Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Arnout in Berner Oberland.

Gestart door sbbmarklin maandag 16 augustus 2010, 22:25:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Arnout in Berner Oberland.
sbbmarklin
gast

Arnout in Berner Oberland.
Goedenavond,

Hier het beloofde verslag van ons bezoek aan Berner Oberland.

Op Zondag 1 augustus zijn we aan gekomen in kandersteg. Na ons inchekken in het Hotel. Zijn we naar het station gegaan om een dienstregelingsboekje te halen. Op het terras daar wat gedronken en gekeken wat er langs kwam. Natuurlijk een Lotschberger en later een trek/duwtrein met IR rijtuigen. geduwd door een BLS Re 4/4.



Ook stond er nog een BLS Re 4/4 te wachten op een dienst voor de autotrein. Maar die kennen jullie wel.

De volgende dag zijn we naar de Oetschinsee geweest. Jammer dat het zicht 20 meter was. S,middags zijn we naar Spiez gegaan met een korte stop in Blausee.




Ook stond er een oud landgenoot.

.

Daarna naar Spiez. Daar kwam een Ae6/6 binnen met ketelwagens.

.

Even later arriveerde er een Rola met 2 Re 485en.




De regen werd ik inmiddels behoorlijk zat.

Morgen ga ik weer verder met het verslag.

Gr Arnout.
Re:Arnout in Berner Oberland.
Leuke foto's, praten ze in Kandersteg nog steeds zo onverstaanbaar duits?

Gr Eddie
Re:Arnout in Berner Oberland.
Gruezi Eddie,

In Kandersteg praten ze Schwiezerduetsch. Da's zoals wij vlamingen met nederland. Voor ons vlamingen is dit Schwiezerduetsch wel enigszins te verstaan (als je tenminste ook goed duits spreekt) omdat de klinkers op dezelfde manier ook uitgesproken worden als in ons dialect. Bvb een lange "a" wordt "oa" uitgesproken, een "ij"-klank wordt "ie" uitgesproken, enz.

Auf wiederloage   (= auf wiedersehen)

Guy
Re:Arnout in Berner Oberland.
Eddie,

Dat is niet alleen zo in Kandersteeg :D

Arnout,

Leuke foto's! Vooral die Ae 6/6 verwarmt mijn hart. Heel jammer dat ze de Gotthard niet meer over mogen.

Ben benieuwd naar de rest.

GR Joost
Re:Arnout in Berner Oberland.
Uhh ik versta gewoon zwitsers wel maar kanderstegs was voor mij onverstebar.

Widerseen Eddie
Re:Arnout in Berner Oberland.
Lid sinds: 2007

offline
Re:Arnout in Berner Oberland.
Benieuwd naar het verdere verslag Arnout.
Bedankt voor het plaatsen van jou reisverslag.

Groeten van Jarno
Re:Arnout in Berner Oberland.
Arnout,

Leuk verslag en mooie foto's vooral die van de Rola met de 485

Grt  marcel
Re:Arnout in Berner Oberland.
Ok Hier het vervolg.

De volgende dag wat anders gedaan in de ochtend dan treintjes kijken. Ok maar dan van grote hoogte.



Erg spectaculair paraglyden. Het was onze 2e keer maar nu in de zomer.

S,middags wilde ik klettersteigen maar ik had te veel spierpijn van het lopen. Dus besloten we naar Kiesen te gaan. Daar kon de vrouw lekker in het gras zonnen en ik Treinen kijken. Daar komt iedere 5 minuten wat langs.









Hier kwamen diverse reizigers treinen getrokken of geduwd door een Re 460 met of zonder reklame langs en diverse cargo,s. Waar onder De BLS Re 465 Golden pass. Die gaan we later nog een keer zien. Maar dan op een ander locatie en van uit een andere richting. Een richting die sommige ook wel eens willen zien. Dat word ook het volgende bericht. Een dag die we niet gauw gaan vergeten. En die leuker was dan ik had verwacht. Helaas niet veel foto,s van maar wel een filmpje. Ik weet alleen niet hoe ik hem plaatsen moet.

Gr Arnout.
Re:Arnout in Berner Oberland.
Hallo Arnout,

Mooie foto's. Dat paraglijden ziet er toch wel gevaarlijk uit met die hoogspanningsmasten in de buurt. Of is het gezichtsbedrog ?

Guy
Re:Arnout in Berner Oberland.
Hallo Arnout,

Bedankt voor het plaatsen. De trein met de 4 stuks Re 4/4 van de BLS is mooi en ook de 2 Re 465 spreken tot de verbeelding. Was zeker gen straf met dat weer in het gras zitten langs de baan.
Groet,
Erwin