Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm

Gestart door bluey dinsdag 31 augustus 2010, 01:37:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: weer eens wat nieuws
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: weer eens wat nieuws
Stof kan rare dingen doen, zit de massa op de eerste print nog goed vast.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: weer eens wat nieuws
In stof zit koolstof en dat is geleidend.
Stof is de dood van alle electronische onderdelen.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: weer eens wat nieuws
Ha die Roland.
Mooi om te lezen dat alles nog steeds goed gaat.
Natuurlijk had ik afgelopen zomer je uitbreidende gezin al kunnen bewonderen en gezien dat je nog steeds lekker bezig bent, maar ook fijn dat de baan weer aandacht gaat krijgen.
Wel jammer dat je nu een prachtige "kerstboom" op je baan hebt, helaas net te laat maar misschien voor komende Kerst!? :D

Het probleem wat je aankaart, heb ik nog niet eerder gehoord maar dat er geen goed contact is dat moet haast wel.

Succes met de herstart van je mooie baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: weer eens wat nieuws
Bedankt heren, ik neem de stofzuiger ter hand!

Overigens rijdt het verder prima, het is af en toe. @ Peter: massadraad van nr1 zit goed vast, en 1 is ook leeg om eerdere eventuele problemen te vermijden
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: weer eens wat nieuws
mss uitwerpselen van je katten :P :P :P

maikel
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Zo. Stof weer eens van de baan gehaald. Erg druk geweest (en nog steeds) maar na een bezoek aan eurospoor. Begon het toch weer te kriebelen. 2 locs erbij gekocht (BR53 in oorlogen grijs omgebouwd naar full sound en BR12 oliestook omgebouwd naar full sound) want ik had nog bijna geen locs, nou ja deze niet iig. :D

Ik heb een tijd aan lopen hikken tegen de verdere constructie van de bergen/tunnels links en rechts op de baan. Gaat om deze twee plekken:

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Probleem is dat alles bereikbaar moet blijven, en bij voorkeur uitneembaar voor scenery bouw aan de keukentafel.

Op de berg links moet de Kolenmijn en een stuk of wat arbeiderswoninkjes komen, in het dal in het midden een fabriek en het station, links voor op de baan de houtzagerij/watermolen, en dat is het dan wel qua bebouwing. Doordat mijn bovenste schaduwstation in de berg zit, en er veel (overdekte) rails op een klein oppervlak ligt, moet ik met steile wanden (muren) werken. Niet altijd het fraaiste, maar het is niet anders.

eerst de rechterkant aangepakt:

de voorkant met muur is uitneembaar. Het geheel gaat opgebouwd worden met blauw hardschuim en gips, dus het hout dient slechts als "steun"
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
dan de linkerkant. Hier had ik een grotere uitdaging. Op de voorgrond stond een boerderijtje aan een rivier. De plaat met het boerderijtje moet wijken, want daar komt de houtzagerij. Wel moet een stuk rivier en rotswand blijven bestaan. Het is helaas niet helemaal zonder beschadigingen gelukt, maar reparabel. Het hoger gelegen deel is afneembaar. Hier wordt de berg tegenaan/op gestapeld, en onder de bovenste overhang komt het kolentreintje van busch wat al 2 jaar ligt te wachten. tussen boven en onderdeel komt de tunnelingang, en ervoor het riviertje met houtzagerij.

