Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24

Gestart door 10103 maandag 16 augustus 2010, 14:28:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Wat een cool ding dit!
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Wat een prachtige loc, ook die V160 is een plaatje om te zien  :)
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Marc,

Wederom is er weer een prachtige loc bij je binnen gereden. :thumbup:
Het zakje met te plaatsen onderdelen is vaak een priegelwerkje maar als het er op zit maakt dat wel het kijkplezier een stuk hoger.
Ook het verslag van deze loc is weer het lezen waard bedankt hiervoor.

Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Bedankt voor jullie berichtjes! Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben, die deze locs mooi vind. :) 
In de tussentijd ook nog een klein probleempje met de Dm opgelost. Bij een van mijn Engelse wissels veroorzaakte het voorloopwiel aan de voorzijde steeds een mini-kortsluiting. Wat experimenteren met de druk van het metalen plaatje dat het wieltje omlaag duwt tegen de rails bracht gelukkig de oplossing.

Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Citaat van: 10103 op zondag 26 februari 2023, 11:10:56Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben, die deze locs mooi vind. :)
Ik vind 'em ook mooi :)
De modelbaan van '10103' - "SNCB-treintje" - 26/03/23
Mijn SNCB-lok is de afgelopen tijd een beetje vertroeteld. Met de standaard FX-decoder kende de loc eigenlijk maar drie verschillende rijsnelheden: te langzaam, te hard en heel erg veel te hard. Daar mocht wel verandering in komen en met een Esu-decoder erin rijdt de 201 nu gelukkig een stuk beter. De loc klaagde verder een beetje, dat hij zo weinig te doen had. Met één SNCB-wagonnetje rondrijden was ook inderdaad niet echt uitdagend. Dus druppelden er in de tussentijd nog wat bijpassende wagonnetjes van Brawa en Exact-train binnen. Daarmee begon het al ergens op te lijken.



Onlangs vroeg mijn broer - bellend vanaf een modeltreinenbeurs in het buitenland - of ik misschien nog iets nodig had voor mijn baan? Ik antwoordde dat ik nog wel een mooi Belgisch wagonnetje kon gebruiken. Als hij er soms een tegenkwam, dan mocht hij die wel meenemen. Hij zou vervolgens eens gaan kijken of hij iets leuks kon vinden voor me. 



Ik moet zeggen, dat is hem aardig goed gelukt. :D 

Groet, Marc 

Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Zo een broer wil ik ook wel hebben.  :-*
De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje" - 10/04/23
Nu al het nieuwe materieel een plekje op de baan heeft gevonden, werd het weer eens tijd om iets aan de baan zelf te gaan doen. Dit Paasweekend dus maar eens gestart met een leuk nieuw projectje. 





De plantsoenen- en verweringsdienst zijn nu aan de beurt. Maar die hebben nog Paasvakantie, dus dat wordt even wachten.
 
Groet, Marc
De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
De afgelopen dagen ben ik verder gegaan met het projectje en inmiddels is het zo goed als klaar. Nog wat kleine details moeten worden toegevoegd - ondermeer een "barretje" maken onder het kleine afdakje met een serveerster erbij - en dan mag het de baan op.









Groet, Marc   
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Marc,

Mooi gemaakt dit sfeervolle tafereel op de resten van de ruïne. :thumbup:
Het sfeerbeeld zal alleen maar mooier worden met de serveerster in het barretje erbij en wat eten en drinken op de tafels bij de gasten en dan staat er een prachtige blikvanger op je baan. :)
De twee ooievaars in hun nest zijn een leuke detail die altijd opvalt en het kijken des te leuker maken.

