Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

NEDERLANDSE SEINEN & OVERWEGEN

Gestart door RMW donderdag 19 augustus 2010, 12:35:40

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
NEDERLANDSE SEINEN & OVERWEGEN
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
NEDERLANDSE SEINEN & OVERWEGEN
Nederlandse seinen & overwegen
Informatie-topic    |    Informatie omtrent Nederlandse seinen en overwegen van diverse merken


Hallo Allemaal,

Er zijn zoveel topics waarin wel wat wordt geschreven over Nederlandse seinen en overwegen, dat ik maar even een nieuw topic begin, om het voor iedereen duidelijk te maken wat er wordt aangeboden. Alle informatie is welkom (ook natuurlijk foto's en filmpjes).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Ik ben zelf opzoek naar gewone (moderne) hoofdseinen van de NS. Even twee foto's, om het voor iedereen duidelijker te maken:


Foto: Henckens


Foto: NZH


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:NL SEINEN: NZH of Henckens ?
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:NL SEINEN: NZH of Henckens ?
Hallo Maikel,

Ik heb 2 Henckens-seinen, die ik erg mooi vind! Ik heb een Hoofdsein zonder cijferbak en een Hoofdsein met cijferbak.

Ze branden erg mooi! Ik stuur ze handmatig aan, met een Viessmann schakelkastje 5548.
Kijk anders eens in mijn topic: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22539.msg383489#msg383489

Ook heb ik 2 filmpjes gemaakt, maar dat was toen ik ze nog via de draden moest aan zetten :D




(sorry voor de slechte kwaliteit filmpjes, ik kan eventueel een nieuwe voor je maken, als je dat wilt :wink:)

Groetjes Daniël
Re:NL SEINEN: NZH of Henckens ?
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:NL SEINEN: NZH of Henckens ?
Maikel,

Kijk ook eens bij NSparts.
Ik heb er een paar, maar ze liggen nog in de la omdat ik nog met mijn schaduwstation bezig ben.
Ik vind ze er mooi uitzien......

Groet,

Hugo
Re:NL SEINEN: NZH of Henckens ?
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:NL SEINEN: NZH of Henckens ?
die lijken mij inderdaad ook erg mooi, jammer dat ze daarvan geen Hoofdsein met cijferbak hebben :(
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Hallo Allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties (ook voor de filmpjes). Die van NSparts zien er inderdaad geweldig uit. Op mijn kleine baantje kan ik toch geen seinen met cijferbak gebruiken, dus dat is geen probleem.

Om het topic voor iedereen compleet en duidelijk te maken, zal ik hier nog wat gegevens plaatsen van NSparts:


Foto: NSparts


Website: http://www.nsparts.nl/

Verkrijgbaar:

Dwergsein                   NS432R: ? 14
Dwergsein                   NS432G: ? 14

Hoofdsein   R               NS532R: ? 27
Hoofdsein   L               NS532L: ? 27
Hoofdsein                    NS532M: ? 12

Vertreksein  R             NS245R: ? 8
Vertreksein  L              NS245L: ? 8
Vertreksein d.              NS245D: ? 14

Seinbesturing              NS653A: ? 25



De websites van de andere twee die ik ken:
NZH: http://www.nzhhobbyclub.nl/ (seinen onder "Verkoop")
Henckens: http://www.henckens-seinen.nl/


Meer informatie (ook over andere merken) is altijd welkom!!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen om (Nederlandse) seinen te kopen en te plaatsen... ooit ga ik ze wel nodig hebben, dus ga ik dit draadje in de gaten houden!

Een kennis van mij gebruikt/heeft Henckens seinen... ik moet zeggen dat ik ze er mooi en overtuigend uit vind zien.

Groet, Patrick
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Citaat van: P@tje op zaterdag 21 augustus 2010, 21:12:11
Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen om (Nederlandse) seinen te kopen en te plaatsen... ooit ga ik ze wel nodig hebben, dus ga ik dit draadje in de gaten houden!

Een kennis van mij gebruikt/heeft Henckens seinen... ik moet zeggen dat ik ze er mooi en overtuigend uit vind zien.

