Gister en vandaag na wat langer voorbereidend werk voor dit niveau voor het laatst met gips geknoeid. Het deel waar de 'schotter' gewonnen wordt met hele dunne modelgips bestreken (met een kwast) en de rest van het terrein met rotband. Van het rechter gedeelte is de bovenste helft afneembaar om nog bij het eronder gelegen smalspoor te kunnen ivm de aansluiting met het naastliggende segment. Daar heb ik met zwarte en donkerbruine mengverf een kleurtje aan toegevoegd, zodat eventuele beschadigingen door het uitnemen niet zo opvallen. Voor de tunnelmond ook nog even de buis gemaakt uit styrodur en m'n hete draad, de ingang op de buis gelijmd en wat later de binnenzijde met bruin-zwarte verf met wat gips erdoor ingesmeerd. het geheel in de berg gelijmd, en de voorzijde afgeplakt, zodat er geen gipsresten opkomen (was me nog nooit gebeurd...
). Nog even laten aantrekken en dan met een spons en water alles gladstrijken en dan een paar dagen wachten tot het is gedroogd.
Holle ruimtes opvullen met styrodur snippers
De afbouw wand
Tunnelbuis
Bij normaal licht is het lang niet zo donker....
En een overzicht
Terwijl de boel droogt door met andere klusjes, zoals het maken van voertuigen voor m'n militaire treinen. Dat is ook wat uit de hand gelopen
, waar ik eerst een enkele trein met een grijze BR 44 en wat tiger 2's op SSyms Köln wagons (zesassers), loopt dat uit op een complete panzerkompanie, met 14 tigers ( en dus 14 SSyms's) en de stab- und stabs kompanie met een hele riedel aan vrachtwagens, motoren en lichte voertuigen, die op een stel Rs Stuttgart en andere platte wagons worden geplaatst die achter een donkergrijze BR52 kriegslok komen te hangen (komt eind van de week binnen, nr 3793). Mogelijk moeten in die trein ook enkele tigers mee, omdat 14 misschien wel erg zwaar wordt (in het echt kan het wel, tiger is 66 ton per stuk, en een wagon die zelf ook bijna 24t weegt, wordt dus ca 1260 ton aan de haak). Het resultaat laat ik later wel zien
Walter