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Wellicht dat het mooi is om de stenen en voegen nog van wat kleurnuances te voorzien. Ik vind het nu allemaal erg egaal dezelfde kleur.
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Hoi Marc,

Wat een schitterende loc heb je gekocht en mooi in beeld gebracht  :thumbup: :thumbup:
Dat zakje met aan te zetten onderdelen vind ik zelf altijd te veel gedoe, ik bewaar dat totdat ik met pensioen ben  :)
De rijeigenschappen van Roco zijn over het algemeen erg goed zoals jij al aangeeft, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Hans, je hebt wel een punt hier. Nu lijkt de toren op de foto's wel egaal grijzer dan hij in werkelijkheid is, maar toch. Oorspronkelijk had ik hier en daar ook wat stenen een andere kleur gegeven, maar dat werd er naar mijn mening niet beter op. Ik heb echter een ideetje nu, dus wie weet. ;)

Peter, bedankt! Het is inderdaad een fijne loc. Omdat hij toch op de baan blijft staan, kon ik die onderdeeltjes net zo goed meteen monteren. Het is priegelwerk, maar het ziet er wel beter uit.

Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Intussen ook een plekje gemaakt op de baan waar de toren kan staan. Mocht de baan ooit afkomen, dan zullen er allemaal tunnels gaan komen onder deze plek. De hoogte moest dus wel goed uitgekiend worden, omdat de e-locs met hun panto's er nog onder door moeten kunnen.
Ook nog Hans zijn advies ter harte genomen en begonnen met het inkleuren van enkele steentjes. Zelf maar twee mix-kleurtjes gemaakt die er mee door kunnen. Je moet alleen goed kijken op de foto om het verschil met hiervoor te kunnen zien. :D



Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Hij heeft een mooie plaats op je baan gekregen Marc. :thumbup:

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "Toren-projectje afgerond" - 14/04/23
Thanks Michel. :)
Ruimte begint nu wel een probleem te worden. Er zit nog één bouwprojectje in de pijplijn en dan houdt het wel zo'n beetje op, ruimte voor nog meer gebouwen is er niet. Dan komt de uitdaging om alle losse elementen met elkaar te gaan verbinden. Dat gaat nog wat worden...

Groet, Marc   
De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
En ineens kwam er weer een nieuwe loc op het station binnengereden. :)
Vorig jaar was een lang gekoesterde wens van mij in vervulling gegaan, omdat Märklin eindelijk een compleet nieuwe E94 uitbracht. Weliswaar nog in een DDR- en in een periode IV-variant, maar een geschikte p3-versie zou dan toch zeker niet lang uitblijven? En inderdaad, voor dit jaar werd deze 1020 van de ÖBB aangekondigd. Ik heb nog wel een tijdje getwijfeld of ik niet nog iets langer op een DB-versie (p3) moest wachten, maar het is dus toch deze Oostenrijkse dame geworden.






En alle dames uit Oostenrijk bij elkaar (Ro-1670.28; Ro-4061.22; Ro-1110.01 en Mä-1020.27)

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Soms duurt wachten best lang Marc maar deze Oostenrijkse schoonheid is een prachtige vervangster voor de Duitse versie. :thumbup:
Kortom een prachtige aanwinst en zoals altijd weer schitterend in beeld gebracht.
Ook het totaal plaatje met de 4 Oostenrijkse dames mag er zijn een plezier om naar te kijken dit viertal.
Heel veel rijplezier toegewenst met de laatste aanwinst.

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Bedankt Michel!
Het is zeker het wachten waard geweest. De loc heeft namelijk inmiddels de eerste rondjes achter de rug en ze rijdt erg mooi, stil en soepeltjes!

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Erg fraaie lok, deze OBB 1020! Geweldig veel details en waarschijnlijk toch heel degelijk.
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Op dat laatste kan ik natuurlijk alleen maar hopen Frank! Het was de laatste jaren niet altijd een zekerheidje meer bij Märklin. Maar het is inderdaad een erg fraaie loc! ;)

Omdat ik toch bezig was, heb ik meteen ook maar een poging gewaagd al mijn altbau locs in beeld te krijgen. Dat viel nog niet mee. De dames wensten namelijk geen 'spotlight' op zich gericht te hebben, bang dat ze waren dat we alle rimpeltjes en deukjes konden zien en grappen zouden gaan maken over hun ouderwetse aankleding. Ik heb ze er nog van proberen te overtuigen, dat we dat als treinliefhebbers alleen maar charmant vinden, maar helaas. Vrouwen... :D


Mä-E69 02; Fl-E60 05; Ro-1670.28; Mä-E93 07; Mä-1020.27

Groet, Marc   
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Schitterende line-up Marc.

