Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24

Gestart door 10103 maandag 16 augustus 2010, 14:28:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Hoi Marc,

Het ziet er strak uit. :thumbup:

Gr.
René
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Goh Dat ziet er mooi strak uit! Complimenten.

Groeten Dennis
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Ik zie daar op de foto een gele dubbelzijdige plakband liggen... Dat is echt goede gebruik hem ook maar weet je soms waar die nog kan vinden?


groeten Dylan
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
René en Dennis, bedankt voor jullie reacties! :)

Dylan, de tape die je ziet is "Tesa dubbelzijdig kleefband universal". Ik heb het gewoon bij de Gamma gekocht.

Groet, Marc
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Nu het kurk gelegd is, ben ik begonnen met het uitleggen van de opstelsporen. Er moeten nog wat wijzigingen aangebracht worden maar de nieuwste aanwinst kan in elk geval al een plekje vinden: de E 41. :)





Groet, Marc
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Prachtige aanwinst, en bedankt voor de naam van de tape...



groeten Dylan
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Hallo Marc,

Dat ziet er netjes uit met dat kurk, je hebt daar een zware goederentrein staan met al dat staal.
Het is maar goed dat er net een nieuwe lok is aangekomen. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re:De modelbaan van '10103' - 21 augustus: creatief met kurk
Citaat van: minitreintje op donderdag 25 augustus 2011, 17:03:51
Prachtige aanwinst, en bedankt voor de naam van de tape...

Dylan, graag gedaan.

Citaat van: Günther op donderdag 25 augustus 2011, 17:05:09
Dat ziet er netjes uit met dat kurk, je hebt daar een zware goederentrein staan met al dat staal.
Het is maar goed dat er net een nieuwe lok is aangekomen. :thumbup:

Ja, die staaltrein is mijn "zwaarste" goederentrein. Een klusje voor de E 40 of BR 150 dus. De E 41 gaat een lichtere goederentrein trekken. Zaterdag eens kijken in Houten of ik nog wat leuks voor die loc kan vinden. Ik heb al wat ideeën...  :)

Groet, Marc 
Re:De modelbaan van '10103' - 26 januari: opstelsporen klaar
De afgelopen tijd is er eindelijk weer wat gebeurd aan mijn baan. Het idee van een spiraal heb ik laten varen, dat leverde me teveel problemen op met de andere sporen. Daarvoor in de plaats komt nu een helling. Prettige bijkomstigheid is dat de opstelsporen nu langer kunnen worden.
Het schaduwstation is nu zo goed als klaar en ook de helling naar het zichtgedeelte van de baan heeft zijn eerste aanloop genomen.

Werkzaamheden aan de helling, zodat die mooi tussen de 2,5 en 3% omhoog gaat lopen:





De eerste lampjes van de stootblokken aan het einde van de opstelsporen zijn aangesloten. Onder het bruggedeelte staat een tijdelijk poortje:



En uiteindelijk zijn ze alle 10 voorzien van stroom:



De opstelsporen met de aangesloten wissels en ontkoppelrails. Na het zien van deze foto zijn sommige rails nog ietsje rechter gelegd...  :D



Voor de bediening van de wissels en ontkoppelrails is een apart hoekje gemaakt:



Om te vieren dat het schaduwstation klaar is, werd er een open dag gehouden met een kleine locparade. Een aantal toekomstige bewoners maakten van de gelegenheid gebruik om de locs eens nader te bekijken:




Na de open dag verdwenen de locs weer snel naar een veilig onderkomen. De werklui kwamen er alweer aan om verder te werken aan het spoor. ;)

Groet, Marc
Re:De modelbaan van '10103' - 26 januari: opstelsporen klaar
dit wordt een leuke baan zo te zien, man.
Ik kijk al vol spanning uit naar hoe je je bruggen gaat bouwen (bedoel dan vooral stijgende en dalende gedeeltes) en hoe het ter uiteindelijk allemaal samen gaat uit zien.   Mooi werk geleverd al.    Eentje om te volgen.
Re:De modelbaan van '10103' - 26 januari: opstelsporen klaar
Ik heb met veel belangstelling je draadje doorgespit, vooral de introductie is heel leuk gevonden, en de boekenkasten zijn weer lekker opgeruimd.
Het plan ziet er veelbelovend uit, en blijf het zeker volgen.

suc6 met de verdere bouw,

Gr. Arno
Re:De modelbaan van '10103' - 26 januari: opstelsporen klaar
Mooi baan plan.
Lekker veel rails.