Groet, Patrick

Ik wacht nog even een antwoord van NSparts af over de aansturing. Zelf vind ik deze seinen er werkelijk geweldig uitzien (zo op het plaatje).

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Lid sinds: 2007

offline
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Ik heb zowel NS-parts seinen als Henckens seinen. Maar ik heb toch wel een voorkeur voor de Henckens exemplaren. Die vind ik eigenlijk net iets mooier. De NS-parts seinen hebben grote lichtkappen (overigens wel volgens het grote voorbeeld), maar hierdoor zijn de Ledjes wel wat moeilijk te zien.
De aansturing van beide merken is identiek. Ze worden geleverd met voorschakelweerstand. Ik stuur ze aan met Viesmann 5552 relais (2 seinen op een kastje)
Van de NS-parts heb ik even geen goede foto.
Dit zijn 2 Henckens hoofseinen R en L (en een Henckens schakelkast)

groeten, Martin
Re:NEDERLANDSE SEINEN
BMW-Fan
gast

Re:NEDERLANDSE SEINEN
Bedankt voor de afbeelding :D

Gr Eddie
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Ja, bedankt voor de afbeelding :D !!! Die seinen zien er mooi uit. Kun je misschien binnenkort ook nog een foto maken van de NSparts-seinen, om alles goed te kunnen vergelijken?

Alvast bedankt!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Lid sinds: 2007

offline
Re:NEDERLANDSE SEINEN
Citaat van: RMW op zondag 22 augustus 2010, 21:59:17
Die seinen zien er mooi uit. Kun je misschien binnenkort ook nog een foto maken van de NSparts-seinen, om alles goed te kunnen vergelijken?

Hoi Mailkel,

helaas gaat dat niet lukken. Ik heb de (2) NS-parts seinen uiteindelijk ook vervangen door Henckens seinen, om de eenheid op mijn baan een beetje te bewaren. Bovendien had ik de NS-parts ook nogal 'verminkt' door de lichtkappen in te korten. Dus dat zou ook geen eerlijke vergelijking zijn. Die lichtkappen waren best wel mooi, maar alleen jammer dat je de Led's alleen kon zien als je helemaal door de knieeen ging en er recht in keek.
De NS-parts seinen zijn er ook als bouwpakket zoals je misschien weet. Ik heb getracht om er een in elkaar te zetten , maar heb halverwege de handdoek in de ring gegooid. Dit is een nogal arbeidsintensief klusje, en ik zag me zelf zo niet 20 seinen in elkaar zetten. Leuk klusje voor de die-hards, voor mij echter niet.

groeten, Martin
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: martin op maandag 23 augustus 2010, 17:47:35Hoi Maikel,

Helaas gaat dat niet lukken. Ik heb de (2) NS-parts seinen uiteindelijk ook vervangen door Henckens seinen, om de eenheid op mijn baan een beetje te bewaren. Bovendien had ik de NS-parts ook nogal 'verminkt' door de lichtkappen in te korten. Dus dat zou ook geen eerlijke vergelijking zijn. Die lichtkappen waren best wel mooi, maar alleen jammer dat je de Led's alleen kon zien als je helemaal door de knieeen ging en er recht in keek.
De NS-parts seinen zijn er ook als bouwpakket zoals je misschien weet. Ik heb getracht om er een in elkaar te zetten , maar heb halverwege de handdoek in de ring gegooid. Dit is een nogal arbeidsintensief klusje, en ik zag me zelf zo niet 20 seinen in elkaar zetten. Leuk klusje voor de die-hards, voor mij echter niet.

groeten, Martin

Hallo Martin,

In ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie!!! Van welke seinen vind je de bedrukking / verflaag beter: de NSparts-seinen of de Henckens-seinen?

