Nadat op de voorlopige baan de E 10 nog wat rondjes heeft mogen rijden, heb ik die vervolgens uit elkaar gehaald. Het plan van de bovenbaan - de eerste/zichtverdieping - had ik namelijk alleen maar neergelegd om het eens uit te testen. Omdat ik er niet helemaal tevreden over was, moest het ontwerp aangepast gaan worden. De nieuwe versie heb ik nu - voor het grootste deel - neergelegd om te kijken hoe dat weer bevalt en om te checken of het allemaal wel kon. Dat bleek redelijk goed te gaan.

Nieuwe versie van de zichtverdieping (nog zonder stationsgedeelte en opstelsporen):

Bij deze nieuwe versie is er een aparte op- en afrit naar het schaduwstation gemaakt. Daardoor moet het makkelijker zijn om met wat meer treinen rond te rijden.
Daarna heb ik ook dit weer afgebroken en ben ik met de nieuwe variant van het schaduwstation aan de slag gegaan. Allemaal nog zeer provisorisch en nog niet goed "uitgelijnd" qua stijgingspercentages. Ook hier opnieuw om eens te kijken of het allemaal zo werkt als uitgedacht en getekend.
Het schaduwstation met bovenin de afrit van de zichtverdieping en rechts onderin de spiraal die naar boven gaat leiden:

Als er weer wat meer rails in huis is, ga ik de zichtverdieping hier bovenop knutselen. Hopelijk sluiten de twee delen dan zoals gepland goed op elkaar aan.
Ik ga alvast de volgende boekenkast leeg halen...
Ps. Tot mijn schande realiseer ik me nu dat ik op een aantal berichtjes nog niet heb gereageerd.

- Myron, bedankt voor je reactie!

- Florian, bedankt voor de tip. Zoals je ziet zijn de bomen inmiddels weer gerooid. Als ze weer geplant gaan worden, zal ik je tip in gedachten houden.
- Günther, de 10103 staat weer op de baan. Alleen rijdt ze nog steeds niet naar tevredenheid. Daarom gaat ze voorlopig weer de vitrine in, temeer daar het DB-materiaal uit periode III steeds meer de voorkeur begint te krijgen.