Tony
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Hoog tijd om mijn eigen draadje weer eens leven in te blazen! De afgelopen dagen heb ik eindelijk weer eens tijd gehad om met mijn modelbaan aan de slag te gaan. Nu de opstelsporen er liggen, zijn de op- en afrit naar de zichtverdieping aan de beurt. Dus de MDF-plaat er weer bij pakken, de juiste vormen uitzagen en de bezemsteel in stukjes hakken voor de pijlers.

Eerst moest er nog een aanloopstukje voor de afrit gemaakt worden met kurk:


Daarna de afrit met een mooi percentage (2,5-3.0%) omhoog laten lopen:






Intussen werd ook de oprit verder afgewerkt:


En nog een stukje aan de afrit toegevoegd:


Om te kijken of mijn baanplan nog wel netjes paste, heb ik de verdere rails weer eens provisorisch neergelegd. En gelukkig, alles klopte nog zoals gepland: de hellingen blijven maximaal 3% omhoog gaan en er is overal - op één plekje na, maar dat wist ik van te voren - genoeg ruimte om met volledig omhoog geplaatste panto's rond te rijden. :)




Voor wie in de bovenstaande chaos de weg kwijt is geraakt (ik kan het me helemaal voorstellen), nog even het baanplan.
Het schaduwstation:


En de zichtverdieping. Twee opmerkingen daarbij: de binnenste ovaal met het stationsgedeelte en de twee opstelspoortjes is uiteraard boven de lus/afrit geplaatst en niet eronder zoals op de afbeelding. Verder passen de drie losse stukjes wel, maar heb ik ze voor een betere leesbaarheid er een beetje los bij geplaatst.
[

Intussen is er ook al een begin gemaakt met het hoogste gedeelte van de baan:


Als het een beetje meezit kan er in de komende tijd nog wat geklust worden. Een volgende update zou dus wat sneller moeten kunnen komen...  ;)

Groet, Marc   
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Hallo Marc,

Dat zijn wilde plannen. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Citaat van: Günther op dinsdag 25 september 2012, 09:35:39
Hallo Marc,

Dat zijn wilde plannen. :thumbup:

vr.gr. Günther.

:D

Het is inderdaad erg vol en druk met al die rails. Maar het is de bedoeling om veel rails te gaan camoufleren met behulp van tunneltjes. Dit baanplan biedt in elk geval ook de mogelijkheid om met zo'n vier à vijf locs tegelijk te kunnen rijden.

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Marc, ik denk als je goed gebruik maar van koploper en sectie je makkelijk met meer kunt rijden.
Ga je de bovenste verdieping ook op draadeinden zetten en op welke hoogte doe je dit.

grt. Günther. :thumbup:
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Hoi Günther,

Ik ga geen gebruik maken van koploper, maar wilde gewoon alles zelf regelen.
Daar waar de wissels liggen van de zichtverdieping is de hoogte ongeveer 20cm. De binnenste, kleine ovaal zal bij het stationsgedeelte nog iets hoger komen te liggen. Ik wilde verder geen draadeinden gebruiken maar gewoon houten paaltjes plaatsen. Zelf vind ik dat het prettigste werken.

Grappig trouwens dat je over de hoogte begint. Ik ben nu namelijk aan het twijfelen of ik de op- en afrit niet toch nog een extra rondje moet laten draaien om wat meer hoogte boven het schaduwstation (en dus ook meer zicht) te creëren.