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nederlandse seinen
Hallo Maikel,

de Henckens seinen zitten wat strakker in de lak. Met name de witte verf dekt beter bij Henckens. Bedrukking is in beide gevallen transfers, daar zit geen verschil in.

groet, Martin
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: martin op dinsdag 24 augustus 2010, 17:40:35
Hallo Maikel,

de Henckens seinen zitten wat strakker in de lak. Met name de witte verf dekt beter bij Henckens. Bedrukking is in beide gevallen transfers, daar zit geen verschil in.

groet, Martin

Hallo Martin,

Bedankt voor je antwoord.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Hallo Maikel,

Al mijn seinen zijn van NZH uit Haarlem.

Ik vind ze top.

Ook de prijzen zijn intresant.

Hoofdsein ? 15

Hoofdsein met cijverbak ? 21

Dwergsein ? 11

Hoofdseinen zowel links als rechts te koop.

Als je 10 of meer seinen tegelijk koop geven ze een korting van 20% op bovenstaande prijzen.

De aansturing doe ik met de OM32 print, kost ? 50 en hier kan je 10 Nederlandse seinen ( met 3 kleuren ) op aansluiten.

Dan hou je nog twee uitgangen over, in totaal heeft hij dus 32 uitgangen.

De OM43 wordt via RS232 aangestuurd vanuit je computer ( o.a. met koploper ).


Ik hoop dat je hier iets mee kunt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: degeluidsman op maandag 30 augustus 2010, 22:41:04
Al mijn seinen zijn van NZH uit Haarlem.

Ik vind ze top.

Hartelijk bedankt voor je reactie Peter!!! Dit maakt de keuze niet makkelijker, want NSparts ziet er op het plaatje erg mooi uit, maar ik hoor ook al veel positieve berichten over Henckens en NZH :shock: . Lang en goed nadenken is nu echt noodzakelijk.

Nog even een vraag (evt. aan Peter): hebben de NZH-seinen een mooie verflaag?

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: RMW op woensdag 01 september 2010, 15:00:55
Citaat van: degeluidsman op maandag 30 augustus 2010, 22:41:04
Al mijn seinen zijn van NZH uit Haarlem.

Ik vind ze top.

Hartelijk bedankt voor je reactie Peter!!! Dit maakt de keuze niet makkelijker, want NSparts ziet er op het plaatje erg mooi uit, maar ik hoor ook al veel positieve berichten over Henckens en NZH :shock: . Lang en goed nadenken is nu echt noodzakelijk.

Nog even een vraag (evt. aan Peter): hebben de NZH-seinen een mooie verflaag?

M.v.g.

Maikel (RMW)

Ik vind ze top, en volgens mij zijn ze ook nog de goedkoopste.

Kijk maar in mijn draadje, er staan genoeg foto,s met seinen op.

In Houten op de beurs kun je ze bekijken ze staan er altijd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Nederlandse seinen
Hoi Maikel,

In de toekomst heb ik waarschijnlijk diverse NZH-seinen over, waarvan diverse met cijferbak. Ik ben namelijk de baan van Nederlands naar Duits periode III aan het ombouwen. Kijk ook even op het topic over mijn baan:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11152.0
Vooral de foto van de brug, staan de seinen met cijferbak.

Groet,
Bert
Re:Nederlandse seinen
Hallo,

voor mijn baan heb ik ook eerst aan NSparts seinen zitten denken, maar ik ga toch voor een groot deel Henckens seinen gebruiken. Voor de dwergseinen ga ik wel voor NSparts, ik vind dat daar de vorm beter in zit.

Mvg,

Romar
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Nederlandse seinen
Hoi Maikel,

Niet de mooiste foto.....
NS Parts:


Groet,
Hugo
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nederlandse seinen
Dat zijn inderdaad mooie seinen, vooral het dwergsein vind ik erg mooi! :D

Heb je misschien voor mij nog een duidelijkere foto van het hoofdsein?:oops:

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Wow :shock: !!! Wat een reacties zo plotseling. Op een afstandje zien die NSparts er ook mooi uit, maar een close-up zou fijn zijn (indien mogelijk).

In ieder geval bedankt voor alle reacties. Ik ga nog eens kijken naar de verschillende topics. Op dit moment denk ik na over een aantal Henckens-seinen zonder cijferbak, maar als NSparts of NZH plotseling veel beter blijkt te zijn, dan kan ik ook nog die kant opgaan.

