Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

gewenste stoomlocs

Gestart door DB maandag 08 januari 2007, 22:12:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

V65

offline
gewenste stoomlocs
Welke stoomlocs, behalve dande 23 er zou Märklin uit moeten brengen?
Zelf zou ik graag de 64 er zien. eventueel een combi ontwikkeling met een update van de 24 er. In het eenheidsprogramma van de DRG/DB hadden deze locs veel onderdelen gemeen. Onder andere de ketel.
Re: gewenste stoomlocs
do mij maar de schitterende 03 1010 van de DR. Die zou ik altijd wel willen hebben



                 Edit Marcel : Roel, vriend ;). Let je volgende keer even op de maximale grootte van je foto ;).
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: gewenste stoomlocs
Die is inderdaad ook mooi.
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Ik wens na een BR 23 (wat ik wel heel erg gaaf zou vinden als die er zou komen) een BR 65 met hoogvermogen motor en decoder. Mogelijkheid om een rookgenerator later in te bouwen. Frontsein natuurgetrouw.
Volgens mij heb je dan een mooie TENDERLOK. De BR 85 vind ik net wat te groot en de BR 86 hangt er 2 tredes onder. De BR 65 is een stoere tenderlok die roept: IK KAN HET OOK HOOR!!
Re: gewenste stoomlocs
ricardo23076
gast

Re: gewenste stoomlocs
voor een mooie BR 23 kan je denk tog beter bij roco wezen marklin kenende en voor een 65 bij fleischmann
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: gewenste stoomlocs
Maar eentje van Marklin is natuurlijk veeeeel leuker .
Re: gewenste stoomlocs
Harry H
gast

Re: gewenste stoomlocs
idd. Br 65 stoer...


Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: gewenste stoomlocs
Hola,
Ik heb eigenlijk niet meteen een favoriete stomer. Ze hebben allemaal wel wat. Zo vind ik de nieuwe T3 echt een snoepje, maar een kanjer van een 01 is ook geweldig. Het mooist zou zijn als Märklin gewoon alle locs die ooit gebouwd zijn (opnieuw) uitbrengt! Een utopie, ik weet het....
Hasta la Pasta
Fred
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Haha, die foto van de 65 is zeker uit september 2004 gemaakt in Loenen tijdens het jaarlijkse Terug naar Toen evenement bj de VSM.
De 65 018 had toen net ATB spoelen voor de loopwielen (zowel voor als achter) en het was nog niet helemaal voltooid. De spoel aan de stokerszijde is bijvoorbeeld nog niet gemonteerd en de zwarte afdekplaat onder de ketel was er ook nog niet.
De ATB op die lok moet in de toekomst nog weg gewerkt worden zodat alleen de beugels voor de wielen zichtbaar zijn en een computerkastje aan het dak in het machinistenhuis.

Er zijn inderdaad al modellen bij de BR 65 en de BR 23, maar Marklin geeft er toch een soort van degelijkheid aan (ziet er niet zo fragiel uit) en dat mag ik wel. Dus kom op Marklin, bij de Neuheiten 2008 een BR 23 alstublieft! (Daar heb ik wél een euro of 300 voor over  8)  :lol:)

Marklin heeft al heel wat BR 01's in haar assortiment gehad en heeft ze nog steeds. Zo bracht Marklin vorig jaar de alt-bau 01 uit en daarvoor heeft ze jarenlang BR 01.10's geproduceerd en daar zijn er dus ook veel verschillende van (3310, 3390, 3710, 39103, 39104, die UEF 01 1066 en ook de 01 1087). En dan weer voor de 01.10's had Marklin de bekende 01 097 die wat grof is. Je zou wellicht alleen nog een BR 01.5 kunnen wensen, maar daar ben ik persoonlijk niet dol op op die locomotief.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: gewenste stoomlocs
Ik heb een tijdje terug ook met een klein N baantje geknoeid. Een van mijn mooiste locs was de 23 105 van Fleischmann. Een van de redenen waarom deze loc zo bijzonder was, was de ultra kortgekoppelde tender. Een waar kunststukje. Als Märklin (en andere fabrikanten ook overigens) daar een voorbeeld aan zouden nemen, is het helemaal top!
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2006

