Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De bouw van Emmelkamp

Gestart door Cybert maandag 08 april 2013, 19:50:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2006

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Heb je in elke harp een doorgaand spoor vrij ? Dan kan die keerlus naast die harpen ook weg... (denk ik)
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Ja, twee sporen vrij. De keerlus had ik er inderdaad al uit gehaald.. Heb ik niet meer nodig. Zo kom je al bouwende toch elke keer tot nieuwe inzichten. Erg bedankt voor het meedenken. Suggesties zijn altijd welkom.

Gr. Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Hoi Vince,

Dank voor je creatieve oplossing! Dat ziet er inderdaad wel erg goed uit. Ik ga het deze week eens even inpassen in mijn baanplan. Kijken of ik goed onderbouwde tegenargumenten kan verzinnen ;) Maar op voorhand lijkt het inderdaad een beter alternatief.

Gr. Bert
Re: De bouw van Emmelkamp Foto-update
Zoals ik had beloofd hierbij de eerste foto-update.

Alle sporen in het schaduwstation liggen en de eerste proefrondjes zijn met succes afgelegd. Behalve een stel Artitec plan E's die telkens ontsporen (heeft iemand soortgelijke ervaringen?) loopt alles als een zonnetje. Geen gekke botsingen of te nauwe doorgangen gelukkig.

Hieronder alvast wat eerste plaatjes;

Groet, Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Dag Forummers,

Even een aanvulling op mijn vorige post (wist niet precies hoe onderschriften bij de foto's te plaatsen :?)

Toch even voor de duidelijkheid, van boven naar beneden;

Foto 1: Overzicht van mijn schaduwstation waar het al lekker druk is.
Foto 2: een goed stel! Twee 1200's staan met opgestoken pantografen te wachten om de doorrijhoogte te testen.
Foto 3: Totaaloverzicht in de lengte van het bovenste gedeelte.
Foto 4: Idem maar dan voor het voorste gedeelte.
Foto 5: Twee 2200's met een sleep geoderenwagens testen de baan.

Ik hoop dat het jullie een beetje een indruk geeft. Meer plaatjes komen als ik weer wat verder ben.

Groet, Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Hallo Bert,

Goed bezig! Een paar plaatjes zeggen meer dan een kilometer tekst. Ondanks jouw tijdgebrek vind ik dat je heel snel gaat. Het ziet er allemaal zeer netjes uit. Moet je het schaduwstation nog definitief elektrisch aansluiten of is dat ook al helemaal klaar?
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Hoi Marcel,

Dank voor de complimenten. Ik heb inderdaad gelukkig wat kunnen doen nu.

De beide ringleidingen hangen al een jaar onder de baan, maar ik heb de electriciteit nog niet voor elkaar. Ik heb ervoor gekozen om eerst de rails eens een keer helemaal volgens (baan)plan te leggen en dan al mijn locomotieven en 'aanhangsels' te testen. Kijken of ze overal zonder kleerscheuren doorheen kwamen. Er waren namelijk locs die ik gekocht had, waar ik nog nooit mee gereden had.

De volgende stap is dat ik de baan op de ringleiding ga aansluiten. Daarna blokken maken en op de bezetmelders aansluiten en servo's plaatsen en aansluiten. Dat houdt mij dus wel even van de straat...... Ik probeer het allemaal een beetje netjes te doen, maar zo mooi als jij het hebt krijg ik het vast niet.

Groet, Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
mar(kl)i(j)n
gast

Re: De bouw van Emmelkamp
Tijdje niet gekeken, maar ik zie wel flinke vorderingen inderdaad.
En mooi rollend materieel
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp

Dank voor je reactie. Geen wonder. Je kon wel kijken maar er stond lange tijd ook niets :P :P ben nu de boel weer een beetje aan het oppakken. Dank voor de complimenten over het rollend materieel. Het dijt maar uit en uit..... Een beetje fanaat heeft altijd weer een reden om iets nieuws aan te schaffen, toch?

Groet, Bert

Re: De bouw van Emmelkamp
Mooi gezicht die 2200 loc's
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Helemaal mee eens! :thumbup:

Dat is nu één van de weinige locs waar ik, naast de 1200, nooit genoeg van krijg om naar te kijken. Je zou er eigenlijk nog een mooie rookgenerator in moeten kunnen bouwen. Weet eigenlijk helemaal niet of er zoiets bestaat voor dit type locs.

Gr. Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Klassiek gevalletje bedrijfsschade  :-( :-( :-(

Heb weer twee weken niets aan de baan kunnen doen. Toch nog snel even aan de slag om te zien of de lange kalktrein ook goed door de wissels loopt. En ja, hoor, haastige spoed, wordt beboet....

Eén van de wagens liep eruit en aangezien ik nog geen 'vangrails' heb aangebracht viel die met en daverende klap op de grond. Dan ziet het er zo uit. Voor de sloop dan maar en op zoek naar een nieuwe loot aan de stam.

Groet, Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
keeszondag
gast

Re: De bouw van Emmelkamp
even Apeldoorn bellen.....
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Blijk ik een eigen risico te hebben voor modeltreintjes :?
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2008

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Zijn er dan verzekeringen zonder eigen risico?
Wel balen dat zoiets gebeurt.

Groeten,
Ton.
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2008

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
seconden lijm
hete bout
verouderen(roest)
ding met schade (is maar een idee)
balen maar miss. toch even een randje maken en met een klem vast zetten voorlopig
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Hallo Bert,

Dat is jammer en altijd balen, maar ook in het echt gaan wagons weleens in reparatie. Wellicht een optie voor een spannend en verlaten hoekje op de baan.
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2011

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
Dag Forummers,

Dank voor alle hartverwarmende reacties. En de goede suggesties. Dat doet een mens goed. De deuk in mijn ego kunnen jullie vast niet oppoetsen.... Een deel van de familie was getuige van mijn handige actie, schudde weemoedig het wijze hoofd en dacht: ' het komt nooit goed met die baan van 'm.'  :-) :-)

Maar een verlaten hoekje met twee lassers die de wagen aan het oplappen zijn is inderdaad een goed idee.
@Nero: welke schade moet ik verder nog aanrichten met een soldeerbout? ;)

Groet,

Bert
Re: De bouw van Emmelkamp
Lid sinds: 2008

offline
Re: De bouw van Emmelkamp
 :D deuk erin, butsen naar buiten drukken,donkere tint erover
Heb je een gerepareerde wagen