Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Afgebroken antenne RE 620 SBB

Gestart door Re460 woensdag 04 augustus 2010, 12:53:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Afgebroken antenne RE 620 SBB
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn SBB Re 620 uit de verpakking genomen om dit model te voorzien van een Loksound decoder. Tot  mijn ontzetting bleek de witte radioantenne van boven op het dak te zijn afgebroken. In het dak is nog slechts een wit puntje zichtbaar. Weet niet hoe dit is gekomen, heb sterk het idee dat de plastic verpakking geen uitsparing voor deze antenne bevat. Een ieder in het bezit van dit model dus opgelet! Mogelijk ligt de breuk dus in de onjuiste verpakking?
Nu wil ik natuurlijk een nieuwe antenne bestellen, echter een ET-nummer kan ik niet vinden. Inmiddels heb ik via mail bij M een verzoek ingediend om een reserve-antenne te leveren.
Weet iemand hier een ET-nummer van?
Ook tips voor het herstel zijn welkom. Zelf denk ik het witte stukje kunststof met de hand uit boren en een nieuw exemplaar te plaatsen.
Groet,
Erwin
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Erwin,

Er zit inderdaad maar aan 1 kant een uitsparing.
Dit is ook bij de Re 4/4 II's met antenne het geval.

Met het nummer kan ik je helaas niet helpen.

Gr Joost
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Hoi Erwin, eens iets dergelijks meeggemaakt en toen het kunststof met een hete naald eruit gekregen.
Is misschien het proberen waard voor je daadwerkelijk gaat "boren".
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Alvast bedankt voor de reactie's. Inmiddels heb ik al een reactie van M op mijn mail.
Ze zeggen toe de ontbrekende antenne naar mij op te sturen.
Snelle en positieve reactie, nog even afwachten maar ik ben hier natuurlijk blij mee.
Nu de oude restanten nog verwijderen.
Groet,
Erwin
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Erwin,

Heb je hele kleine boortjes?
Als je een boortje van enkele MM's hebt kun je hem er zo van onderen uit halen.

Gr Joost
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB

Hoi Joost,
Ja ik heb boortjes vanaf 1 mm. Uit jouw verhaal maak ik op dat het gaatje voor de antenne door de behuizing heen is geboord en dus vanaf 2 zijden is te benaderen. Mogelijk kun je het stukje er dan uitdrukken? Heb het zelf nog niet zo goed bekeken.
Groet,
Erwin
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Erwin,

Je kunt het inderdaad van onder er zo uitdrukken.
Mocht je dunnere boortjes nodig hebben laat je het maar weten.
Ik heb boortjes vanaf 0,3 mm.

Gr Joost
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Hoi Joost,

Heb door deze informatie niet het idee dat dit erg lastig gaat worden. Het wachten is op de post met de door M toegezegde reserve-antenne.
Regelmatig heb ik kritiek op M gehad, maar als ze dit oplossen zoals beloofd is dit heel goede service en dat mag ook wel eens worden gezegd!

Mijn Re 620 rijdt nu trouwens rond met een ESU-loksound-decoder. Is gewoonweg top, een echte aanrader voor de SBB-fan. Als je belangstelling hebt voor het bestand wat ik in de decoder heb geladen moet je het maar zeggen. Volgens mij moet je dit ESU-bestand gewoon per mail kunnen sturen, of misschien is het wel te groot.
Nog bedankt voor het aanbod van de boortjes.
Groet,
Erwin
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
Vandaag de toegezegde antenne van Marklin ontvangen.
Zoals al gezegd; hele snelle en goede service van M.  :D
Voor alle SBB-rijders; de antenne heeft ET-nummer 374720 en zit in prijsgroep 1.
Het is maar dat u het weet.
Groet,
Erwin
Re:Afgebroken antenne RE 620 SBB
blijkbaar veel voorkomend probleem want zie nu ineens dat ik bij
2 vd 4 re 4/4 m kwijt ben of dat ie afgebroken is.
bij m'n 620 zit ie er nog wel keurig op
wel leuk dat er nog heel wat meer zwitserland rijders zijn.
grtjs nick