online
Re: gewenste stoomlocs
Naast alle hier geuite wensen: een remake van BR24. (is elders op het forum ook al eens geopperd.)
Een buitenlandse stoomlok, niet naar duits voorbeeld.
Märklin zal zich niet zo snel aan een nederlandse stoomlok wagen weten we uit ervaring.
Een mooie franse stoomloc met sleeptender zou ook niet misstaan in het programma! (Hierbij bedoel ik niet een door de SNCF overgenomen duitse locs als oorlogsbuit!)
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: gewenste stoomlocs
de T3 is inderdaad een snoepje. ik hoop dat deze nog lang in het programma blijft, want ik ben er voor aan het sparen. In combinatie met een mengelmoesje van paar donderbusjes en een veel voorkomend DB couperijtuig..... :lol:
Re: gewenste stoomlocs
Megahertz
gast

Re: gewenste stoomlocs
Een BR 65 is idd wel leuk.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: gewenste stoomlocs
Er is een aantal jaren geleden een br 41 op de markt gekomen en er is ook een 44er oliestook op de markt als ze nou op basis van die 41er kolenstook een 41er oliestook op de markt brengen dat zou mooi zijn. (technisch gezien is het haalbaar je moet alleen een juiste kap maken van de ketel) de rest heb je dus al
Re: gewenste stoomlocs
Een serie 24 stoomlok, een serie 64 stoomloc die je wel fatsoenlijk kan openen.

Een nieuwere versie van de oude 03 en 41 en serie 74

een br 56, serie 91,3.

Kortom er zijn nog zoveel stoomloc typen over.

Ik hoop voor 2008 in elk geval voor de tenderloc serie 94,5. Deze is namelijk in 2006 uitgebracht in spoor I.

En Marklin heeft beloofd dat alle nieuwe modellen uiteindelijk ook zullen uitkomen in de andere spoorbreedtes.



Re: gewenste stoomlocs
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: gewenste stoomlocs
Doe mij maar een Beul

Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Of iets Engels, ik rijd wel geen Engels, maar ik vind deze wel erg mooi:
De LNER A4, Union-of-South-Africa, bijvoorbeeld:



Gr Ad
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Als je digitaal rijdt dan is het ombouwen van zo'n Hornby lok een eitje. Heb zelf een tijdje een digitale Flying Scotsman gehad, maar die decoder zit nu in m'n 86. Wie weet stop ik er binnenkort wel weer een nieuwe decoder in: 4 draadjes solderen, instellen en rijden maar.
Die Hornby modellen zijn wel érg mooi hoor!
Re: gewenste stoomlocs
Ik zou graag een nieuwe uitvoering van de BR023 in de collectie zien. En dan liefst nog de SSN uitvoering. Kan je mooi op je Nederlandse baan met stoom rijden.

Groet, Rob
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
(Naast de 23 023 zou het ook de 23 071 en 23 076 kunnen zijn. Daar gelaten dat de 23 023 uit één van de eerste serie 23'ers komt en de 071 en 076 uit een latere serie. Grote veranderingen zijn drijfwerk met kogellagers en de montage van een voedingspomp aan stokerszijde achter het windleiblad. Deze pomp is efficienter dan de pomp die er bij de eerste series op gehangen werd. En daar heb je het al: die pompen hebben een naam maar die weet ik nou net niet!  :()

Ik sta er wel volledig achter dát er een nieuwe 23 van Marklin uit moet komen. Ik ben er nu al voor aan het sparen!

