Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Diesel video's

Gestart door Acido vrijdag 13 augustus 2010, 14:15:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Diesel video's
Er is geen Foto/video hoekje voor grootspoor, dus plaats ik 'm maar hier.

Mensen die een subwoofer of een koptelefoon hebben en - net als ik - dieselmaf zijn moeten deze zeker even proberen:



Ze geven steeds meer gas tot je denkt dat-ie op gaat stijgen... en wat een lekkere sound! :-D



Here's some more stuff... :-)


Over lekkere sound gesproken... Een hardwerkende Alco:




Deze Britse loc heeft nogal last van ochtenhumeur ;-)


Uche uche


De eerste in deze compilatie heeft eveneens last van ochtenhumeur...


De tweede loc is overigens een Deltic, waar een zeer bijzondere motor in zit, dat verklaart het aparte geluid. Zoek maar eens op afbeeldingen van een "deltic engine": KLIK.


De Russen kunnen er ook wat van.... wat stoken ze in hemelssnaam in die dingen? Bruinkool?! :shock:


Opvallend: de rook van de voorste loc wordt door de aanzuiging van de tweede loc naar binnen gezogen.


Deze vind ik ook erg fraai... Rustig blijven kijken, er loopt ook nog wat achterop!




Tot slot een Amerikaanse machine... met de vlam in de pijp... lalala :-P

:arrow: [noembed]KLIK[/noembed] (link want deze video laat zich niet embedden)

Diesel Power! :mrgreen:

Acido
Re:Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Diesel video's
Uche uche .... leuke filmpjes! ... kuch.
Als je naar de beelden van die Russische loks kijkt, begrijp je ook meteen waarom ze daar laatst een smog-probleempje hadden... Maar het blijft leuk zo'n diesel!
Re:Diesel video's
Lid sinds: 2008

offline
Re:Diesel video's
zit geen roetfilter op  komt niet door de apk.
Harry.
Re:Diesel video's
fasca
gast

Re:Diesel video's
Mijn voorkeur gaat uit naar stoomlokomotieven mede vanwege het geluid, rook en de geur, maar deze dieselloks kunnen er ook wat van :)
Re:Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Diesel video's
Hoi Martijn.
Wat een prachtige, indrukwekkende filmpjes van diesellocs die héél veel rook uitblazende varianten laten zien! :shock:
Wat dat betreft kunnen ze de modellen rustig met een rookgenerator uitvoeren, bij sommige voorbeelden is een stoomloc een rustig rook puffende "variant".

Bedankt voor het plaatsen van deze prachtige filmpjes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Diesel video's
daanknoben
gast

Re:Diesel video's
Ik snap nu wel waarom de lucht in Rusland zo lekker fris is hahaha :D
Bedankt voor het postne.

gr. Daan
Re:Diesel video's
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:Diesel video's
Zonder meer goeie filmpje en opname heb wel mijn beeldscherm moeten poetsen HaHaHa.
Wordt tijd dat er ook wat modelen komen met smog Diesel dus, tja ESU heeft er een maar ik hoop dat er meer volgen .
Bedankt voor het plaatsen echt te gek!!!


Groeten uit Maastricht Brupo-X. 8) 8) 8)
Re:Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Diesel video's
CiteerESU heeft er een
Echt waar? Speciaal voor diesellocs? Vertel...

Eigenlijk zou er een rookgenerator uitgevonden moeten worden die in staat is zwarte rook te genereren, die niet gevaarlijk is voor de gezondheid. Voor zowel stoom- als diesellocs.

Bij een stoomloc is witte 'rook' (= stoom) nog wel te verkopen, maar als een dieselloc witte rook uitstoot is er toch iets niet in orde (dat is wat de Britten "clagging" noemen: uitstoten van volledig onverbrande diesel).

Ook zou de rookgenerator dan niet de rook in pufjes moeten geven maar meer constant. Regelbaar zou helemaal mooi zijn... kun je 'm koppelen aan de geluidsmodule :mrgreen:
Re:Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Diesel video's
Over rook gesproken....

De trein in deze video gaat niet berg op maar berg AF. Iedereen die wel eens met de MS TrainSimulator gereden heeft weet dat het veilig naar beneden brengen van een zware goedrentrein een hachelijke zaak is :?

De locs, voor en achter, zijn erg hard aan het werk, maar wat ze doen is electrodynamisch remmen. Dat levert het jengelende geluid op. Ondertussen zijn de blokkenremmen van de wagens zó heet dat niet alleen de locs, maar de complete trein rookt :shock:



Re:Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Diesel video's
Citaat van: Acido op zondag 15 augustus 2010, 12:18:17
CiteerESU heeft er een
Echt waar? Speciaal voor diesellocs? Vertel...

Kijk hier maar eens.

En een fimpje van het prototype:

Re:Diesel video's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Diesel video's
OK, dus een rookgenerator gekoppeld aan een soundmodule is er :-)

Nou de zwarte rook nog ;-)