Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Fleischmann Lint Syntus

Gestart door daanknoben dinsdag 08 juni 2010, 07:13:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann Lint Syntus
daanknoben
gast

Fleischmann Lint Syntus
Bij MTE is nu de gelijkstroom versie van de Lint in de aanbieding voor 199 euro. In hoeverre is zon treinstel makkelijk om te bouwen naar wisselstroom. En weet iemand of de 442302 al digitaal is in gelijkstroom?

Gr. Daan
Re:Fleischmann Lint Syntus
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
In de 2 rail uitvoering zit standaard geen decoder, maar wel een NEM 652 aansluiting voor een decoder.

Zijn trouwens meerdere winkels die hem in de aanbieding hebben voor ongeveer dezelfde prijs, is dus niet alleen MTE.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Ik neem aan dat de onderdelenservice van Fleischmann nog op orde is. Dan zijn de specifieke wisselstroomonderdelen te bestellen. Het lijkt me in ieder geval praktisch om maar de sleper van Fleischmann te bestellen. Misschien is dat ook wel genoeg en rijdt het prima op de tweerailwielen. Zo niet, dan alsnog de wielstellen bestellen. Meer lijkt me niet nodig.

Digitaliseren is inderdaad een fluitje van een cent met zo'n stekker.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Bij MTE reageren we terughoudend op deze ombouwvraag, we vermoeden namelijk dat er niet meer voldoende onderdelen beschikbaar zijn voor ombouw naar 3rail. Dit is ook niet na te vragen.

Er kan dus een behoorlijk gat zitten tussen de levering van het ene onderdeel en het andere of een onderdeel wordt helemaal niet geleverd, waarop de klant op een gegeven moment afhaakt en de onderdelen die er wel zijn niet wil afnemen.
De winkelier heeft dan een hoog discussie gehalte met de klant en zit uiteindelijk met een kostenpost, want onderdelen kunnen nooit geretourneerd worden!

Vergeet niet dat het een dump aktie is, de fabriek wil er vanaf.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
I see.
Nou is die kliksleper van Fleischmann vrij universeel dacht ik.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Lid sinds: 2009

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Terughoudendheid van MTE is inmiddels veranderd in een aanbieding van een MTE ombouw LINT.
Voor ? 279,95 http://www.modeltreinexpress.nl/www/startpagina.asp

Re:Fleischmann Lint Syntus
En voor die ombouw betaal je wel ?80 extra t.o.v. de 2-rail versie.

Gr, Ben.
Re:Fleischmann Lint Syntus
daanknoben
gast

Re:Fleischmann Lint Syntus
Maarja, wat ben je kwijt aan materialen voor ombouw? 60 euro?

Gr. Daan
Re:Fleischmann Lint Syntus
Hangt er van af of ze ook de wielen vervangen. Je zou dat na kunnen vragen. Als ze dat niet doen is het een kwestie van een sleper eronder, een decoder erin prikken en 3 draadjes omsolderen.

Gr, Ben.
Re:Fleischmann Lint Syntus
De wielen van het motorstel (dus het aangedreven stel) niet.
De ander wielen wel.

Re:Fleischmann Lint Syntus
daanknoben
gast

Re:Fleischmann Lint Syntus
Wat zou een setje wielen moeten kosten??

Gr. Daan
Re:Fleischmann Lint Syntus
Aliebengalie
gast

Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: Chris op zondag 01 augustus 2010, 17:06:01
De wielen van het motorstel (dus het aangedreven stel) niet.
De ander wielen wel.



Dankje Cris voor de mededeling.
Mvg: Alex
Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: daanknoben op zondag 01 augustus 2010, 17:21:01
Wat zou een setje wielen moeten kosten??


Pak 'm beet 4x ?1,25. Een paar euro voor een sleper en ?26 voor een decoder.

Maar de winkelier heeft er werk aan, de rest wat je betaalt is arbeidsloon.