Zie je trouwens hoe smerig die grond is op dat depot? (dat is trouwens als het goed is Bridgnorth op de Severn Valley Railway) In maken ze er niet zo'n probleem van op een beetje olie in de grond hier en daar, en wat asresten daar en hier. Moet je eens bij de SSN komen werken: als je nieuw bent krijg je een dik pak papier mee en dat is de milieuvergunning. Dan weet je hoe je met alle stoffen om moet gaan, want niets (!) mag in de grond terrecht komen!
Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 08:30:19
(Naast de 23 023 zou het ook de 23 071 en 23 076 kunnen zijn. Daar gelaten dat de 23 023 uit één van de eerste serie 23'ers komt en de 071 en 076 uit een latere serie. Grote veranderingen zijn drijfwerk met kogellagers en de montage van een voedingspomp aan stokerszijde achter het windleiblad. Deze pomp is efficienter dan de pomp die er bij de eerste series op gehangen werd. En daar heb je het al: die pompen hebben een naam maar die weet ik nou net niet!  :()

Die voedingspomp is dat de injectorpomp of injecteur die het water in ketel op peil houdt?
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Een voedingspomp pompt het water uit de tender de ketel in. Een injecteur injecteert het, oftewel: d.m.v. van stoomkracht wordt het water de ketel ingeblazen als het waren. Bij een voedingspomp is het ketelwater voorverwarmd en is het rendament hoger. Bij elke enkele slag die een voedingspomp maakt wordt er water de ketel in gepompt. Je kan bepalen hoe snel je de pomp wilt laten lopen, dus tijdens het rijden kan je continu water de ketel in pompen. Een injecteur heeft één snelheid: en dat is vol er tegenin gaan. Een injecteur kan je ook goed gebruiken om je keteldruk snel te laten zakken (als je tegen de rooie zit bijvoorbeeld).

EDIT: om het te begrijpen moet er natuurlijk wel ketelWATER staan
Re: gewenste stoomlocs
Wow, je hebt er echt verstand van Vincent.
Ben je toevallig zelf meester op een Stoomlok? :D

Ik denk dat Marklin echt wel succes zou hebben met een nieuw model van de 023, met de nieuwe Soft-drive.

Groet, Rob
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Ik heb er deels verstand van... Vergeleken met andere eppo's ben ik een Utrechte heuvelrug en die eppo's de Mount Everest.

Ik ben al voor 3,5 jaar medewerker bij de Stoom Stichting Nederland en heb sinds niet zo'n lange tijd toegang tot het stokersschap 'in het klein'. In dit jaar heb ik verschillende keren een lok opgestookt bij de SSN. Tijdens dat opstoken leer je erg veel erover. Dus mijn Utrechtse heuvelrug groeit langzaam.

Er zijn echt waar zoveel dingen die ik niet weet!

Mocht er een BR 23 komen, dan maakt Marklin me helemaal gek. Dan ben ik de eerste die hem nieuw in de winkel koopt!  :D
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 10:28:00
[...] Mocht er een BR 23 komen, [...]. Dan ben ik de eerste die hem nieuw in de winkel koopt!  :D

Of ik......
Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Van wikipedia duitsland en ietwat vertaald:

Tijdens de vroege periode werd de boiler gewoonlijk met plunjerpompen of drijfpompen gevoed.
Deze werden in werking gesteld over een exentriek of een krukas mechanisme welke werd aangedreven door de rijdende locomotief.
Het voordeel van deze methode is dat de toevoer zich ongeveer proportioneel aan de verbruik is.
De regeling van de hoeveelheid werd gedaan via een regelbare bypass.
Met lange onderbrekingen of tijdens langere reizen met sterke stijgende verhoogde gradiënt (dampfbedarf) moest de locomotief van de trein ontkoppelt worden en op een vrij spoor heen en weer rijden, tot het waterniveau opnieuw de gewenste hoogte had bereikt.

De moderne stoomlocomotieven moeten twee onafhankelijk werkende voedingpompen hebben om het correcte waterniveau in de boiler altijd te verzekeren. Voor de vulling van de boiler werden plunjerpompen en/of injectorpompen gebruikt. Met zuigerpompen drijft een stoomzuiger een kleine waterzuiger aan, die het water in de boiler drukt.
In de injecteurspomp perst een stoomstraal het water dat zich in de injecteurskamer bevind  in de ketel.
Nadeel van voorgenoemde pompen is het voeden van de ketel met koud water en dat is slecht voor de ketel.
Op de plek van waterinlaat in de boiler kwam het door het grote thermische verschil vaak tot spanningen in het materiaal.
Van ongeveer 1900 werd het koude water van de tender door zogenaamde voorverwarmers geleid en op.. 80 tot 90 graden voorverwarmd, en in de ketel gepompt

