Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De modelbaan: Antwerpen in HO

Gestart door rscosworth vrijdag 27 augustus 2010, 18:57:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
De modelbaan: Antwerpen in HO
'k Was wat aan het googlen en vond deze modelbaan:

De modelbaan: Antwerpen in HO

Dit is echt een modelbaan zoals ik hem graag zie! Moderne uitstraling, rustige scenery, vlak landschap, overzichtelijk sporenplan, lange trajecten, grote wisselstraten, flauwe bogen en zo kan ik nog wel even door gaan :)





Er is nog veel meer te vinden in dit 169 pagina's tellende topic op een belgisch forum.

Misschien dat een aantal van jullie deze baan al kennen, er zullen er vast veel zijn die deze baan nog niet eerder hebben gezien ;)

Veel kijkplezier met het kijken naar de baan die gemaakt is door Erwin Janssens.
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Bij de buren op Beneluxspoor staat hij ook Erwin Jansens
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Ik vraag me af of Erwin het goed vindt dat je z'n foto's hier plaatst..... :shock: Er staat niet voor niets "alle rechten voorbehouden".

Gr, Ben.
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
kijk voor de bouw op modelspoormagazine forum
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Citaat van: bolkoppie op vrijdag 27 augustus 2010, 19:26:02
Ik vraag me af of Erwin het goed vindt dat je z'n foto's hier plaatst..... :shock: Er staat niet voor niets "alle rechten voorbehouden".

Gr, Ben.


Tsja, zal best, maar da's het "risico" dat je neemt door eigen foto's op internet te zetten. Maar ik ben blij dat iemand dit initiatief heeft genomen door deze foto's hier te laten zien, ik had ze anders niet gezien en ben echt onder de indruk van deze baan. Prachtig gewoon!! Ga straks 'ns verder kijken...
Tom
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Citaat van: bolkoppie op vrijdag 27 augustus 2010, 19:26:02
Ik vraag me af of Erwin het goed vindt dat je z'n foto's hier plaatst..... :shock: Er staat niet voor niets "alle rechten voorbehouden".

Gr, Ben.


Als ik Erwin was, zou ik er trots op zijn........

Hugo
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
als ik dit zo lees denk ik dat je de eigenaar eerst even om toestemming had moeten vragen,
en ik denk dat dit niet hier thuis hoort, (dit is toch vooral voor de forumleden die een baan aan het bouwen zijn);)

maar wat je zegt klopt wel, een super baan :D

gr, Ron
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
'k Heb er inderdaad niet aan gedacht om er toestemming voor te vragen.

Zojuist heb ik de volgende mail verstuurd:

-----------

"Beste Erwin,

Allereerst wil ik zeggen dat ik uw baan echt geweldig vind!

Zonder er bij na te denken heb ik de foto's (met vermelding van bron) geplaatst op 'ons' 3rail-forum, omdat ik vind dat wij Hollanders hier nog iets van kunnen leren!
Een aantal forum leden gaven, terecht, aan dat er copyright zat op de foto's en dat ik ze zonder toestemming van de eigenaar niet had mogen plaatsen.

Vandaar dat ik alsnog uw toestemming wil vragen voor het plaatsen van de foto's.
Alvast bedankt voor de reactie.


Met vriendelijke groet, Richard Broerse

p.s., neem gerust eens een kijkje op het forum, iedereen is van harte welkom!
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24450.0"


-----------


Maar ik zou er ook trots op zijn als het mijn baan was ;)



'k Heb inmiddels toestemming om de foto's te plaatsen. Zoals hij zelf aan gaf is de baan nog lang niet af. 'k Ga de bouw er van blijven volgen!
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Citaat van: Tomm op vrijdag 27 augustus 2010, 20:50:46
Citaat van: bolkoppie op vrijdag 27 augustus 2010, 19:26:02
Ik vraag me af of Erwin het goed vindt dat je z'n foto's hier plaatst..... :shock: Er staat niet voor niets "alle rechten voorbehouden".

Gr, Ben.


Tsja, zal best, maar da's het "risico" dat je neemt door eigen foto's op internet te zetten.


Ja, ja......., da's gemakkelijk geredeneerd. Een portemonnee die op straat ligt mag je ook zo maar meenemen omdat'ie op straat ligt?

Maar het is inmiddels opgelost.

Gr, Ben.
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
wauw das een mooie modelspoorbaan, ziet er zeer gedetaileerd uit. Alleen jammer dat het geen 3rail is :(
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Prachtig :shock: :D !!!!!!!!!!!!!! Vooral dat station is erg indrukwekkend.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
GE-WEL-DIG
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Citaat van: bolkoppie op zaterdag 28 augustus 2010, 07:27:20
Citaat van: Tomm op vrijdag 27 augustus 2010, 20:50:46
Citaat van: bolkoppie op vrijdag 27 augustus 2010, 19:26:02
Ik vraag me af of Erwin het goed vindt dat je z'n foto's hier plaatst..... :shock: Er staat niet voor niets "alle rechten voorbehouden".

Gr, Ben.


Tsja, zal best, maar da's het "risico" dat je neemt door eigen foto's op internet te zetten.


Ja, ja......., da's gemakkelijk geredeneerd. Een portemonnee die op straat ligt mag je ook zo maar meenemen omdat'ie op straat ligt?

Maar het is inmiddels opgelost.

Gr, Ben.

