In april was ik begonnen met het
opknappen van mijn oude houtzagerij om die een plekje op de baan te kunnen geven. Het uit elkaar halen en verven van de zagerij ging daarna vrij snel van start. Een deel kreeg een nieuw kleurtje, maar toen werd het weer stil. Inmiddels staat de zomervakantie voor de deur en gaat het project weer verder.

Ik kwam er al snel achter, dat er te weinig ruimte was op de baan tussen het station en de smederij om de houtzagerij nog te kunnen plaatsen. Het station en de smederij stonden namelijk op een provisorisch aangepaste MDF-plaat, die nog over was van eerder knutselwerk. Er moest dus een nieuwe basisplaat komen, die iets meer ruimte bood maar tegelijk nog ruimte voor het mangat overlaat.

Nadat een nieuwe plaat geplaatst was, heb ik meteen een nieuwe bodemplaat gezaagd voor de zagerij. Tot nu toe heb ik namelijk veel met modules gewerkt voor de scenery en dat bevalt me goed. Omdat de scenery los op de baan staat, kun je dat gedeelte snel oppakken en aanpassen.

Daarna een eerste plannetje op de bodemplaat getekend van hoe het er uit zou kunnen komen te zien. Omdat er een beekje moet komen, heb ik de zagerij nog maar iets verhoogd op een kleinere plaat. Zo ontstaat er iets meer ruimte daarvoor.

Nu moet de bodemplaat op de plek van het beekje iets uitgehold gaan worden, dan een likje verf erop en vervolgens moet het water gemaakt gaan worden. Dat wordt nog spannend aangezien ik dat nog niet eerder gedaan heb. Opnieuw inlezen hier op het forum dus, iets met jachtlak of zo...

Groet, Marc