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Marc, ik overbrug met een ovalen klimspiraal in een keer 23 cm.
Je hoefd ook geen koploper te gebruiken maar het principe is het zelfde.

vr.gr. Günther.
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Citaat van: Günther op dinsdag 25 september 2012, 12:05:37
Marc, ik overbrug met een ovalen klimspiraal in een keer 23 cm.

Günther, welke bochten gebruik je dan? Toch niet die van Radius I of II dan? Of is het een lange ovaal met veel rechte tussenstukjes?

Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 25/9
Marc, Mijn ovaal is 220 lang en ik gebruik helft 24330 en de andere helft van de straal 24430.
Het is ook gelijk een passerspoor met twee slanke wissels in de klimspiraal.
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: Günther op dinsdag 25 september 2012, 13:33:54
Marc, Mijn ovaal is 220 lang en ik gebruik helft 24330 en de andere helft van de straal 24430.
Het is ook gelijk een passerspoor met twee slanke wissels in de klimspiraal.

Ah, dat zijn de ruimere bochten. Dan kun je in een spiraal inderdaad een flink stuk klimmen.


Eergisteren heb ik nog eens naar mijn baanplan gekeken en na wat dubben toch besloten nog wat wijzigingen aan te brengen. Om wat meer zicht op het schaduwstation - en daar dus ook meer ruimte in de hoogte - te krijgen, heb ik er nog een tussenlaag aan toegevoegd. Nu kon ik meteen het geknutselde van de afgelopen dagen weer afbreken, maar ik verwacht dat dit uiteindelijk toch een betere oplossing is. Dus dan moet het maar.

Het nieuwe baanplan. Schaduwstation:




De nieuwe tussenlaag om meer hoogte te winnen:




En de zichtverdieping. Meteen maar alles goed gezet... ;)



En vanmiddag maar meteen begonnen met de tussenlaag:




Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Hoi Marc

Ik heb met veel plezier en bewondering je topic doorgelezen, want wat een prachtbaan ben jij aan het bouwen :thumbup:

Hopelijk komt er binnenkort weer een update want jouw vorderingen wil ik voor geen goud missen! :D
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Zo zeg, van dik hout zaagt men planken.  :thumbup: C-rails is zo gemaakt dat een kind erop zou kunnen staan, volgens mij bouw jij je baan zo dat je ook op k-rails kan staan om in je verste hoeken te kunnen komen.  :D

groet,
Michiel
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: C-Brian op donderdag 27 september 2012, 23:50:53
Hoi Marc

Ik heb met veel plezier en bewondering je topic doorgelezen, want wat een prachtbaan ben jij aan het bouwen :thumbup:

Hopelijk komt er binnenkort weer een update want jouw vorderingen wil ik voor geen goud missen! :D

Bedankt Brian! Ik zal mijn best doen de komende tijd. :)

Citaat van: Golfer op vrijdag 28 september 2012, 08:31:28
Zo zeg, van dik hout zaagt men planken.  :thumbup: C-rails is zo gemaakt dat een kind erop zou kunnen staan, volgens mij bouw jij je baan zo dat je ook op k-rails kan staan om in je verste hoeken te kunnen komen.  :D

groet,
Michiel

:D  Tsja Michiel, er moeten straks natuurlijk wel zware staal- en kolentreinen overheen kunnen rijden!
Nee, het liefst zou ik overal dunne pilaartjes gebruiken, maar op sommige plaatsen kan dat niet of is het niet handig. Sommige balkjes gaan straks ook nog heel wat extra gewicht torsen.

Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
zie nu pas je baan en moet zeggen dat het er erg goed uit ziet.
ga zo door

gr john
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: jptrain op vrijdag 28 september 2012, 11:48:59
zie nu pas je baan en moet zeggen dat het er erg goed uit ziet.
ga zo door

gr john

Bedankt John! Het is leuk dat het nu eindelijk een beetje vooruit gaat met mijn baan en dat er wat gebeurt. Ik hoop dat het lukt om er de komende tijd aan te blijven werken. 

Het afgelopen weekend heb ik er in elk geval nog een klein stukje bij gebouwd en dat maar meteen laten uittesten door de zware staaltrein. De BR 150 was tevreden: ze kwam moeiteloos de helling omhoog en het uitzicht vanaf de tussenlaag werd ook goedgekeurd.



Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
 8o  8o  8o   8o  8o  8o  8o   8o  8o  8o
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

meer kan ik niet zeggen...  sprakeloos !
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Hoi Marc ,
waar heb jij die dunne kurk vandaan?
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: raycobra op dinsdag 02 oktober 2012, 18:09:30
Hoi Marc ,
waar heb jij die dunne kurk vandaan?

Ha Ray,

Eén pagina terugklikken. ;)
Ik heb er dit voorjaar nog een rol besteld en toen werd het nog steeds prima en snel geleverd.

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Hoi Marc,

Wellicht een late reactie op je schaduwstation. Miisschien is het handig om bij het binnenste gedeelte zo snel mogelijk met meerdere bochtwissels achter elkaar te beginnen om zo langere opstelsporen te creëren.

groet, Michiel
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: Golfer op dinsdag 02 oktober 2012, 18:26:50
Hoi Marc,

Wellicht een late reactie op je schaduwstation. Miisschien is het handig om bij het binnenste gedeelte zo snel mogelijk met meerdere bochtwissels achter elkaar te beginnen om zo langere opstelsporen te creëren.

groet, Michiel

Hoi Michiel,

Eerlijk gezegd was ik een beetje sceptisch over je opmerking. Ik heb heel wat baanplannen gemaakt voor het schaduwstation en ook met meerdere bochtwissels als aanloop naar de opstelsporen, maar dat leverde niets op. Nu ben ik met je opmerking nog eens aan het knutselen gegaan en .... je hebt gelijk! De eerste versie die ik nu maakte is meteen al beter. Hmmm.... Eens kijken of ik dat nog kan inpassen. Bedankt voor de tip!  :thumbup:



Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
De afgelopen avonden weer een stukje aan mijn baan toegevoegd. Na het schaduwstation (als ik dat tenminste niet meer ga wijzigen..) is inmiddels ook de tussenlaag klaar. Nu ben ik begonnen met het zichtgedeelte. Dat zal iets langer gaan duren, omdat ik nu ook rekening moet gaan houden hoe ik straks de scenery er in ga voegen.

De laatste stukjes van de tussenlaag:






En dan kan het bovenste gedeelte er alvast weer op:





Het lijkt eigenlijk meer op een achtbaan dan een modelbaan nu. :D  Maar goed, als het allemaal lukt dan gaat veel rails 'verdwijnen' in de verdere aankleding van de baan.

Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Lid sinds: 2010

Nederlands testbaantje

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Marc,

Wat een interresante start van een mooie baan.
Ik ga het volgen, want na onze oefenbaan gaan we een grote baan met k-rail maken en misschien kunnen we wat ideeen bij je opdoen.

De onderlaag, de kurk, bijvoorbeeld. Ik zie het steeds vaker en lijkt me erg makkelijk werken.
Kan je wellicht aangeven hoe jij je K-rail vast maakt aan de kurk??

Verder zou ik willen zeggen, ga zo door, dan hebben wij nog een heleboel te genieten.

Groeten Martin
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Hoi Martin,

Bedankt voor je reactie!
Kurk is inderdaad prettig om mee te werken. Het dempt vrij aardig geluiden en ik vind het zelf mooi uitzien als ondergrond voor een schaduwstation. Omdat het natuurlijk materiaal is heeft het ook zijn nadelen; het krimpt soms een klein beetje heb ik inmiddels gemerkt en het is natuurlijk vrij 'bros'.
Op dit moment heb ik nog niet alle rails vastgemaakt. In het schaduwstation gebruik ik dubbelzijdige tape van Tesa ("dubbelzijdig kleefband Universal", gewoon te krijgen bij de Gamma), die ik ook benut om de kurk vast te maken aan het hout. Ik heb daarvoor dunne strookjes van die tape uitgeknipt en onder de bielzen geplakt. In het zichtgedeelte ga ik waarschijnlijk met brede stroken de rails vastleggen. Dan kan daar ook meteen de ballast op vast gemaakt worden.