Het is even lastig, maar ik zal er ooit wel een keer uitkomen.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Ik heb even 2 foto,s gemaakt van mijn seinen.








Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Hartelijk bedankt voor de foto's Peter. Je brengt mij nu al aan het twijfelen :shock: !!! Ze zien er inderdaad erg mooi uit. Ik denk dus na over zo'n seinpaal als hierboven, gewoon lekker eenvoudig, zonder cijferbak (past toch niet bij mijn kleine baantje).

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: RMW op zaterdag 04 september 2010, 19:37:46
<foto>

Hartelijk bedankt voor de foto's Peter. Je brengt mij nu al aan het twijfelen :shock: !!! Ze zien er inderdaad erg mooi uit. Ik denk dus na over zo'n seinpaal als hierboven, gewoon lekker eenvoudig, zonder cijferbak (past toch niet bij mijn kleine baantje).

M.v.g.

Maikel (RMW)

Deze seinen heb je al voor ? 15 pst. koop je in een keer 10 seinen tegelijk dan krijg je 20% korting dus kost hij nog maar ? 12 pst.

Ik zeg.............

Succes met je keuze.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Edit Gerard: foto verwijderd, is hierboven ook te zien
Re:Nederlandse seinen
Dus bij NSparts krijg je korting op grotere bestellingen, begrijp ik dat goed ?

Mvg,

Romar
Re:Nederlandse seinen
Seinwezen
gast

Re:Nederlandse seinen
Nop,

bij NZH komen die seinen van Peter/degeluidsman vandaan 8).
Dus hij heeft het over NZH.

Groeten Sander
Re:Nederlandse seinen
Ik zit dus weer eens niet op te letten...
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: Romar op zaterdag 04 september 2010, 23:00:34
Ik zit dus weer eens niet op te letten...

Yep
Re:Nederlandse seinen
:mrgreen:

Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Nederlandse seinen
Ik hoop dat dit plaatje beter uit de verf komt.
NS parts close-up met de videocamera :shock:


Groet,
Hugo
Re:Nederlandse seinen
daanknoben
gast

Re:Nederlandse seinen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 04 september 2010, 21:22:46
Citaat van: RMW op zaterdag 04 september 2010, 19:37:46

Hartelijk bedankt voor de foto's Peter. Je brengt mij nu al aan het twijfelen :shock: !!! Ze zien er inderdaad erg mooi uit. Ik denk dus na over zo'n seinpaal als hierboven, gewoon lekker eenvoudig, zonder cijferbak (past toch niet bij mijn kleine baantje).

M.v.g.

Maikel (RMW)


Deze seinen heb je al voor ? 15 pst. koop je in een keer 10 seinen tegelijk dan krijg je 20% korting dus kost hij nog maar ? 12 pst.

Ik zeg.............

Succes met je keuze.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Ook bij Henckens krijg je wel korting hoor. Ik heb een jaarjte terug wel eens een aanvraag gedaan voor een stapel seinen. Als je er veel tegelijk koopt, kun je ook wel 10% korting krijgen.

Groeten,

Daan
Edit: mn commentaar was per ongeluk IN de quote gekomen
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Ehhh... Wat wil je eigenlijk zeggen Daan? Ik zie geen toevoeging :wink: .

In ieder geval wil ik iedereen weer bedanken voor de reacties. De foto van het NSparts-sein is mooi en duidelijk. Het sein zelf ziet er ook mooi uit. De NZH-seinen zijn erg goed geprijsd!!!!

Ik denk nog even na :lol: :D .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Kunnen NZH-seinen evt. worden aangestuurd met een digitale centrale van Märklin (zoals CS II), of is dat niet mogelijk? Indien mogelijk, moeten er dan eerst nog aanpassingen aan het sein worden gedaan?

Is het aansturen ook mogelijk met gewone Viessmann schakelaars o.i.d.?

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: RMW op zondag 05 september 2010, 18:58:05
Kunnen NZH-seinen evt. worden aangestuurd met een digitale centrale van Märklin (zoals CS II), of is dat niet mogelijk? Indien mogelijk, moeten er dan eerst nog aanpassingen aan het sein worden gedaan?

