandrijving

De oude br81 heeft echt een oude kleine schijfcollectormotor
doe bekend staat om z´n enorme herrie.

Groetjes
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Hey Iedereen,

Bedankt voor de reactie. Jammer dat het niet kan, want die herrie stoort me niet zo, de minder afgewerkte drijfstangen enz daartegen wel. Vandaar het idee. En dan was er uiteraard ook een tijdperk IV rangeerloc in mijn collectie. Is het omgekeerd niet mogelijk de drijfstangen dan compleet te maken op die hobby dingetjes?

@kappa: Ik meen me te herinneren van wel, maar die startset is van na 2005, had een dhg 700 en een br81, ff googled, nummer 29852, maar idd die loc is wel groen...
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Ja,
die uit 29852 is ook een groene hobbylok met chinamotor.

Maar,
die drijfwerken zijn wel degelijk om te wisselen.

Ik heb het gelezen op Stummi's forum,
moet je maar even zoeken...
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Hey Wim,

Bedankt voor het antwoord, jammer genoeg spreek ik amper duits dus het zoeken zal niet zo meteen lukken. Maar als ik weet dat het gaat zal k ook wel uit weten vissen hoe het werkt :-)

Mvg
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Citaat van: Wim op donderdag 02 september 2010, 17:53:12
De oude br81 heeft echt een oude kleine schijfcollectormotor, die bekend staat om z´n enorme herrie.

Wim,

Hier rijden er echt 2 stille rond, nauwelijks meer geluid dan een 5* motor.

gr Chris
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
Hoe doe je dat ?  :)
Re:Is het ruilen van kappen mogelijk tussen de 29185 en het nieuwe hobby model br81
de omgebouwde delta van mij rijdt hier prima rond. De "nieuwe 81" heeft een veel eenvoudiger drijfwerk dan de oude. Bij de nieuwe ontbreekt het Mechanisme naar de schuiven gewoon.