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Weer een kleine update vanavond. Vandaag het laatste stukje van de grote ovaal op de zichtverdieping afgemaakt. Nu kunnen de treinen eindelijk weer eens een rondje rijden in plaats van alleen een stukje de helling op of af.
Twee locs hebben meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid en lekker de wieltjes gestrekt.











Dat is toch wel heel lekker om het materiaal weer te zien rondrijden. :)
Tot de volgende keer!

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Dit wordt echt een top baan, mooie foto's en ook heel mooi materiaal!  :thumbup:
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: ad1984 op vrijdag 12 oktober 2012, 11:24:20
Dit wordt echt een top baan, mooie foto's en ook heel mooi materiaal!  :thumbup:

Bedankt Deniz! :)
Maar ik vrees dat het eindresultaat toch niet in de schaduw zal kunnen staan van veel prachtige banen die hier op het forum te zien zijn. Daarvoor hebben sommige hier de lat toch echt te hoog gelegd. Maar het wordt denk ik wel een leuk baantje, waar ik genoeg plezier aan zal hebben.

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Marc

Je moet je niet gaan spiegelen met andere , als jij maar tevreden bent met de baan.

Ruud
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: ribliek op vrijdag 12 oktober 2012, 12:44:23
Je moet je niet gaan spiegelen met andere , als jij maar tevreden bent met de baan.
Ruud
Daarben ik het nu eens helemaal roerend mee eens !
Mooie baan, trouwens.  Ik hou ook wel van spelen met hellingen en verschillende hoogteniveau's.   Altijd spannend om te zien waar een treintje zal opduiken.

Een  "achtbaan" , vind ik trouwens een hele leuke omschrijving die je zelf geeft.   Dat moet op zich zeker kunnen !

Succes met de verder bouw, ik volg het op de voet
Dani
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Ruud en Dani, nog bedankt voor jullie reacties! Ik ben eigenlijk best tevreden zoals het nu gaat en ik ga er ook gewoon iets moois van proberen te maken. ;)


Afgelopen zaterdag in Houten een setje zware wagons gekocht, die mooi in mijn 'staaltrein' passen:



Alleen bleek bij thuiskomst dat die gietvormen ook echt van metaal en behoorlijk zwaar zijn! Dat is natuurlijk heel netjes gedaan van Märklin, maar de wagons wegen nu wel heel veel. In combinatie met de andere "Schwerlastwagen' in de staaltrein en al die hellingen op mij baan, denk ik dat het met al dat gewicht iets teveel van het goede gaat worden voor de locs. De gietvormen gaan er dus af en zijn inmiddels al vervangen door de - ook in Houten - aangeschafte wagonladingen. Die zijn gelukkig een heel stuk lichter!



Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Marc, wel eens gedacht aan dubbeltractie.
Stoom- diesel- en/of elektrische tractie.

vr.gr. Günther. :thumbup:
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Citaat van: Günther op maandag 15 oktober 2012, 15:06:49
Marc, wel eens gedacht aan dubbeltractie.
Stoom- diesel- en/of elektrische tractie.

vr.gr. Günther. :thumbup:

Hoi Günther,

Eerlijk gezegd had ik daar nog niet aan gedacht.:idea: Maar dat zou inderdaad een goed idee kunnen zijn! Ik moet dan alleen eens kijken wat er bij elkaar zou kunnen passen. Twee E40's of een paartje van V100's of V160's zou er wel leuk uit zien denk ik. Maar dan moet Märklin wel nog het een en ander gaan uitbrengen de komende tijd, zoals twee verschillende V100's (tijdperk III), twee verschillende V160's (tijdperk III) of nog een E40. Die nieuwe E40 moet dan wel weer samen kunnen rijden met de Softdrive E40 die ik al heb. Twee stomers of een combinatie diesel/stomer vind ik geloof ik iets minder fraai. Hmmm, een koppeltje V200's zou natuurlijk ook nog kunnen...! Iemand nog een idee? Ik geloof niet dat E50's in dubbeltractie reden. En twee E41's samen voor een vrachttrein...?