Is het aansturen ook mogelijk met gewone Viessmann schakelaars o.i.d.?

M.v.g.

Maikel (RMW)

Geen probleem ze werken allemaal volgens het zelfde principe.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse seinen
Seinwezen
gast

Re:Nederlandse seinen
Ik denk dat het er zo had moeten uitzien 8).
Citaat van: daanknoben op zondag 05 september 2010, 10:53:08
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 04 september 2010, 21:22:46
Citaat van: RMW op zaterdag 04 september 2010, 19:37:46

Hartelijk bedankt voor de foto's Peter. Je brengt mij nu al aan het twijfelen :shock: !!! Ze zien er inderdaad erg mooi uit. Ik denk dus na over zo'n seinpaal als hierboven, gewoon lekker eenvoudig, zonder cijferbak (past toch niet bij mijn kleine baantje).

M.v.g.

Maikel (RMW)



Deze seinen heb je al voor ? 15 pst. koop je in een keer 10 seinen tegelijk dan krijg je 20% korting dus kost hij nog maar ? 12 pst.

Ik zeg.............

Succes met je keuze.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Ook bij Henckens krijg je wel korting hoor. Ik heb een jaarjte terug wel eens een aanvraag gedaan voor een stapel seinen. Als je er veel tegelijk koopt, kun je ook wel 10% korting krijgen.

Groeten,

Daan
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk alleen dat ik (om te beginnen) maar 3 of 4 seinen nodig heb. Dat zal vast geen korting worden.

Mooi om te weten dat je de NZH-seinen ook gewoon met een CS II of met doodgewone Viessmann-schakelaars kunt aansturen. Misschien dat ik komend weekend even bij de opendag van NZH ga kijken, om ook deze seinen te bewonderen.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Spoorman
gast

Re:Nederlandse seinen
Citaat van: RMW op zondag 05 september 2010, 21:24:34

Mooi om te weten dat je de NZH-seinen ook gewoon met een CS II .......... kunt aansturen.


Wel even decodertje kopen.....

Gr, Ben.
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: bolkoppie op zondag 05 september 2010, 21:34:05
Citaat van: RMW op zondag 05 september 2010, 21:24:34

Mooi om te weten dat je de NZH-seinen ook gewoon met een CS II .......... kunt aansturen.


Wel even decodertje kopen.....

Gr, Ben.

Voor een CS II wel ja, maar toch niet voor een simpel schakelblokje van Viessmann??? Graag info, want op technisch gebied ben ik nog lang niet zover als mijn vader :oops: .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: RMW op zondag 05 september 2010, 21:36:50
Citaat van: bolkoppie op zondag 05 september 2010, 21:34:05
Citaat van: RMW op zondag 05 september 2010, 21:24:34

Mooi om te weten dat je de NZH-seinen ook gewoon met een CS II .......... kunt aansturen.


Wel even decodertje kopen.....

Gr, Ben.

Voor een CS II wel ja, maar toch niet voor een simpel schakelblokje van Viessmann??? Graag info, want op technisch gebied ben ik nog lang niet zover als mijn vader :oops: .

M.v.g.

Maikel (RMW)

Hallo Maikel,

Ik heb zoals je misschien wel weet 2 Henckens-seinen, die ik handmatig :D aanstuur met een Viessmann 5548 waarbij nog een Viessmann 5552 kastje moet. Dan kun je de seinen 3 beelden laten tonen: Groen, Geel(+evt cijferkast) en Rood.

Over de automatische aansturing ben ik ook niet goed in :D  :lol:

Veel succes!

Groetjes Daniël
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: Hugy op zondag 05 september 2010, 09:51:08
Ik hoop dat dit plaatje beter uit de verf komt.
NS parts close-up met de videocamera :shock:


Groet,
Hugo

Zo'n NS-parts sein vind ik toch wel heel erg mooi!
Branden ze ook erg mooi? :oops:

Ik denk dat dat mijn volgende NS-sein wordt :D (helaas zijn die wel een beetje duur :()

Groetjes Daniël
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Al die losse schakelkastjes kosten redelijk veel geld, ik zou voor een OM32 decoder gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse seinen
Spoorman
gast

Re:Nederlandse seinen
Citaat van: degeluidsman op zondag 05 september 2010, 23:02:35

Al die losse schakelkastjes kosten redelijk veel geld, ik zou voor een OM32 decoder gaan.


