Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?

Gestart door jakeman maandag 23 augustus 2010, 22:56:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Ik zoek iemand de mij zou kunnen helpen, tegen eventuele vergoeding, om bij de bouw van mijn redelijk grote baan de K wissels in  te bouwen met Servo aandrijving, welk zullen worden aangestuurd door servo decoders.
Ik lees overal dat dit het meest betrouwbaar zou werken.

Alvast bedankt!
Groeten Jake
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Beste Jake,

Kun je wachten tot op de 3 rail meeting ?
Ik ga daar nml. een zgn. demo geven over ombouwen van K wissels en bediening ervan
door servo's.
Johan heeft hier op het forum er ook al een draadje aan gewijd en daar kun je al heel veel informatie vinden over hoe het moet en hoe de mensen het inbouwen.

Mvg

Olivier
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
kan iemand dat linkje nog eens plaatsen ? Heb nl problemen bij het ombouwen van een engelse wissel K-rail.
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Bellejt, op mijn baan heb ik zowel slanke als gewone engelse wissels aangedreven met servo's. In mijn draadje (o.a. hier) staat er e.e.a. over.

Stuur anders een PB als je specifieke dingen wll weten.

@jake, voor jou hetzelfde. Vragen staat vrij en een PB is zo verstuurd. Ik ben weer terg van vakantie en dagelijks online.

Kijk, naast de genoemde, ook eens in het draadjes van Kroko14252
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Thks,zal deze eens goed bekijken.Ik maak eigenlijk wel gebruik van de aandrijving van Hoffman.Moet wel eens goed kijken hoe ik hier de overbrenging kan doen.Mijn engelse wissels worden nu aangestuurd vanuit 1 punt met de originele aandijving.
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Beste Arjan,

Werkelijk voortreffelijk hoe jij dat gemaakt he bt met di8e Servo's. Zijn dat nu ESU Servo's? Ik kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan! Ik ben nog aan het verhuizen maar in mijn nieuwe huis zometeen heb ik erg veel plek speciaal voor de trein gekregen. Ik zal je op de hoogte houden en wie weet zien we elkaar morgen in houten. Jij voor je kruiswissel en ik voor vele dingen. Ik zoek nog Kibri Vakwerkhuizen, bepaalde wagonsets en bepaalde locs. PLus bijna al het digitale materiaal moet ik nog aanschaffen.

In elk geval bedankt en heel veel succes met de bouw van je baan!

Groeten Jake
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Jake,

Bedankt voor het compliment! dat komt echter velen toe. Dankzij het forum en de verschillende gepubliceerde probeersels ben ik tot mijn oplossing gekomen. Ik hoop dat jij jouw manier vind en daarvoor weer complimenten gaat oogsten ;)

Ik heb inderdaad een aantal ESU servo's in gebruik, maar ben later overgestapt op goedkopere van Conrad (Topline mini ES-05 JR bestnr: 230500)
Voor deze laatste heb ik dus een houder gemaakt van aluminium.

Zaterdag ben ik in Houten, dan kunnen we er nog verder over praten. Ik lijkt erg op mijn avatar :D
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Wie (ver)bouwt K wissels met Servo aandrijving?
Ik heb het ook gevonden.In mijn draadje staat ook de oplossing voor de Hoffman aandrijving.Dit is geen zuivere servo aandrijving.Had de aangemelde draadjes even bekeken en hierdoor wat verder gaan zoeken.Een klein nokje was het probleem.
De servo's hou ik even voor later en je linkjes bewaar ik.Thks