Nu ik ook bijna de hele dag binnen zit, is er naast het thuiswerken ook nog tijd voor andere zaken. Zo is het huis inmiddels alweer een stukje opgeruimder dan twee weken geleden...

Bij dat opruimen kwam ik vorige week ook weer die kartonnen doos tegen met daarin allerlei bewaarde spullen uit mijn eerste modelbaanperiode. Eind jaren zeventig/begin jaren tachtig hadden mijn oudere broer en ik namelijk een uitgebreide Märklin-baan. Mijn broer was daarmee begonnen en had een mooie stad met groot station. Mijn stukje bestond uit een daaraan gekoppeld tafeltje met twee ovaaltjes. Op mijn baan geen stad, maar vooral veel bos met een klein stationnetje, een paar huisjes en een meertje. Toen we beide ouder werden, kregen andere interesses de overhand (in mijn geval motoren), de baan werd afgebroken en alle modeltreinspullen werden opgeborgen. Inmiddels zijn we meer dan tien jaar geleden beide weer begonnen aan een nieuwe baan!
In de kartonnen doos lag ook nog de trots van mijn oude baan: een houtzagerij van Faller! Hoewel stoffig is het gebouwtje nog in redelijke goede staat en bijna alle onderdelen zijn aanwezig! Bij deze zagerij hoorde een waterrad, die met een motortje aangedreven werd en tegelijkertijd ook een zaag liet bewegen. Tot mijn verbazing begon het motortje meteen te lopen toen ik de draadjes eventjes met een trafo verbond!

Het lijkt me leuk om de komende weken de zagerij te gaan opknappen en weer op mijn baan te gaan plaatsen. Daarvoor zal ik eerst alles moeten gaan ontstoffen en uit elkaar halen. Dan verven, een nieuwe bodemplaat maken en weer aan elkaar lijmen. Het motortje maakte altijd al best veel herrie, dus daar moet ook nog iets op bedacht worden. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Groet, Marc