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
 B) Inderdaad een schitterende line-up van de mooie verzameling groene loks. :thumbup:  :)
Blijkt maar weer dat mooi groen niet lelijk kan zijn. O:-D
 :) En jij hebt een aantal mooie dames in huis, wie wil dat nou niet? :-)
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Heel goed, vergroenen moet :-) !
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 11 juli 2023, 20:51:02Blijkt maar weer dat mooi groen niet lelijk kan zijn.
ÖBB denkt daar duidelijk anders over.
Ik kwam een stel van deze groene locs tegen in Oostenrijk, vaag ergens tussen Wien en Leoben.
Ze zijn daar weg geparkeerd. Voldoen niet meer aan de huidige (en vorige) huisstijl.
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Ergens is het een wonder dat die groene locs in Oostenrijk er nog staan. Ik schat dat de meeste groene locs van de ÖBB toch al lang op de schroothoop beland zijn. Een enkeling heeft geluk en mag in een museum staan of wordt vertroeteld door een vereniging, maar dat is het dan ook wel.

Maar mooi groen is inderdaad niet lelijk! En met een toefje diesel-rood, Rheingold-blauw/beige, het staalblauw van een snelle e-loc en - vooruit dan - nog wat zwart/rood, wordt het pas echt mooi op de modelbaan. :D
Met die moderne huisstijlen is het wel fleuriger geworden op het spoor, maar - naar mijn bescheiden mening - niet altijd mooier. Maar goed, ik ben dan ook hopeloos ouderwets wat dat betreft en hou daarom lekker vast aan de periode III-kleurtjes.

Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "ÖBB 1020" - 11/07/23
Prachtige loc heb je toegevoegd aan je collectie Marc. zo tussen de andere loc's zie dat deze dame zich gelijk thuis voelt.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
De modelbaan van '10103' - "Da 940" - 13/09/23
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
De modelbaan van '10103' - "Da 940" - 13/09/23
Nadat er aan het begin van het jaar een Dm van Roco op mijn modelbaan arriveerde, is er onlangs nog een Zweedse loc het rangeerterrein komen oprijden. Een Da namelijk, ook weer van Roco. Voor een leuk prijsje mocht ik hem meenemen en het is een waar schatje: Het locje loopt heel mooi soepel en stil, ziet er fraai gedetailleerd uit en heeft zelfs nog allerlei geluidjes aan boord.







Met twee Zweedse machines op de baan werd het ook tijd om wat rolmateriaal van de SJ te gaan zoeken. Naast twee setjes van Märklin heb ik ook twee losse goederenwagons van het Deense merk Dekas gevonden. Ik kende het merk niet, maar ben er tevreden over. Ook hier aardig gedetailleerd materieel en het rijdt prima.





Groet, Marc

Re: De modelbaan van '10103' - "Da 940" - 13/09/23
 :) Mooie aanwinsten en ook mooie foto's. B)
Veel plezier ermee.
De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
Deze kerstvakantie heb ik weer eens mooi de tijd om aan een projectje te beginnen. Na de ruïne die eerder dit jaar op de baan verscheen, kon je er natuurlijk op wachten dat het volgend pandje iets soortgelijks zou zijn. Daar zit nog een heel verhaal aan vast - een roerig stukje uit de geschiedenis van het gehucht Madelanburg - maar dat is voor later.
Eerst maar eens wat plaatjes van de afgelopen dagen:







Tot zover is het jachtslot nu. Er komt nog van alles op de daken en verder moet er nog een erkertje en wat kleine details aangebracht worden. Daarna mag de verweerder en de landschapsarchitect aan het werk. Vooral die laatste heeft nog een boel te doen, want alleen de plek op de modelbaan staat tot nu toe vast. :D

