Hallo allemaal,
Het is weer een tijdje geleden maar er is weer een update.
Ondertussen is er wel het een en ander gebeurt...
De 3 wegwissel schakelt inmiddels. Het is de enige decoder van AJ, maar werkt goed

In de baan zitten straks dus 26 schakelende wissels.
Verder ligt er het eerste gedeelte van de baan al, de wisselstraat en de kruiswissel van de stationperrons liggen ook op hun plaats.
Afgelopen vrijdag heb ik een feest gehad hier thuis en zijn we met zijn alle (25 man) elke keer naar de treinbaan gaan kijken.
Altijd leuk en als je ziet dat bij die 25 man wel 5 mensen iets met treintjes hebben dan krijg je er nog meer plezier in

Zo heb ik dus ook een testbaan weg gelegd waar de mensen naar konden kijken.
Het leuke vind ik vooral dat de mensen soms denken: pfff was da nou weer voor hobby? Maar als je dan merkt hoe de mensen reageren als ze het eenmaal zien... dat is 10 keer leuker

.
Van de testbaan is ook een filmpje gemaakt, dat ik eerder had willen plaatsen... maar het uploaden duurde iets of wat langer.
Behalve dat heb ik eens met pa overlegt.

Inmiddels heb ik alles in huis om deze baan volledig geautomatiseert te laten rijden.
Hier en daar moet ik nog een ringleiding aan leggen in de hoop dat alle motors vaan de wissels goed schakelen.
Dat gaat namelijk niet altijd even goed, sommige van de motors zijn ook al 6 jaar oud, en hebben geen 16V maar 15V stroom gehad. Op de vorige baan was maar 1 aansluitpunt voor stroom en dat was een 18VA dus 1 Ampere en dus niet zo sterke stroom.
Zo wie zo schakelt hij nu al een stuk beter omdat er nu 60VA is. Maar 4 motors doen moeilijk dus ik heb nog hoop. Maar ik vrees dat het een nieuwe wordt.

Terugkomend op het overleg met pa,
Ik wil een treinstel bij gaan komen.
Nu heb ik het gemunt op de ICL ban Märklin zelf.
Het punt echter is, mijn dealer is geen shop dus levert deze al niet.
Het 2e punt is, ik heb niks gereserveerd en ik hoop dat ik er ergens nog 1 kan vinden.
Punt 3... financiering... die is er wel.. maar is wel meteen veel minder scenery voor mijn baan.
Als je verder een beetje op mij let, dan weet je dat ik nog al van interieus verlichting ben en deze trein heeft dat als optie, komt wel bij kijken dat ik toch een hoop meer geld kwijt ben.

Weet verder toevallig iemand nog iets over de leverdatum?
Ik houd jullie op de hoogte verder,
en jawel hieronder is hij dan:
Het filmpje!!

Mvg
Falco
PS: het kan zijn dat de video nog niet goed werkt