Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Super chief - streamliner

Gestart door ad1984 donderdag 12 augustus 2010, 12:32:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Super chief - streamliner
Zoals ik gisteren al meldde ben ik uit melancholische redenen weer begonnen met Marklin en op zoek naar Amerikaanse baan. Ik was altijd onder de indruk van de Amerikaanse modellen als ik in de winkels rondneusde.
Toen ik in Rotterdam een boekje afhaalde (catalogus 2010) zag ik tot mijn grote teleurstelling slechts twee locomotieven, maar geen Streamliner Santa Fe set of iets wat daarop lijkt. Dus pleit ik voor terugkomst van zo'n set  :D

Re:Super chief - streamliner
Goed, goed. Als aanvulling bij de goederenwagens, boxcars.
En mooi lage wagens voor moderne doublestack containers.
Die boxcars mogen van mij gerust weer in blik hoor! Ik houd wel van nostalgie. gr Wim
Re:Super chief - streamliner
Hallo,

Zelf heb ik alle 5 de streamliners met een SF Alco ervoor. Prachtige combinatie. Ken je ook de Zephyr set die M* een tijd geleden heeft uitgebracht? Ben het jaartal even kwijt, maar in dat set zitten 6 streamliners (andere dan degene die los verkrijgbaar zijn), en de trekkracht is een prachtige A-B-B combinatie van Western Pacific F7's. Heel af en toe duikt de set op op MP.

mvg,
Victor
Re:Super chief - streamliner
ik ben sinds 2010 ook marklin usa sets aan t verzamelen. de streamliners zijn op ebay goed verkrijgbaar. check overigens ook de nieuwe catalogus. daar staat een prachtige set in met een alco ervoor ?1000,- geloof ik.
Re:Super chief - streamliner
Lid sinds: 2008

offline
Re:Super chief - streamliner
Als je geen Duits en Zwitsers spul wil verzamelen en toch M* spullen wil, dan zal je 'door de jaren heen' moeten verzamelen.
Kijk maar eens in de afgelopen (tientallen) jaren rond.......
Re:Super chief - streamliner
Lid sinds: 2006

offline
Re:Super chief - streamliner
Voor het amerikaans spul kun je het beste merken als Atlas en Kato hebben .

Op de amerikaanse N baan rijden we als club met Kato loc's en diverse amerikaanse wagens . We gebruiken echt amerikaanse koppelingen , Kadee . In Kaarst zit een speciaalzaak voor . klik
Re:Super chief - streamliner
Heej,

Ja helemaal mee eens. Al heb ik zelf al meer dan genoeg amerikaans spul. Ik zou persoonlijk dan meer gaan voor een vernieuwende set. IPV "weer" die standaard streamliners.

Gr Mark
Re:Super chief - streamliner
Lid sinds: 2007

offline
Re:Super chief - streamliner
je kunt ook voor de Am-trak streamliner set 43600 gaan, kun je bijna bij alle F7 ervoor zetten.

Robin
Re:Super chief - streamliner
Zo, mijn Milwaukee is binnen, nu nog een Zephyr, dan kan ik nog een een vitrine ophangen. Helaas is dat laatste set nog steeds aan de dure kant voor mij, ik blijf ebay monitoren!
Re:Super chief - streamliner
Citaat van: wibi op donderdag 31 maart 2011, 07:34:40
Zo, mijn Milwaukee is binnen, nu nog een Zephyr, dan kan ik nog een een vitrine ophangen. Helaas is dat laatste set nog steeds aan de dure kant voor mij, ik blijf ebay monitoren!

tof! heb je fotos of een filmpje? ik zag op ebay laatst nog een zephyr set, wel kostbaar en je weet ook nooit helemaal hoeveel er mee is gereden.
Re:Super chief - streamliner
Nee, de lok blijft voorlopig  nog in zijn doos! Eerst een goede baan he.....
Zephyr zal ik wel een keer tegenkomen, ik heb geduld.
Re:Super chief - streamliner
Lid sinds: 2007

offline
Re:Super chief - streamliner
Ik weet niet of jullie deze al gezien hebben: klikkie doen
Heeft alleen een pittig prijskaartje, die in de loop der jaren allen maar zal stijgen, vanwege de gelimiteerde oplevering 1999 stuks!!
Voor iets minder kun je ook voor de nieuwe UP versie gaan: klikkie doen
Ook deze is nog niet leverbaar en eenmalige serie.

Robin


Edit Gerard: links ingekort
Re:Super chief - streamliner
Heej,

jaja die had ik gespot al :)
Blijft een mooie set / investering die met de PA erin.

De F7 is weer een van de vele en daarmee voor mij minder bijzonder.

Gr Mark

Re:Super chief - streamliner
Citaat van: robinpk op woensdag 11 mei 2011, 11:38:38
Ik weet niet of jullie deze al gezien hebben:
Klikken
Heeft alleen een pittig prijskaartje, die in de loop der jaren allen maar zal stijgen, vanwege de gelimiteerde oplevering 1999 stuks!!
Voor iets minder kun je ook voor de nieuwe UP versie gaan:
Klikken
Ook deze is nog niet leverbaar en eenmalige serie.

Robin

Heb de vrijheid genomen om de linken in te korten. Dit zou je ook in je eigen bericht nog kunnen doen en wel zo: [ url=http://LINK]Jouw tekst[ /url]
wel de spaties tussen de [  ] weglaten.

Grt, Ronald.
Re:Super chief - streamliner
wel mooi spul die americanen . heb hier nog een analoog santa fee staan
Re:Super chief - streamliner
Gek genoeg mis ik nog een 3060! komt hoop ik eens binnenrijden, voor weinig.  :D
Re:Super chief - streamliner
Lid sinds: 2007

offline
Re:Super chief - streamliner
Citaat van: wibi op woensdag 01 juni 2011, 08:29:21
Gek genoeg mis ik nog een 3060! komt hoop ik eens binnenrijden, voor weinig.  :D

Santa Fé´s zijn er genoeg te krijgen, kijk maar eens op Marktplaats of Ebay. Voor ongeveer 30 a 40 Euros zijn ze er al.
Het blijft een van mijn favorieten samen met de UP, maar dat is een collector´s item geworden en mij te duur.

Greetings,

Robin
Re:Super chief - streamliner
Lid sinds: 2008

offline
Re:Super chief - streamliner
Hoi,

Helemaal onderaan het bericht staat de 26600. Prijs is bespreekbaar, maar houd in gedachten dat ik er zelf 600 voor heb betaald...   8o
Volgende week stop ik met verkoop en gaat het spul weer een paar jaar de vitrine in.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=28998.0