Peter,

Een OM32 is alleen maar van toepassing als je via de PC rijdt dus met een trein besturings programma. Dit is dus niet zo'n goed advies.

Gr, Ben.
Re:Nederlandse seinen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: bolkoppie op maandag 06 september 2010, 07:48:45
Citaat van: degeluidsman op zondag 05 september 2010, 23:02:35

Al die losse schakelkastjes kosten redelijk veel geld, ik zou voor een OM32 decoder gaan.


Peter,

Een OM32 is alleen maar van toepassing als je via de PC rijdt dus met een trein besturings programma. Dit is dus niet zo'n goed advies.

Gr, Ben.


:oops: :oops: :oops:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: NS-Daniel op zondag 05 september 2010, 21:59:21

Zo'n NS-parts sein vind ik toch wel heel erg mooi!
Branden ze ook erg mooi? :oops:

Ik denk dat dat mijn volgende NS-sein wordt :D (helaas zijn die wel een beetje duur :()

Groetjes Daniël

Daniël,

Deze heb ik nieuw uit de verpakking gefotografeerd......
Ik ben mijn schaduwstation eerst aan het afmaken, maar ik koop alvast leuke dingen om te bekijken en te experimenteren voor de bovenbaan.

Je kunt de sterkte altijd aanpassen met een andere waarde weerstand, maar dat geldt voor ieder merk.

Ik heb ook nog een NS-parts Vertreksein en een losse bak (zoals op de foto) die aan een portaal kan hangen o.i.d.
De aansturing ga ik nog naar kijken. Ik iTrain met een PC, dus ik kan kijken naar PC of welk ander kastje dan ook.
Suc6 met je eigen keuze!

Hugo
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nederlandse seinen
Hallo Hugo,

Kun je misschien es een foto maken van het brandende sein? :oops:

Zo'n losse lijkt me ook wel mooi, maar hoe moet ik ze ophangen? En met wat, want daar heb ik allemaal geen verstand van :(

Die overige seinen van NS-Parts vind ik ook erg mooi, bijvoorbeeld het vertreksein.

Groetjes Daniël
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Hartelijk bedankt voor alle reacties. Dit topic is zo te zien voor meerdere mensen handig :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: NS-Daniel

Zo'n losse lijkt me ook wel mooi, maar hoe moet ik ze ophangen? En met wat, want daar heb ik allemaal geen verstand van :(


Je zou van messing of styreen zo'n portaal kunnen na maken met behulp van foto's?
Dan zou je door naar de foto te kijken ook kunnen bepalen welke messing of styreen profielen je nodig zult hebben.

Hoe de seinen het beste te bevestigen zijn weet ik niet, ken de seinen verder niet.
Misschien zijn we wel simpel tegen het protaal aan te lijmen, maar misschien is het beter om eens te kijken hoe dit in het echt zit.

Mvg,

Romar
Re:Nederlandse seinen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nederlandse seinen
Citaat van: Romar op dinsdag 07 september 2010, 01:55:36
Citaat van: NS-Daniel

Zo'n losse lijkt me ook wel mooi, maar hoe moet ik ze ophangen? En met wat, want daar heb ik allemaal geen verstand van :(


Je zou van messing of styreen zo'n portaal kunnen na maken met behulp van foto's?
Dan zou je door naar de foto te kijken ook kunnen bepalen welke messing of styreen profielen je nodig zult hebben.

Hoe de seinen het beste te bevestigen zijn weet ik niet, ken de seinen verder niet.
Misschien zijn we wel simpel tegen het protaal aan te lijmen, maar misschien is het beter om eens te kijken hoe dit in het echt zit.

Mvg,

Romar

Benieuwd of dit Daniël gaat lukken :shock: !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)