Gr Ad
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: KappaDe moderne stoomlocomotieven moeten twee onafhankelijk werkende voedingpompen hebben om het correcte waterniveau in de boiler altijd te verzekeren. Voor de vulling van de boiler werden plunjerpompen en/of injectorpompen gebruikt. Met zuigerpompen drijft een stoomzuiger een kleine waterzuiger aan, die het water in de boiler drukt.
In de injecteurspomp perst een stoomstraal het water dat zich in de injecteurskamer bevind  in de ketel.
Nadeel van voorgenoemde pompen is het voeden van de ketel met koud water en dat is slecht voor de ketel.
Op de plek van waterinlaat in de boiler kwam het door het grote thermische verschil vaak tot spanningen in het materiaal.
Van ongeveer 1900 werd het koude water van de tender door zogenaamde voorverwarmers geleid en op.. 80 tot 90 graden voorverwarmd, en in de ketel gepompt

Nouja, zo had ik het ook ongeveer uitgelegd. Hoe had ik het omschreven hoe een injecteur water in de ketel pompt?

Citaat van: VincentKloegEen injecteur injecteert het, oftewel: d.m.v. van stoomkracht wordt het water de ketel ingeblazen als het waren.

Dat komt wel overheen met het erin persen dmv een stoomstraal. Als je 16Barr stoomkracht hebt en je perst dat door een vernauwing dan wordt die druk vergroot. Op DIE manier komt het water uit de tender in de ketel terrecht. De kunst is natuurlijk dat je dat water TEGEN die 16Barr in moet zien te krijgen. Knappe koppen hoor vroeger!

@IJsengel: nee, ik verzeker je dat ik de eerste word  :twisted:. Desnoods schrijf ik Marklin aan om te vragen of ze me hoogstpersoonlijk de allereerste 23'er die aan Nederland geleverd wordt naar mij willen sturen  :lol:. Hmmm  :( eerst nog maar eens zien óf die er ooit wel komt. M'n P8 gaat dan wel gelijk de deur uit. Zo'n forse 23 past veel beter in mijn rijtje stoomloks...  :D
Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 15:21:42
Nouja, zo had ik het ook ongeveer uitgelegd. Hoe had ik het omschreven hoe een injecteur water in de ketel pompt?

Je had het goed uitgelegd hoor, maar ik zat op wikipedia te kijken en ik vond dit ook wel een leuk stukje, vandaar. :D
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Inderdaad, vooral dat eerste deel vind ik wel leuk om te lezen  :). Ik denk dat deze pomp absoluut geen succes is geweest. Zo snel de regulator dicht gaat verbruikt de machine nauwelijks stoom. Je kan dan je blazer lekker hoog erin zetten, maar dan heb je zoveel trek op je vuur dat de stoomproductie alsnog omhoog gaat en dan ben je nog niet van je stoom af. Kwalijker is dat de pomp maar door blijft pompen en je tender dus zo leeg is en dat je kans hebt dat er te veel water in de ketel komt totdat het uit je veiligheden komt. Dan loopt het water ook je stoommechanisme in en beschadigd daar de boel mooi. Nee, ik denk dat het geen succesvolle pomp is geweest  :P.

PS. zou je die link ernaar kunnen geven?
Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 18:42:10
PS. zou je die link ernaar kunnen geven?

Ja hoor: http://de.wikipedia.org/wiki/Dampflok

Itsa simple.

Gr Ad

P.S. Er staat ook nog een hele mooie foto van een Br 38, leuk voor op je bureaublad.
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Thank you. Een heel artikel hoe een stoomlok werkt en dan in het Duits. Dat valt me even tegen. Daar kom ik nooit doorheen.  :(


Op de SSN raden ze me ook aan om eens het boek 'Die Dampflokomotive' te lezen. Aan de titel te zien is dat boek Duits talig en het blijkt een ware bijel te zijn. Ik denk dat me dat nooit gaat lukken. Misschien moet iemand het maar eens vertalen in het Nederlands of Engels.
In dat boek staat in ieder geval ALLES beschreven hoe iets aan een Duitse stoomlok werkt en in elkaar zit. Gaaf boekie  :D.
Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Maar jij hebt toch het geluk dat je af en toe op een SSN stomer mag meecrossen. Dan vraag je de machinist toch gewoon het hemd van zijn lijf. :o

Gr Ad
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Die moet dan op de seinen letten  :lol:.

