Beste allemaal,
Afgelopen weekend en vandaag ben ik bezig geweest met het ijken van 3 treinstellen, de hondenkoppen en het Plan V.
Over het algemeen is dit aardig gelukt en ben ik tevreden met het resultaat.
Ik kwam er na een half jaar pas achter dat er interieur verlichting en ipv 4 maarliefst 8 geluidsfuncties in mijn plan V zaten

Robin, Harald, Alex en Max hebben mij de afgelopen maanden gesteund met het goed krijgen van de Koploper file, dit is goed gelukt!
Ik waardeer de hulp die ik heb gekregen en krijg ten zeerste, zonder jullie was ik nu zo ver nog niet gekomen.
Het enige probleem waar ik nog tegen aan loop kunnen jullie in de foto zien, waar deze melding steeds vandaan komt snap ik niet?
Verder ben ik met 2 stellen begonnen met het automatisch rijden, mijn treinen weten nu eindelijk de keerlussen te vinden en in het schaduwstation te komen waar nu alles goed is ingesteld.
Van dit automatisch rijden heb ik daarom ook een filmpje gemaakt met de Ipad, eerst van het ijken, toen van het automatisch rijden.
Wisten jullie trouwens dat de Ipad een goede camera heeft? Zie hieronder het resultaat!
Het enige probleem schuilt hem nog in de wisselmotoren, er zijn er op dit moment 5 buiten werking wat er voor zorgt dat een deel van de baan niet goed functioneert. Zo onder andere ook mijn kruiswissel, deze schakelt ook met andere 'kapotte' motoren maar 1 kant op. Wanneer ik ze apart aan een 15V trafo met de hand schakel, werken deze wel naar behoren.
Het lijkt mij sterk dat ik nieuwe motoren moet gaan bestellen toch?
Zijn er mensen die weten of 2,8A op de baan met behulp van een ringleiding, 5 tot 7 treinen tegelijk en 27 wissel aansturingen, kwaad kan voor de wisselmotoren?
Daar bedoel ik dus mee dat ik misschien wel te weinig spanning op mijn baan heb staan?
Ondertussen is de CS1 Reloaded update besteld en mijn dealer verwacht deze binnen 2 tot 3 weken binnen, dan komt er een spanning van 4,0A op mijn baan te staan en kan ik DCC programmeren.
Zou de update een oplossing kunnen zijn voor het probleem?
Tot zover mijn update, deze week ga ik proberen al mijn treinstellen in te laten rijden. Als iemand nog een tip heeft voor het probleem op de foto hoor ik ze graag.
Opmerkingen over het filmpje zijn ook van harte welkom, ik waardeer juist de berichten van; "het ziet er goed uit"

Ik vind het altijd leuk als mensen reageren

Mvg,
Falco