Na de draadjes hier doorgesnuffeld te hebben, zag ik dat er nog geen specifiek draadje voor deze loks was. Bij deze dan maar. Welke Duitse E-loks en diesels zou Märklin nog moeten maken?
Nu er een nieuwe Br 103 dit najaar uitkomt, heb ik eigenlijk niet meer zo heel veel wensen. Graag zou ik echter nog een
nieuwe versie zien van de Br 151 van Märklin. De oude 151 (met kunststof kap) is volgens mij al eeuwenoud en kan wel een opwaardering gebruiken. Graag dus volledig in metaal en in het oceaanblauw/beige (periode IV dus.) Geluid mag, uitschakelbare sluitlichten zijn verplicht.

Foto: Gerhard Lieberz /
www.Br151.de Verder heb ik op mijn wensenlijstje nog een nieuwe versie van de Br 212 staan. Zelfde verhaal als bij de 151: de huidige versie is al te oud, de nieuwe versie graag volledig in metaal, met echte (uitschakelbare) sluitlichten en geen schroef in het dak! Ook de "relingen" mogen wat subtieler vormgegeven worden. De kleur heb ik het liefst gewoon in het bordeaurood. Geluid mag, net als een telex.

Foto: Jan Lottermoser /
www.bahnbilder.de Tenslotte - en dat zie ik eventueel volgend jaar nog wel gebeuren - zou ik graag nog een oceaanblauw/beige Br 140 met 5 frontseinen willen hebben. Deze variant zou volgens mij makkelijk gemaakt kunnen worden op basis van de nieuwe verkeersrode 140 (37903) die dit jaar uitkomt.

Foto: Jan de Vries /
www.bahnbilder.deMet deze drie er bij zou mijn lokpark wat mij betreft al vrijwel helemaal compleet zijn.