Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

E.e.a. ACTS spots

Gestart door Laurent dinsdag 17 augustus 2010, 18:48:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
E.e.a. ACTS spots
Gister zat er een bekende van mij op de AKZ afvaltrein van ACTS. Daarom was ik even de lege retourtrein gaan spotten (50014). Deze vertelde mij dat vandaag ACTS de retourtrein van de KinkFM Express zou rijden met een 1600 en o.a. door Haarlem heen kwam omdat deze gewoon een rondje reed. Door wat stommiteiten de trein niet in Haarlem geplaat, maar wel in Amsterdam. Na de trein nog even met I6 in de Benelux naar Schiphol gegaan en vervolgens weer huiswaarts. De videos volgen nog. De fotos zijn klikbaar.


ACTS 7108 staat voor trein 50014, maandag 16 Augustus.


ACTS 1606 staat voor een nagenoeg lege sleep EuroExpress rijtuigen die retour naar Duitsland gaan, dinsdag 17 Augustus.

Groeten,
Laurent
Re:E.e.a. ACTS spots
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Citaat van: Laurent op dinsdag 17 augustus 2010, 18:48:53
ACTS 1606 staat voor een nagenoeg lege sleep EuroExpress rijtuigen die retour naar Duitsland gaan, dinsdag 17 Augustus.

Ja, ja. En valt u verder nog iets op? De 1600 worden weer regelamtig gewassen. (Bron OdR aug 2010).
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Dit is een ACTS 1600, die hadden veel minder last van vuiligheid. Maar inderdaad, ook de Railion 1600's worden weer schoon. Vandaag toevallig de enige nog vieze gezien (1611).
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Leuke foto's Laurent en de 1600 ziet er toch een stuk gezonder uit zo. :D

Groetjes,

Antal
Re:E.e.a. ACTS spots
Gerard
gast

Re:E.e.a. ACTS spots
Citaat van: Laurent op dinsdag 17 augustus 2010, 19:13:06
Dit is een ACTS 1600, die hadden veel minder last van vuiligheid. Maar inderdaad, ook de Railion 1600's worden weer schoon. Vandaag toevallig de enige nog vieze gezien (1611).

Citaat van: kippenlijntje op dinsdag 17 augustus 2010, 19:13:23
Leuke foto's Laurent en de 1600 ziet er toch een stuk gezonder uit zo. :D
Misschien hebben ze op- of aanmerkingen gekregen van IVW op het feit dat de verplichte 1 m2 geel of wit op het front van de loc niet meer als zodanig aanwezig was?

Maar daar gaat het hier eigenlijk niet om, het gaat om de foto's. En die zijn toppie, het wachten is op het filmpje :wink:.
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
De 1600's zien er zo inderdaad een stuk frisser uit. En de reden dat ze gewassen worden is omdat ze nu onderhouden worden door Shunter, die ze wel wast. Bij Nedtrain schenen ze ook gewassen te moeten worden, maar werd er onderhoud gedaan in Maastricht en de wasstraat was in Eindhoven, met als gevolg dat de loks tegen de tijd dat ze in Eindhoven hadden moeten staan, allang weer in dienst waren.

Hierbij overigens de filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=OW_3tgbv534

http://www.youtube.com/watch?v=ouFhinwK9-g

Let op, de filmpjes zijn nog in verwerking en de kwaliteit kan dus nog tegenvallen.

Laurent
Re:E.e.a. ACTS spots
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Citaat van: Gerard op dinsdag 17 augustus 2010, 20:34:27Maar daar gaat het hier eigenlijk niet om, het gaat om de foto's. En die zijn toppie, het wachten is op het filmpje :wink:.

Inderdaad, maar na zeer vele jaren als "zwervers" door het land te hebben gereden toch wel een vermelding waard. Dat doet aan de kwaliteit van de foto's natuurlijk niets af.
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Vandaag zat, zoals ik verwacht had, weer de 7108 in de afvaltrein. Vertrek was vandaag echter al om 21:07 i.p.v. 21:37. -30 dus.


De oplettende kijker ziet dat de lok t.o.v. gister gedriehoekt is. Dit komt, doordat vandaag de 7112 met een afvaltrein gestrand rondom Apeldoorn. Deze trein had als bestemming Noordwijkerhout, wat in de buurt van Leiden ligt. De 7108 stond in Haarlem, niet ver uit de buurt dus en geen dienst en is opgetrommeld om de trein weer terug te slepen, via Leiden (Haarlem - Leiden - Noordwijkerhout). Ik kwam de trein vandaag tegen in Amsterdam, trekkende lok (7108), 6 tot 8 Slps, kapotte lok (7112). Leuk gezicht, helaas geen foto.

Laurent
Re:E.e.a. ACTS spots
Gerard
gast

Re:E.e.a. ACTS spots
Dat de loc was gedriehoekt was me niet opgevallen :mrgreen:. Wat me wel opviel was dat het weer een heel mooi plaatje geworden is :D.
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Citaat van: Gerard op dinsdag 17 augustus 2010, 20:34:27
Citaat van: Laurent op dinsdag 17 augustus 2010, 19:13:06
Dit is een ACTS 1600, die hadden veel minder last van vuiligheid. Maar inderdaad, ook de Railion 1600's worden weer schoon. Vandaag toevallig de enige nog vieze gezien (1611).

Citaat van: kippenlijntje op dinsdag 17 augustus 2010, 19:13:23
Leuke foto's Laurent en de 1600 ziet er toch een stuk gezonder uit zo. :D
Misschien hebben ze op- of aanmerkingen gekregen van IVW op het feit dat de verplichte 1 m2 geel of wit op het front van de loc niet meer als zodanig aanwezig was?
Klopt helemaal,

Daarom heeft Railion ook haar 1600´s gewassen.
Re:E.e.a. ACTS spots
Is er nou geen plaat van de kinkfm expr of heb ik het niet begrepen??
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
De trein die we op de tweede foto in het eerst bericht zien, is de desbetreffende trein :wink:
Re:E.e.a. ACTS spots
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:E.e.a. ACTS spots
Dit maal geen ACTS, maar toen ik vandaag van Sail afkwam, kwam ik in Amsterdam RRF 18 met een grote Speno tegen. Geen plons :lol: maar wel een foto.

Re:E.e.a. ACTS spots
Gerard
gast

Re:E.e.a. ACTS spots
Gelukkig geen "plons" want dat levert zoveel rotzooi op. Zeker met al die schepen die daar nu vlakbij CS liggen 8).