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
beste

lijkt het je niet verstandig om hier en daar een valbeveiliging aan te brengen ?
als er iets ontspoort en nar beneden kukelt kan de schade aan rollend matriëel aanzienlijk zijn
spreek uit ervaring en ben dus wijs geworden

cees
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Hallo Cees,

Overal zit valbeveiliging of komt landschap. Is doorzichtig, dus op de foto's wellicht niet goed te zien.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
De foto's zijn voor mij niet te zien!
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
ze staan er echt
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Hallo,

als ik naar  je CS1 kijk heb ik wel zoiets van red je scherm, het zaagsel moet niet tussen de randen komen van je tochscreen, zelf hier door ervaring wijzer geworden, de mijne heb ik kunnen redden overigens.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Hallo walter, geen zorgen de cs is gered direct nadat ik de foto had genomen.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Ha die Roland.
Leuk om te zien dat de vaart er weer aardig in zit! :thumbup:
Wel héél wat anders dan de laatste keer dat ik dit heb kunnen zien maar ja, ondertussen is er ook veel veranderd. O:-D

Veel plezier en succes met deze totale "make-over".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Hey AJ, ja, we gaan weer lekker. Ga je nog naar houten zaterdag? En heb je nog zittende poppetjes? Van de mijne heb ik inmiddels alle benen al geamputeerd ;-)

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Hoi Roland.
Zaterdag naar Houten gaat niet lukken.
Zondag naar onze jaarlijkse Gastendag is al een aardige aanslag op mijn "werk" en ons gezinsweekend! O:-D

Poppetjes heb ik nog steeds in de aanbieding maar als jij deze maar steeds blijft "mishandelen"!? :-(

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen

CiteerPoppetjes heb ik nog steeds in de aanbieding maar als jij deze maar steeds blijft "mishandelen"!? :-(

Haha, valt mee hoor, ik zorg juist dat ze kunnen zitten!
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Ik zie dat het banenplan aan het begin van dit topic er niet meer staat ? dus, voor degenen die geïnteresseerd zijn, bijgaand nogmaals. Het gaat om een doorgaande dubbelspoors " lus"  met zo weinig mogelijk problemen. In de lus zijn twee schaduwstations opgenomen, beiden goed voor treinen van rond de 2 meter. Zichtbaar is een paradespoortje op de voorgrond en een doorgangs station ergens in het zuiden van duitsland. Al het overige is weggewerkt. Besturing met CS1 reloaded en koploper. Verder takt er een nevenbaan af die via een grindgroeve en een uitneembare brug door een kast naar een kop/doorgangsstationnetje boven de trap gaat. Van hieruit rijdt de trein weer een andere kast in om via een lus naar het ondergelegen schaduwstation met 6 sporen te gaan en weer terug naar de hoofd baan.

eerst in het blauw het onderste schaduwstation en het paradespoor, dan grijs het doorgangsstation en het bovenste schaduwstation, dan in het rood en groen de nevenbaan en het "kop' station, samen met het daaronder gelegen schaduwstation, en dan een plaatje van het totaal.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Zoals te zien is op de tekening, is de hoofdbaan lastig af te werken omdat er erg veel spoor dicht op elkaar ligt.

Toch gaan we vrolijk verder. Gisteren van triplex de flexibele muur gemaakt, en de weg naar het station in ruwbouw met blauw schuim verlijmd. Doordat de muur gebogen moet zijn, kan ik hier niet met gegoten gipsmuren werken, maar heb ik schuimen muurplaten gebruikt.

Moet nog wel het een en ander vervuild aan gaan worden want is veel te netjes zo!

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Flink bezig daar. 8o :D

De 01 is klaar en kan weer in de dienst. Heb er toch maar een geluidje ingezet.  ;)

Even onthouden: DCC adres 110, 28 stappen. Kan niet proefrijden dus heb ik de snelheid gegokt, CV53 staat op 30. Verhogen als de lok te langzaam rijdt.



Zie je.

Met groet,
Ben.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Mooi zo ben!


Volgens mij loopt hij aan! Ik hoor elke keer zo'n metaal achting geluidje bij iedere omwenteling  ;)

Loopt hij nu ook nog mooi achteruit op de hellingen?
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
 :D

Ik ga je zo bellen.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Kwam vanmiddag thuis en kon nog net voorkomen dat dat preiservolk de bovenleiding al neer ging zetten!

@Albert Jan: zie je nou wel, daarom amputeer ik nou beentjes! Voor geen stuiver te vertrouwen !