Je kan het inderdaad ook gaande weg leren. Wat ik er tot nu toe van weet heb ik uit de praktijk geleerd in de afgelopen 3,5 jaar. Ik hou niet zo van lezen, alleen al die achtergrond informatie over loks haal ik zo her en der van internet en boeken.

Zijn er trouwens nog andere mensen die stoomlok wensen hebben? Van mijn part mag Marklin best wel wat meer forse Duitse stoomloks uitbrengen en dan vooral Neu-Bau. Want die heeft Marklin niet echt. Een BR 23 is daarom echt nog zo slecht niet!
Re: gewenste stoomlocs
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: VincentKloeg op donderdag 28 juni 2007, 22:14:23
Die moet dan op de seinen letten  :lol:.

Je kan het inderdaad ook gaande weg leren. Wat ik er tot nu toe van weet heb ik uit de praktijk geleerd in de afgelopen 3,5 jaar. Ik hou niet zo van lezen, alleen al die achtergrond informatie over loks haal ik zo her en der van internet en boeken.

Zijn er trouwens nog andere mensen die stoomlok wensen hebben? Van mijn part mag Marklin best wel wat meer forse Duitse stoomloks uitbrengen en dan vooral Neu-Bau. Want die heeft Marklin niet echt. Een BR 23 is daarom echt nog zo slecht niet!

Een Br23 vind ik ook een goed idee en ook een Br64 zou ook niet misstaan.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: gewenste stoomlocs
En wat te denken van de BR95?
Ook niet misselijk, dunkt me!
H la P
F
Re: gewenste stoomlocs
Spoorniet
gast

Re: gewenste stoomlocs
BR82. Niet echt fors, wel heel apart. Ook mooi, BR78
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2006

online
Re: gewenste stoomlocs
OK het zijn gewenste stoomlocs

Maar betr. de laatste 2 reacties en de (soms harde) realiteit..
BR95 komt Fleischmann mee dit jaar, ook in AC digital
BR82 behoort tot de mogelijkheden.
BR78 een Märklinmodel op leeftijd wat wel een makeover kan gebruiken?


Re: gewenste stoomlocs
Spoorniet
gast

Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: Baanloos op vrijdag 29 juni 2007, 11:11:31
OK het zijn gewenste stoomlocs

Maar betr. de laatste 2 reacties en de (soms harde) realiteit..
BR95 komt Fleischmann mee dit jaar, ook in AC digital
BR82 behoort tot de mogelijkheden.
BR78 een Märklinmodel op leeftijd wat wel een makeover kan gebruiken?




Ja, het zijn wensen, en vele zullen ook wensen blijven. Je kunt je zo afvragen waarom Marklin bijvoorbeeld wel een loc uitbrengt die het in werkelijkheid nooit verder dan de tekentafel heeft geschopt (3102), maar niets doet met andere series die in wél rond hebben gereden en minstens zo interessant zijn.

Ongtwijfeld heeft dat ook mede te maken met de enorme ontwikkelings- en opstartkosten, Maar waarom Marklin de ene serie wel en de andere serie niet als model op de markt brengt, zal voor de consument altijd wel een raadsel blijven.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: gewenste stoomlocs
Hola,

Daarop inhakend had ik juist vernomen en begrepen dat M* en onder meer Trix en in mindere mate Fleischmann een soort van afspraak hadden dat ze elkaar bij voorkeur aanvulden en niet in de weg zouden zitten. Wat bij de een niet in het assortiment zit, produceert de ander wel. Bijvoorbeeld BR 64 en BR 65 van F* en....(?)
Maar als ik zo bekijk zitten er toch wel erg veel modellen tussen die door meerdere producenten gemaakt zijn en lijkt mijn bovenstaande constatering enkel en alleen uit gebakken lucht te bestaan. Kortom; ik heb dus ook geen idee  8)

