Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

nieuw ontwerp

Gestart door jurgenk donderdag 12 augustus 2010, 22:26:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuw ontwerp
jurgenk
gast

nieuw ontwerp
Hoi allemaal,

Jaja, hier ben ik weer met een nieuwe variant op mijn eerdere ontwerp! :roll:
't Is dan ook zo plezant he, baanplannen maken in Wintrack  :lol:

Graag jullie mening over deze:


De blauwe pijlen geven de weg aan naar het schaduwstation.

In 3D ziet het er zo uit:



Ik ben eigenlijk zeer tevreden over het grote station, maar ik twijfel over dat enkel spoor naar het bergstation.


Groetje
Jurgen
Re:nieuw ontwerp
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:nieuw ontwerp
ik zou in het bergstation wat meer variatie brengen.Bv :een uitwijkspoortje en een locloodsje.Kijk mss eens naar de zijlijn in mijn baanontwerp
Re:nieuw ontwerp
jeroen30
gast

Re:nieuw ontwerp
ziet er goed uit..

je station en parade baan zijn goed zo..  :D

Idd je bergspoor zou meer variate kunnen gebruiken. Misschien een soort vaan keerlus verwerken in dat bergspoor.
Re:nieuw ontwerp
jurgenk
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: bellejt op donderdag 12 augustus 2010, 22:32:45
ik zou in het bergstation wat meer variatie brengen.Bv :een uitwijkspoortje en een locloodsje.Kijk mss eens naar de zijlijn in mijn baanontwerp
Citaat van: jeroen30 op donderdag 12 augustus 2010, 22:36:11
Idd je bergspoor zou meer variate kunnen gebruiken. Misschien een soort vaan keerlus verwerken in dat bergspoor.

Ja, zo lijkt het inderdaad wat saai. Maar ik hoop dit op te lossen mbv scenery en ik heb maar schrik dat als ik nog veel spoor ga bijleggen, dat er te weinig plaats voor scenery gaat zijn. Aan het grote station wil ik immers een stationsgebouw met wat huizen en autoweg. Aan het bergstation wil ik een militaire basis neerzetten, dus daar moet eigenlijk niet teveel tralala... Ik dacht aan gewoon een simpel perron/laadkade en dan veel plaats voor de troepen  :)

Groetje
Jurgen
Re:nieuw ontwerp
hoolsema
gast

Re:nieuw ontwerp
mooi dat je de parade baan met flex rails doet

mvg
Reinder
Re:nieuw ontwerp
daanknoben
gast

Re:nieuw ontwerp
Hi jurgen,

Ik zou wat meer wissel verbindingen maken zodat je in je station wat meer rij mogelijkheden hebt. Denk dat dit snel gaat vervelen.

Gr. Daan
Re:nieuw ontwerp
jurgenk
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: hoolsema op vrijdag 13 augustus 2010, 00:16:39
mooi dat je de parade baan met flex rails doet

mvg
Reinder

Bedankt! Ja, met de gewone c-rail kreeg ik het niet voor mekaar.  :? Ik twijfel zelfs om nog veel meer k-rail te gaan gebruiken, maar ik ben totaal niet vertrouwd met k-rail (bv. hoe aansluiten, sporen isoleren, welke wisselaandrijvingen, welke radius zijn er allemaal, is het duurder, is het echt veel meer werk, enz.). C-rail ken ik dus vind ik gemakkelijk. Ik zie er dus ook een beetje tegenaan.  :|

Groetje
Jurgen
Re:nieuw ontwerp
jurgenk
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: daanknoben op vrijdag 13 augustus 2010, 07:40:42
Hi jurgen,

Ik zou wat meer wissel verbindingen maken zodat je in je station wat meer rij mogelijkheden hebt. Denk dat dit snel gaat vervelen.