Gr, Ben.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Ik vind de prijs voor de ombouw wel meevallen...

interessanter is voor mij welke decoder erin word gestopt ?
Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: Brigitte op dinsdag 08 juni 2010, 23:08:00
Bij MTE reageren we terughoudend op deze ombouwvraag, we vermoeden namelijk dat er niet meer voldoende onderdelen beschikbaar zijn voor ombouw naar 3rail. Dit is ook niet na te vragen.

:D :D
Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: Wim op zondag 01 augustus 2010, 17:41:25

Ik vind de prijs voor de ombouw wel meevallen...


Ik niet. :(

Het is overtollig spul wat gedumpd wordt. Daar is niets mis mee en is leuk voor ons spoorders. Maar om dan ?80 te vragen voor een 2-rail model met een sleper en een decoder vind ik wat gortig. Er zit immers al marge op het 2-rail model.

Gr, Ben.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Tja wat is duur !? Het is meer wat heb je er voor over? Deze discussie is al zo vaak aan de orde geweest en zal steeds terug blijven keren...

Als je zo iets niet zelf kan en ook niemand in je buurt kan het voor je doen, wat is het je dan waard om het treinstel toch in 3rail te kunnen kopen!

Zelfde als het om laten spuiten van een model ook daar geldt voor is het  bedrag dat gevraagd wordt het je waard om het te laten doen ja / nee.
Kun je ook wel zeggen och ander kleurtje en paar logo's er op. Zo iets kost ook niet nix. En voor de prof spuitert is dat ook in een zucht en een v...k gedaan!

Ik wil het niet bagetaliseren hoor, maar zo werkt het toch... Het is heel makkelijk om te roepen ... woehh dat is duur ...
Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: WillemV op zondag 01 augustus 2010, 18:28:50
Citaat van: Brigitte op dinsdag 08 juni 2010, 23:08:00
Bij MTE reageren we terughoudend op deze ombouwvraag, we vermoeden namelijk dat er niet meer voldoende onderdelen beschikbaar zijn voor ombouw naar 3rail. Dit is ook niet na te vragen.

:D :D

Zorg jij nou maar dat die spullen terug komen, zoals nu al tig keer beloofd is.....ipv hier met lachebekjes te komen.

Aan de serieuze mensen :

Er gaat een Kuehn decoder in. Daar kan zowel analoog als digitaal mee gereden worden.
In eerste instantie was MTE terughoudend qua ombouw en rij eigenschappen.
Maar na diverse tests, is er besloten een aantal te laten ombouw.

Of het nou duur of niet is, daar ga ik niet over, maar er zit dan wel garantie op de ombouw werkzaamheden.
Re:Fleischmann Lint Syntus
Volgens mij staat mij op dit forum vrij om te reageren op onderwerpen waar ik graag op wil reageren, toch Chris?
Ik vond het een beetje raar overkomen... maar dat begrijp je toch wel?
Re:Fleischmann Lint Syntus
Lid sinds: 2006

's Gravenhage

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: Brigitte op zondag 01 augustus 2010, 19:34:39
Tja wat is duur !? Het is meer wat heb je er voor over? Deze discussie is al zo vaak aan de orde geweest en zal steeds terug blijven keren...

Als je zo iets niet zelf kan en ook niemand in je buurt kan het voor je doen, wat is het je dan waard om het treinstel toch in 3rail te kunnen kopen!
...

Heb 'm vanavond opgehaald (en nog meer  :D). Ben er blij mee. Ik kan het nou eenmaal niet zelf  :?
Re:Fleischmann Lint Syntus
En dat je er blij mee bent is belangrijkste!
Re:Fleischmann Lint Syntus
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Fleischmann Lint Syntus
Mooie aanwinst Ron  :)
Re:Fleischmann Lint Syntus
Aliebengalie
gast

Re:Fleischmann Lint Syntus
Citaat van: Sousa op vrijdag 13 augustus 2010, 20:53:24
Heb 'm vanavond opgehaald (en nog meer  :D). Ben er blij mee. Ik kan het nou eenmaal niet zelf  :?

Ron heel veel suc6,en indien mogelijk uiteraard ...foto...foto...foto.... :lol:

Mvg: Alex