Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hulp met ITRAIn

Gestart door RobGood zondag 15 augustus 2010, 23:43:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp met ITRAIn
Lid sinds: 2009

offline
Hulp met ITRAIn
Guys,

Heb een ecos 50200 met software 3.3.0
Verbinding met de Laptop gaat prima...
Maar itrain (demo versie van hun webbsite...) komt niet verder dan de melding dat hij geen connectie met het netwerkadres kan krijgen... (IP)
Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe?

rob
Re:Hulp met ITRAIn
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Hulp met ITRAIn
Hallo Rob,

Er van uitgaande dat jouw Centrale standaard een Ip adres verkregen heeft vanuit de Router, kan je dit Ip adres in je Centrale terughalen.

het Ip adres kan je bv. als volgt in Itrain instellen met 192.168.1.2 het poortnummer staat juist op het default adres ingesteld op 15471, timeout 2000 msec.

Ik zal voor de zekerheid de verbinding even testen morgen met het geupdate CS1R met software 3.3.0

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Hulp met ITRAIn
Lid sinds: 2009

offline
Re:Hulp met ITRAIn
Ja ik heb gewwon het IP van de ecos ingetiept, zie verder niet iets wat ik kan instellen, invoeren of aanpassen. De verbinding met de PC staat en werkt prima. Kan de ecos vanuit de PC oproepen voor backups en updats... en tegenwoordig ook nieuwe plaatjes uploaden... echt gaaf... maar Itrain ziet hem niet... vanavond ga ik ook even met koploper spelen kijken of die het wel wil doen. Zelf zou ik liever gewoon een program kopen, dat gratis gedoe is het niet voor mij veel te vrijblijvend...
Re:Hulp met ITRAIn
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Hulp met ITRAIn
Hallo Rob,

de verbinding kwam bij mij wederom zonder problemen tot stand, nieuwste versie Itrain met nieuwste firmware 3.3.0 Cs-1R.

Lukte het wel om met koploper verbinding te maken?

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Hulp met ITRAIn
Lid sinds: 2009

offline
Re:Hulp met ITRAIn
Ja gisteren met koploper zitten experimenteren... doet het gewoon direct...
Ga van de week nog wel een keertje ermee stoeien...
Re:Hulp met ITRAIn
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Hulp met ITRAIn
Hallo Rob,

met hetzelfde ip adres als in koploper zou je ook verbinding moeten kunnen maken vanuit Itrain, wel eerst de verbinding vanuit koploper en je internet browser verbreken voordat je probeert met itrain verbinding te maken,

met vriendelijke groet,

Walter