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Heb je hele draadje doorgelezen. Leuke baan. blijf je volgen :D :D :D :D :D
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Dankjewel!
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: berg en dal
Inmiddels op houten een leuk fontijntje van hornby gscoord vor een euro wat mooi achter het station in de helling ingebouwd kan worden. o ja, ook nog een stammetje rijtuigen wat precies mijn maat was ;-)

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
dan de heuvel aan rechter zijde verder opgebouwd met autotunnel, steunmuren en het huisje wat Sanne 5 jaar geleden van haar zakgeld heeft gekocht

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
en eindelijk begonnen aan de stalen brug. simpele zelfbouw. Moet uiteraard nog afgebouwd en geschilderd worden....

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Flinke voortgang dus. :thumbup:

Met groet,
Ben.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Veel werk verzet. Ziet er  :thumbup: uit  :D
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Dag Roland.

Flinke vorderingen: een mooi landschapsverloop en -indeling :thumbup:
Citaat van: bluey op maandag 16 november 2015, 17:42:31
en eindelijk begonnen aan de stalen brug. simpele zelfbouw.
Noem dat maar simpel: daar zit toch het nodige meet-, snij- en plakwerk in ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen

Hallo Roland,

Ontdek je draadje nu ook !
Dat belooft het nodige kijk- en smulwerk  :P
Volger erbij dus !

Grtz Tony
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: afstoffen en opbouwen
Bedankt voor de reacties

CiteerNoem dat maar simpel: daar zit toch het nodige meet-, snij- en plakwerk in ...

haha, nou valt wel mee. Het is gewoon hout met wat plastic en wat volmer steenplaatjes.
Ooit zal hij eens vervangen gaan worden door een gesoldeerde brug, als ik nog eens heel veel tijd over heb....

bijgaand nog een foto van de geschilderde toestand. Ook de pijlers afgewerkt en gevoegd. Vanavond maar eens weatheren.

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Dag Roland.

De brug ziet er in geschilderde toestand ook al erg goed uit! :thumbup:
Misschien M-rails op de brug toepassen voor het juiste geluid? :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
haha. Ik zet de kinderen er naast met pannendeksels en die stuur ik dan digitaal aan (via de whatsapp)
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Hallo Ronald,

Knappe brug heb je gemaakt, ziet er top uit hoor  :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Ga jij die kinderen aansturen met whatapp of de pannen deksels? :)
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
CiteerGa jij die kinderen aansturen met whatapp of de pannen deksels?

Hallo Johnny, de kids natuurlijk, daar kijken ze tenminste meteen naar ;-)

even wat fotootjes waarbij hij snel in het landschap geplaatst is (pijlers zijn geweatherd, brug zelf nog niet) Pijlers staan scheef, want staat allemaal los.

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
filmpje voor de liefhebber. Laatste aanwinst: BR53 in oorlogsgrijs omgebouwd naar hoogvermogen met locsound. Rijdt prachtig, maar geluid loopt niet synchroon met de wielomwentelingen. Geen idee hoe dat te verhelpen. Is ook al een oudere MFX loksound (versie 1.0 geloof ik)

https://youtu.be/itr4Cdblmf0

Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Ronald,

Je brug word wel mooi, hier en daar zwart en roest  ;) leuk filmpje en mooie sleep.


Groeten

Peter
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
 :thumbup:
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Dag Ronald.

De brug wordt steeds mooier! :thumbup:
Een leuk (en spontaan :roll:) filmpje.
Is dit nu Der Kurze Heinrich? :mrgreen:

En nog even het 3-rail treintje als kiekeboe voorbij :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm
Bedankt voor de reacties. Nee hoor het is een door mijzelf samengestelde sleep kolen wagons van marklin en roco. Stuk of 15 geloof ik met normaal een br50 ervoor. Voor de gelegenheid de br53 er even voorgezet.