Groet, Marc 
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
Zo te zien een bouwpakketje, maar van welke fabrikant? Ziet niet uit naar scratch of zelfbouw namelijk. Wel een leuk gebouwtje. Kan in vele omgevingen heel goed ingepast worden. Ben benieuwd naar het vervolg.
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
 @citaat  @Lobomotion69 : Faller Jachtslot Falkeneck nummer 130385

Graag gedaan,

Erik.
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 29/12/23
 @citaat
Yep, dat is hem inderdaad. ;) 

Groet, Marc
De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Inmiddels is alles gemonteerd aan het kasteeltje. De hekjes hebben ook een ander, wat minder opvallend groen kleurtje gekregen en hier en daar ziet het het er al wat 'ouder' uit. Met de verwering van de (rode) daken ben ik nog niet tevreden. Op de foto's is het amper zichtbaar en ook in het echt mag het nog ietwat 'groezeliger' uit gaan zien. Ook de verdere aankleding - poppetjes, klimop en wat meer bloembakken - moet nog komen. Maar goed, ik laat het voorlopig even zo. Eerst nu maar eens een plekje creëren voor het geheel op de baan.



Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Leuke bouwdoos en netjes gemonteerd :thumbup: !
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Citaat van: 10103 op dinsdag 02 januari 2024, 14:17:16Inmiddels is alles gemonteerd aan het kasteeltje.

Netjes gedaan, Marc! Leuk model om in elkaar te zetten. Heb ikzelf ooit ook in elkaar "gebasteld".  :)
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
De nieuwe kleur van het hekwerk is een stuk mooier Marc  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Bedankt allemaal! :)

Ja, die hekjes. Om eerlijk te zijn is dit nu al de vierde kleur die er op is gekomen. :D
Het eerste groen was nog iets feller dan het groen op de foto in bericht 530. Daarna nog een ijzerkleur geprobeerd, maar uiteindelijk is het dit groen/grijs geworden. Een tikje saaier wellicht, maar het vloekt minder met het groen/blauw van de torendaken.

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Fraai in elkaar gezet bouwpakket Marc.
De in kleur gemaakte hekjes misstaan niet en geven het gebouw een nog meer rustieke uitstraling.

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 29 december 2023, 16:27:04Faller Jachtslot Falkeneck nummer 130385
Oftewel een oudje, zie de Bouwdoos en zijn Voorbeeld (Erik Nieuwenhuis).
Dit was ooit bouwdoos Faller B-385.

Zoals je zelf ziet, ontbreekt deze bouwdoos in z'n lijstje.
Het voorbeeld van dit Jachtslot ontbreekt nog, en dat is voorwaarde voor opname in de lijst.

In de Engelstalige wikipedia zijn mensen bezig om alle kastelen per district in kaart te brengen, te beschrijven en van foto's te voorzien, zie b.v. Jagdschloss en Lijst kastelen in Thüringen. En b.v. in Oostenrijk. De Duitstalige wikipedia staat inmiddels per district ook vol met lijsten en foto's. Dat zoekt heel erg snel. Maar deze zit er nog niet tussen.

Het moet een kwestie van tijd zijn, en dit kasteel wordt wel ergens gekiekt (als het tenminste niet is afgebrand, gebombardeerd, of van ellende is ingestort). Tenzij het pure Faller-fantasie is.

Een andere manier van zoeken is Tripadvisor, Komoot en Booking dot com. Die weg heb ik tevergeefs bewandeld.
De gedachte erachter was een restaurant of hotel te vinden met dit uiterlijk, in, laten we zeggen, heel Duitsland, Oostenrijk, de Elzas en Noord-Slovenië. Een doodlopend spoor.
Leuk als je toch alvast de vakantie van 2024 plant.
Met als houvast: vakwerkstijl en compacte bouw, daardoor kom je ruwweg op een helling uit, in Zuid Duitsland of Thüringen.
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Hoi Jan,

Bedankt voor het linkje naar de oude Faller-doos! Ik had er geen idee van dat dit al een ouder model was.