Gr. Daan

Ik snap je tip niet goed.  :oops: Zoals ik het nu heb liggen kan een trein komende van eender welk spoor vanuit het schaduwstation naar elk van de vier stationssporen ... (behalve dan dat bergspoor, maar da's okay want de militaire trein moet eigenlijk niet stoppen in het grote station)  Of bedoel je iets anders?

Groetje
Jurgen
Re:nieuw ontwerp
niko
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: jurgenk op vrijdag 13 augustus 2010, 20:02:03
Citaat van: hoolsema op vrijdag 13 augustus 2010, 00:16:39
mooi dat je de parade baan met flex rails doet

mvg
Reinder

Bedankt! Ja, met de gewone c-rail kreeg ik het niet voor mekaar.  :? Ik twijfel zelfs om nog veel meer k-rail te gaan gebruiken, maar ik ben totaal niet vertrouwd met k-rail (bv. hoe aansluiten, sporen isoleren, welke wisselaandrijvingen, welke radius zijn er allemaal, is het duurder, is het echt veel meer werk, enz.). C-rail ken ik dus vind ik gemakkelijk. Ik zie er dus ook een beetje tegenaan.  :|

Groetje
Jurgen


ja ik ben van c rail naar K rail gegaan maar heb daar spijt van ik stap terug over op C rail
maar het voordeel van K rails zijn  als je bv een loskaai wilt maken of iets dergelijk dan zijn ze weer in het voordeel kwa hoogte dan
Re:nieuw ontwerp
jurgenk
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: niko op zaterdag 14 augustus 2010, 08:23:07
ja ik ben van c rail naar K rail gegaan maar heb daar spijt van ik stap terug over op C rail
maar het voordeel van K rails zijn  als je bv een loskaai wilt maken of iets dergelijk dan zijn ze weer in het voordeel kwa hoogte dan
Zijn er specifieke dingen die je tegenvallen met K dan?

De hoogte lijkt me inderdaad wel interessant in bepaalde gevallen.

Groetje
Jurgen
Re:nieuw ontwerp
daanknoben
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: jurgenk op vrijdag 13 augustus 2010, 20:08:10
Citaat van: daanknoben op vrijdag 13 augustus 2010, 07:40:42
Hi jurgen,

Ik zou wat meer wissel verbindingen maken zodat je in je station wat meer rij mogelijkheden hebt. Denk dat dit snel gaat vervelen.

Gr. Daan

Ik snap je tip niet goed.  :oops: Zoals ik het nu heb liggen kan een trein komende van eender welk spoor vanuit het schaduwstation naar elk van de vier stationssporen ... (behalve dan dat bergspoor, maar da's okay want de militaire trein moet eigenlijk niet stoppen in het grote station)  Of bedoel je iets anders?

Groetje
Jurgen

Ik bedoel eigenlijk dat je in je zichtbare gedeelte niet van de ene kant van het station naar de andere kant kan rangeren. Aleen via de tunnel nu.

Gr. Daan
Re:nieuw ontwerp
niko
gast

Re:nieuw ontwerp
Citaat van: jurgenk op zaterdag 14 augustus 2010, 09:03:21
Citaat van: niko op zaterdag 14 augustus 2010, 08:23:07
ja ik ben van c rail naar K rail gegaan maar heb daar spijt van ik stap terug over op C rail
maar het voordeel van K rails zijn  als je bv een loskaai wilt maken of iets dergelijk dan zijn ze weer in het voordeel kwa hoogte dan
Zijn er specifieke dingen die je tegenvallen met K dan?

De hoogte lijkt me inderdaad wel interessant in bepaalde gevallen.

Groetje
Jurgen

de verbindingen plooien soms om als je ze in elkaar steekt dan staan de rails om hoog
de bilzen durve afbreken en ook de rail staaf durft te lossen va de bilzen en zelfs bij de nieuwen
en heb ook problemen met mijn 3 weg wissel mijn reeks 13 nmbs van ls models raakt de wissel aandrijving