Ben,

Nee, portemonee die op straat ligt zal vermoedelijk niet opzettelijk daar terecht gekomen zijn. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je dergelijke risico's loopt wanneer je foto's op internet zet. Uiteraard was het netter geweest eerst met de bron te checken of het akkoord is, volledig mee eens, maar als je zo expliciet foto's van wat dan ook voor de buitenwereld bekend maakt dan loop je dit risico. De maker van deze mooi baan en foto's heeft bewust gekozen via een openbare site de plaatjes met de buitenwereld te delen, niet via een mailtje aan vrienden of familie leden.
Daarbij komt ook nog eens het feit dat er geen sprake is van economisch gewin in deze, anders dus wanneer mensen een cd op internet plaatsen zodat anderen deze muziek onbetaald kan downloaden. Ik zelf ben werkzaam in de muziekindustrie en daardoor min of meer mede indirect de pineut van dit mooie medium genaamd internet.

Groet,  

Tom
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Citaat van: Tomm op zaterdag 28 augustus 2010, 11:08:34

Uiteraard was het netter geweest eerst met de bron te checken of het akkoord is


Dat was mijn punt, meer niet. Dan zijn we het daar over eens.

Gr, Ben.
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
 :D Mooie baan !. Maar zo te zien heeft hij ook een flinke ruimte tot zijn beschikking. De meeste van ons zijn al blij met enkele metertjes ruimte, waarop dan vervolgens alles moet worden ingepland.

Dirk-Jan
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
amai! echt een mooie baan  :shock:
hoe groot is die baan wel?
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Heel erg mooi :D
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Hallo collega's modelbouwers , voor het eerst dat ik hier een kijkje kom nemen . :)

Leuk forum , ondanks het niet mijn railsysteem is , maar we zijn toch allemaal treinen-liefhebbers of niet , dus of het nu 2-rail of 3-rail is , maakt mij niets uit hoor , het is het plezier dat we eraan beleven!!

Om enkele vragen te beantwoorden die hier gesteld zijn over mijn baan , ik heb dus idd de ruimte om " mijn " droombaan te bouwen , dit moet een levenswerk worden , dus er is nog héél veel werk aan hoor , de foto's die hier getoond werden zijn maar een deel van de complete baan , de grote ijzer-industrie anex schaduwstation is nog nergens te zien , ook niet op andere fora's !!

De complete ruimte ( enkel treinbaan) is ongeveer 60 vierkante meter , er liggen 100 wissels en kruisingen op de gehele baan ,er is dus een groot kopstation ( 10 sporen) die een lengte hebben van 3.00 meter , tussen het kopstation en de grote wisselstraat liggen dan nog wachtsporen voor het reizigersmateriaal  , dit zijn 9 sporen met een lengte van 5.00 meter , er is een container-terminal , 6 sporen met elk een lengte van 5.00 meter , deze containerterminal heeft twee Heljan kranen , er is een kolen en ertsoverslag met 3 sporen , lengte van de sporen zo'n 4.00 meter , en tot slot een doorgaand station , 6 sporen met een lengte van 8.00 meter.

De ijzer-industrie en schaduwstations zijn nog in aanbouw , bedoeling is dit tegen het eind van het jaar klaar te hebben , hiermee bedoel ik dat de onderbouw dan af is en de sporen op hun plaats liggen , scenery is voor later.

Datgene dat nu " bijna" klaar is ,  is het kopstation hier moeten enkel de seinen nog geplaatst worden , bovenleiding zal pas helemaal op het laatst geplaatst gaan worden , dit in verband de bereikbaarheid.

Er zijn nu 70 wissels aangesloten en deze worden bediend door Koploper , op dit moment ben ik bezig met de containerterminal , maar gezien de grootte van dit emplacement zal ik hier nog enkele weken zoet mee zijn. 8)

Zo , ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven over mijn baan , en als er nog vragen moesten zijn , dan hoor ik dat graag even van jullie.

P.S. Hier kan je regelmatig de vorderingen van mijn baan bekijken....
http://www.flickr.com/photos/51065302@N03/
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Ik zie je draadje nu pas, en wat een droomproject!
Woon jij in een villa ofso :lol: IK blijf dromen :)

Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Welkom op het forum!

Echt een imposante baan, om jaloers op te worden ;)
Blijf ons vooral up 2 date houden zou ik zeggen.

'k Hoop dat je er nog veel bouw- en rijplezier aan mag beleven!
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Voor diegene die graag nog wat foto's zien van mijn baan , ik heb hier nog wat verder gewerkt , het eerste deel van de container-terminal is nu volledig operationeel , nu gaan we de andere 4 sporen aanpakken , als ook dat tot een goed einde is gekomen kunnen er in de Terminal 8 container-treinen met een lengte van 5.00 meter beladen en gelost worden. 8)








Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Prach-tig!  heel erg mooi.

Ga zo door!

Groetjes Daniël
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Citaat van: Janvis op zaterdag 28 augustus 2010, 08:17:48
wauw das een mooie modelspoorbaan, ziet er zeer gedetaileerd uit. Alleen jammer dat het geen 3rail is :(

Waarom is dat nu weer jammer?
Ik zie t probleem niet, juist omdat er 2 rail ligt is de baan weer wat realistischer... ten minste... ik heb in het echt nog nooit van die rare puntjes op elke biels zien zitten. :P
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Ziet er weer schitterend uit!
Ook het ballasten en groen tussen de rails maakt het weer af ;)

Ergens is het wel goed dat ik niet over zo'n baan beschik. Dat zou slecht zijn voor mijn sociale leven haha!
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:De modelbaan: Antwerpen in HO
Prachtig om dit te zien zeg en wat een prachtige baan. :)
En ik zat toch even flink te kwijlen bij de foto's van de containertreinen en containerterminal. :)
Dank voor het plaatsen.

Groetjes,

Antal