Zelf was ik een tijdje geleden ook al op zoek gegaan naar het origineel. Maar ik vermoed dat Faller ook hier een mix van diverse bestaande kasteeltjes heeft gepakt. Bijvoorbeeld van Jagdschloss Gelbensande of Jagdschloss Badinghagen (zie foto hieronder). Vooral die laatste heeft een paar opvallende kenmerken (ophaalbrug, open terras rechts) van het model.


Foto: Ansichtskartenversand.com

Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Dag Marc.

@citaat Ik ben hiervoor eens in mijn archief gekeken: voor de B-385 is ooit al wel een map aangemaakt!
Echter, hiervan heb ik nog geen exact voorbeeld of origineel gevonden, net als de data van uitbrengen.
Blijkbaar heb ik tot op heden te weinig aanknopingspunten met het bouwpakket kunnen vinden.

Van Badinghagen is wel een submap toegevoegd, inderdaad als meest gelijkend op Falckeneck.
Gelbensande staat in de lijst met afkeur, net als Satzvey, Mespelbrunn en PodelWitz, die allen
wel enige overeenkomsten vertonen, maar nader bekeken toch te veel afwijken van de bouwdoos.

Groeten,

Erik.
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Mijn broer stuurde me vandaag nog een afbeelding van een eerdere versie van dit jachtslot van Faller. Die heeft wel enkele opvallend afwijkende details in vergelijking met het nieuwere model. Vooral het poorthuis is echt anders.





En met die dubbele brug doet het ineens denken aan het beroemde huis in Bamberg:


Foto: Cornersoftheworld.nl

Groet, Marc

Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
 @citaat Geweldig bericht Marc, tevens dank voor jouw PB :thumbup:
Ik zal voor er het Faller topic eens dieper induiken!
Nee, niet in dat koude water, maar in de informatie :wink:

Groeten,

Erik.
Re: De modelbaan van '10103' - "Jachtslot" - 02/01/24
Graag gedaan! Ik ben benieuwd of je dan nog meer info boven water kan halen. :D

Groet, Marc
De modelbaan van '10103' - "Nieuwe aanwinsten" - 02/01/24
Dit weekend zijn hier drie hele verschillende Märklin aanwinsten komen binnenrijden: een Zweedse rangeerloc, de Gläserne Zug en een Bügelfalte.
De kleine noorderling mag samen met mijn twee andere Zweden de koppelstangen laten rondzwieren, de ET 91 was een verlaat en verrassend verjaardagscadeau en een soortgelijke E 10.3 tenslotte was hier zeven jaar geleden ook al een keer aangekomen, maar moest toen terug naar de verkoper vanwege allerlei problemen. Hopelijk blijft dit exemplaar wel mooi zijn rondjes maken.



Groet, Marc
Re: De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24
Ze hebben er lang op moeten wachten, maar sinds dit weekend krijgen de bezoekers van de ruïne eindelijk in stijl een frisse pint geserveerd.



Groet, Marc

Re: De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24
Marc,

Leuke uitbreiding waar men een heerlijke frisse pint verkoopt. :thumbup:
En wat is lang vergunningen voor een uitbouwtje als dit bij een slot of kasteel neemt nu eenmaal tijd in beslag want het moet natuurlijk wel in de stijl van de omgeving blijven.

Groet Michel
Re: De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24
Leuke uitbreiding van je rollend materieel en de bier tent Marc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelbaan van '10103' - "Koud biertje" - 01/04/24
@citaat Bedankt!

In Houten had ik het geluk om de kelner met het biervaatje te vinden, voor de ruïne was ik namelijk echt naar zoiets op zoek. Nu alleen nog wat kratjes fris zien te vinden en een nieuwe, mooiere menukaart maken voor aan de muur.
Ook met de twee gekochte locs had ik mazzel dat ik ze beide voor een héél mooi prijsje mee mocht nemen. Dit was overigens de eerste keer dat ik met twee nieuwe locs in mijn rugzak Houten verlaat. :D 

Groet, Marc