Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

M rail en S39

Gestart door Populier maandag 09 augustus 2010, 22:40:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M rail en S39
Populier
gast

M rail en S39
Ter Leringh ende Vermaeck:

Het werkt wel snel maar gebruik a.u.b. geen S39 vloeistof bij het maken van M rail aansluitrail. Heb een aantal hiervan gemaakt, werkt prima alleen.... na enige tijd treed kortsluiting in de baan op. Weet nog niet precies waarom maar het geeft alleen ellende. Heb al diverse rails moeten vervangen. Dus nu gewoon weer werken met S-Sn60Pb40.

groet Hennie
Re:M rail en S3
Lid sinds: 2009

online
Re:M rail en S3
 ik neem aan dat je s39 bedoeld, ik heb hier ook de zelfde ellende. onterechte bezetmeldingen, en na het schoonmaken van de solderingen is alles weer klaar
Re:M rail en S3
Populier
gast

Re:M rail en S3
Ik heb uit voorzorg de gehele rails vervangen, is niet zo moeilijk even de twee draadjes los maken en een nieuwe rails monteren. Maar je zoekt je in eerste instantie een ongeluk  :x  waar  de sluiting zit.

groet Hennie
Re:M rail en S3
Jan-S
gast

Re:M rail en S3
Om draadjes aan M rails te solderen gebruik ik harskern soldeer. Een plekje blank maken en dan solderen. Wel een soldeerbout van meer dan 50W gebruiken.

m.vr.gr.

Jan
Re:M rail en S39
Populier
gast

Re:M rail en S39
Doe ik normaal ook maar bij de bouw van mijn baan met stroomdetectie had ik nogal wat aansluitingen nodig. Vandaar de S39 werkt op zich natuurlijk prima maar ik heb niets schoongemaakt en gewoon aan de baan gehangen. Stom maar waar. Alleen maar ellende. Dus ook maar weer terug naar de harskern met de zwaardere bout. Ik had een oud pistool van dacht ik 100 W die ik gebruikte maar die gaf de geest vandaar de S39.

groet Hennie