Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Waarde Plan E rijtuigen

Gestart door kroas maandag 08 januari 2007, 13:12:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde Plan E rijtuigen
Hoi allemaal,

Het lijkt mij wel leuk om eens een sleep plan E rijtuigen achter een blauwe 1200 te hangen. Een daarvan heb ik er al, dat is de 4049 met wit NS-embleem. De andere moet ik nog ergens op de kop tikken. Uiteraard allemaal in zeer goede staat met OVP.
Dat zijn de 4049 zonder NS-embleem en met grijs NS-embleem. Daarnaast wil ik ook nog het 1e klas rijtuig 4117 en het postrijtuig 4048.
Die laatste zie ik op ebay en marktplaats vaak voor niet minder dan 60 euro weggaan.
Kan iemand mij vertellen wat een realistische prijs is voor deze rijtuigen?

Groeten, Lennart
Re: Waarde Plan E rijtuigen
VincentKloeg
gast

Re: Waarde Plan E rijtuigen
In bijna onbeschadigde stat heb ik ze ooit eens voor 40 gekocht in doos met bruin folie. Maar deze wagens zijn veel waard, dus reken voor een stammetje Plan E's maar een flink bedrag.

Die Plan E's met wit NS logo is dus ongeveer 40/50 en het postrijtuig is nóg duurder! Je hebt ze ook met reclamebanden.
Re: Waarde Plan E rijtuigen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Waarde Plan E rijtuigen
Hallo Lennart,

Wow, dat klinkt bekend, zeg.... Ik heb een blauwe 1202, met daarachter 1 x 4117, 4 x 4049 en 1 x 4048 :-) Qua gewicht nog een vrij zware trein met al dat blik, maar voor de 1200 geen probleem.

Ik kom de plan E's geregeld op Marktplaats tegen, ook de 4117 en zelfs de 4048. Die laatste is echt niet zo vreselijk zeldzaam als zommige aanbieders je willen doen geloven: op dit moment worden er zeker zes aangeboden op Marktplaats. Ik denk dat als je rustig een beetje zoekt, ze allemaal voor tussen de 20 en 50 Euro te vinden zijn. Dat daarbij de 4049 het goedkoopst te krijgen zal zijn, spreekt voor zich.

Overigens zou je ook kunnen besluiten de Mehano Plan E's af te wachten die eraan schijnen te komen.

Succes!

Martijn :-)
Re: Waarde Plan E rijtuigen
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde Plan E rijtuigen
ik heb zelf een stamtje Plan E zonder vignet , bestaat uit de postwagen met twee tweede klasse wagens . de laatste twee hebben me zo´n 110 euries gekost ex. verzending . en dat is toch weer een jaartje of 3 geleden .
Re: Waarde Plan E rijtuigen
Nou goed, dat er redelijk geld op tafel moet komen had ik me wel zo'n beetje bedacht. Maar inderdaad, er staan 6 postrijtuigen op Marktplaats. De staat ervan is een ander verhaal, maar met een beetje rustig zoeken kom je er op zich denk ik wel.
Tis een beetje een sport om de rijtuigen voor een leuk prijsje te verzamelen en dan is het ook echt mijn bedoeling om tussen alle kunststof rijtuigen toch een mooie stam blikken NS-wagens te hebben rijden. Geld speelt wat mij betreft dan een minder grote rol.
Bedankt voor de reacties :)

Groeten Lennart
Re: Waarde Plan E rijtuigen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Waarde Plan E rijtuigen
CiteerDe staat ervan is een ander verhaal, maar met een beetje rustig zoeken kom je er op zich denk ik wel.

Het is inderdaad een kwestie van wachten tot je een mooi exemplaar ziet en dan 'toeslaan'.
Dat er op een willekeurig moment een stuk of zes postrijtuigen plan L aangeboden worden wil alleen maar zeggen dat ze er echt wel zijn en dat je je stammetje plan E/L vrij snel compleet kunt krijgen :-)
Re: Waarde Plan E rijtuigen
eerlijk gezegt vind ik die metalen plan e van marklin afschuwelijk en totaal niet lijken, dan zijn de lima maar wel kortgekoppeld nog aantrekkelijker, de minitrixjes zijn ook wel mooi, maarja die hobbelen zo over de pukkoos en lopen er bij wissels nog wel eens uit