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Update 27/9
Hallo Marc,

Wat zou je er van vinden om bijv. twee BR 96 ers te koppelen, of twee 44ers er zijn in het stoomgebeuren zat mogelijkheden.
Of wat anders en je hoeft natuurlijk net als ik een velen met mij niet bij Märklin te blijven, we zijn tenslotte niet voor niet 3rail rijders.
Waarom een V 150, wat denk je van twee V200 met geluid dat heeft pas een effect, brullende motoren.
Ik ga straks met een 44er en een 43 er rijden met 16 vierassige kolenwagons zeg maar een mini trein van Reine naar Eenden.
Tja, je moet ook wel eens een consessie doen zou er ook liever 20 achter hangen maar daar is mijn schaduw station te klein voor.
Kan er net geen drie achter elkaar kwijt dan.

vr.gr. Günther en veel plezier met het vinden van de voor jou juiste tractie. :thumbup:
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Een kleine update weer van de laatste werkzaamheden.

Inmiddels zijn de laatste wissels voor de zichtverdieping binnen gekomen:



Ook is er weer een stukje baan bij gelegd en het zal nu niet meer lang duren of de helling vanaf het schaduwstation bereikt eindelijk de zichtverdieping. :)
Het plankje rechts met de boorgaatjes kon ik mooi hergebruiken. Als er kurk op ligt straks, zal je er niets meer van zien:








En zo moet dat straks ongeveer gaan uitzien: een loc omhoog naar de zichtverdieping, en de ander omlaag richting het schaduwstation:


Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Marc

Dat ziet er goed uit.

Ruud
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
nu ik deze baan beter leer kennen, krijg ik zin om de mijne ook weer te gaan afbreken of toch tenminste nog wat stukken toe te voegen...  hoger, Walter, hoger !

Mooi werk, Marc.  En je loks, hmmmm, je hebt daar enkele exemplaren (o.a;de groene E41's) die ook hier nog op het verlanglijstje staan.
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Citaat van: ribliek op dinsdag 30 oktober 2012, 08:49:12
Marc

Dat ziet er goed uit.

Ruud

Bedankt Ruud! :)

Citaat van: dani op dinsdag 30 oktober 2012, 09:33:37
nu ik deze baan beter leer kennen, krijg ik zin om de mijne ook weer te gaan afbreken of toch tenminste nog wat stukken toe te voegen...  hoger, Walter, hoger !

Mooi werk, Marc.  En je loks, hmmmm, je hebt daar enkele exemplaren (o.a;de groene E41's) die ook hier nog op het verlanglijstje staan.

Dani, jij hebt toch anders ook behoorlijke hoogteverschillen op je baan met die spiraal en bergen. Eerlijk gezegd is de hoogte in gaan voor mij ook maar een noodoplossing. Met de kleine oppervlakte die ik tot mijn beschikking heb (2,10 x 1,80, minus een flinke hoek om te zitten) moest het wel om nog iets van een redelijke baan te krijgen. Als ik nog wat meer ruimte had, zou de lay-out er heel wat platter uitzien!

Groet, Marc   
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Wel leuk lekker veel rails zo.

Tony
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Citaat van: blauweengel op dinsdag 30 oktober 2012, 11:36:51
Wel leuk lekker veel rails zo.

Tony

Tony, het zijn inderdaad heel wat metertjes zo. De afgelopen maanden zagen ze me dan ook graag komen bij mijn vaste treinenwinkel... :D

Inmiddels is de hele helling omhoog vandaag afgekomen. Dat is toch een kleine mijlpaal voor mijn baantje:




Meteen maar weer de Köf erbij gepakt en die het hele traject naar boven laten afleggen met twee wagonnetjes erachter. Omdat dit lokje maar weinig weegt en geen antislipbanden heeft, is hij erg gevoelig voor te steile stukken. Het verliep gelukkig allemaal prima, zodat de helling zo in orde is. :)



Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - Kleine update 29/10
Heel mooi :thumbup:,
Wat een baan,