Hast la Pasta
Fred

Doet u mij maar de 06, 23, 64, 65, 95, S2/5, S3/5 usw, usw........
Re: gewenste stoomlocs
Spoorniet
gast

Re: gewenste stoomlocs
Dat er onderlinge afspraken en verstandhoudingen zijn is wel zeker, dat is in elk marktsegment zo bij de "grote jongens" onderling...

Je zou daar dus best een goed punt kunnen hebben. Er word wél door alle partijen gepeild of een model wel of niet goed zal scoren met verkoopcijfers, wat misschien verklaart dat veel modellen bij meer producenten op de markt gezet zijn. Tenslotte komt het voor al die jongens op één ding neer; geld verdienen.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: Acido op maandag 04 juni 2007, 22:24:53
Doe mij maar een Beul



Geheel en al mee eens. Een 3700 voor mijn part.  :D

Die zwart-rode gevallen zijn allemaal al minstens één keer door een fabrikant uitgebracht.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

offline
Re: gewenste stoomlocs
Ik wil eigenlijk een BR 94 tenderlok van M. De 94 1640 graag  :lol: Waarom? De fotoreportage van onze trouwdag is gemaakt naast en bij deze machine.

Groetjes, Patrick
Re: gewenste stoomlocs
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: gewenste stoomlocs
CiteerDie zwart-rode gevallen zijn allemaal al minstens één keer door een fabrikant uitgebracht.

Precies - En mooi groen is niet lelijk ;-)
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: gewenste stoomlocs
Tja als marklin zon'n ns6300 uitbrengt sta ik vooraan in de rij. 8) 8)
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: VincentKloeg op maandag 05 februari 2007, 11:29:24

Er zijn inderdaad al modellen bij de BR 65 en de BR 23, maar Marklin geeft er toch een soort van degelijkheid aan (ziet er niet zo fragiel uit) en dat mag ik wel. Dus kom op Marklin, bij de Neuheiten 2008 een BR 23 alstublieft! (Daar heb ik wél een euro of 300 voor over)  :lol:)

Helemaal mee eens, alleen hoeft het voor mij geen 300 euro te kosten. 250 daar gaat meer mijn voorkeur naar uit.
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: gewenste stoomlocs
In de nieuwigheden folder van 2007 kwam märklin uit met de 01 147. Deze lok is praktisch gelijk aan de 01 150 (de lok die in Neurenberg verbrand is). Ik begrijp niet dat men bij Märklin er niet voor kiest om een speciale versie uit te brengen van de 01 150 om zodoende de reparatiekosten te sponsoren.

Misschien is het wel een idee om Märklin te bewegen om dat alsnog te doen. Immers ze hebben wel meegeholpen aan de Adler. Ook Roco komt dit jaar uit met een model van de 50 622 (andere lok die in Neurenberg verbrand is). Hiermee zie je maar weer wat Roco kan moet mijns inziens Märklin toch ook kunnen?
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: gewenste stoomlocs
De vraag naar een 23 wordt gehonoreerd, die kunnen we dus wegstrepen uit het wensenlijstje. :D
Evenals de 01 150  :)
Re: gewenste stoomlocs
VincentKloeg
gast

Re: gewenste stoomlocs
Das nog eens een goede zaak ;)!
Re: gewenste stoomlocs
AnalogDriver
gast

Re: gewenste stoomlocs
Citaat van: Robber op donderdag 28 juni 2007, 07:00:25
Ik zou graag een nieuwe uitvoering van de BR023 in de collectie zien. En dan liefst nog de SSN uitvoering. Kan je mooi op je Nederlandse baan met stoom rijden.

Groet, Rob


Je wensen zijn verhoord zo lijkt het :)
Re: gewenste stoomlocs
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: gewenste stoomlocs
hey,

gaat er niemand voor de 3737? Dat is ook een erg mooie locomotief!

Roy