Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel

Gestart door NS-reiziger zondag 08 augustus 2010, 16:02:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Normaal ben ik niet van de andere merken (als verzamelaar moet je jezelf beperkingen opleggen voordat de hobby echt hopeloos uit de hand gaat lopen  :) ), maar Roco heeft nu iets gemaakt waar ik toch echt van moet kwijlen.

Het is een functiemodel van 3 NS telescop wagons waarvan bij twee wagons automatisch het telescopische dak geopend/gesloten kunnen worden. Met geluid!  :shock:

Hopelijk maak ik hier geen ongeoorloofde reclame, maar onderstaande filmpje van de firma Wentink laat een-en-ander in actie zien. Schitterend!



Ik ben er nog stil van...

Het kleinnood mag wat kosten, want het staat voor 319 euro in de boeken. Maar dan heb je ook wat om mee te pronken op jouw baan!


Met vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Klopt, ziet er bijzonder fraai uit. Heb hem zelf bij mijn dealer ook bewonderd. Alleen ik ben nog niemand tegen gekomen die dat ding op z'n baan heeft staan. Schijnbaar vinden 'we' het toch wel een heel duur grapje.

Groeten,
Herman
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Mijn winklier had hem ook staan in de vitrine.
De demo gaf mooie geluiden, maar de boel bleef dicht!
:shock: Vanmiddag maar even naar kijken  :?
Ik weet niet hoe het is afgelopen, maar het is toch wel een prijs ook!

Hugo
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
op afstand digitaal ontkoppelen van wagons, lijkt me ook een leuke functie?
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Ik heb het set reeds een maand in mijn bezit en het werkt prima (openen en sluiten van de huiven) ook het  geluid is goed. Alleen jammer dat de huiven van de middelste wagen niet bewegen, hierin zit de decoder en het geluid.
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Citaat van: ndb op maandag 09 augustus 2010, 00:22:05
op afstand digitaal ontkoppelen van wagons, lijkt me ook een leuke functie?

Bestaat al 300 jaar, heet TLX koppeling :mrgreen:

Mvg Gert
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Citaat van: v200marklin op dinsdag 10 augustus 2010, 08:13:16
Citaat van: ndb op maandag 09 augustus 2010, 00:22:05
op afstand digitaal ontkoppelen van wagons, lijkt me ook een leuke functie?

Bestaat al 300 jaar, heet TLX koppeling :mrgreen:

Mvg Gert

ff gegooled, niet gevonden, maar gaat dat ook per wagon? dat bedoelde ik eigenlijk
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Nee, een TLX koppeling kan je op een locomotief laten plaatsen.

Groeten,
Herman
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Hoi Allen,

Er bestaat ook een uitvoering van Krois, die op elke wagon te plaatsen is, zolang er een NEN-schaft op zit. TELEX-koppeling is dus los te verkrijgen.

Aansturing b.v. via een functiedecoder, die in de wagon/rijtuig gebouwd wordt.

Groet,
Bert
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
En voor de liefhebber heeft het merk t4t een systeem waarbij de koppelingen in een trein ieder voor zich vanuit de locdecoder kunnen worden bestuurd.
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Beetje jammer van de prijs, 320 euro voor 3 wagons slaat volgens mij helemaal nergens op. Maar het ziet er wel gaaf uit dat moet ik toegeven.
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Leuk, maar wie heeft een baan waarop deze functie tot zn recht komt? Dwz dat je een autofabriek, blikjefabriek of een hoogoven/walserij op je baan moet hebben... 
goedkopere tip: knutsel een grote loods waar je het spoor in laat verdwijnen, en niemand die het ziet dat de wagens beladen/geleegd worden ;-)
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
De prijs is wel stevig ja van dit model maar ik heb 7 jaar geleden de goliath ongevallenkraan van Marklin gekocht en daar was ik ook 700 euro voor kwijt. Is ook een stevige prijs maar ik het er geen spijt van ik hem heb aangeschaft
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Erg cool gemaakt dit, maar ik ben bang dat weinigen dat geld ervoor over hebben.

Roy
Re: Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Nu met 50% korting in Den Bosch....
Re: Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
En in alle andere winkels. Model is in de dump. :)

Gr, Ben.
Re:Roco 66113AC NS Telescop wagons functiemodel
Citaat van: loc6400 op zondag 26 september 2010, 11:50:53
De prijs is wel stevig ja van dit model maar ik heb 7 jaar geleden de goliath ongevallenkraan van Marklin gekocht en daar was ik ook 700 euro voor kwijt. Is ook een stevige prijs maar ik het er geen spijt van ik hem heb aangeschaft

Maar denk je dat veel mensen het uberhaupt kunnen betalen??? Ik denk dat somige mensen het er best wel voor over hebben alleen denk ik dat velen het geld er gewoon niet voor hebben.
Voor mij geld precies het zelfde, opzich zou ik voor bepaalde zaken het geld best over hebben  (loc's en rijtuigen e.d.) Maar ik heb er simpelweg het geld niet voor. En ik denk dat een merk als Roco zich daar met deze set toch behoorlijk op heeft verkeken, de hoeveelheid mensen met een rijk gevulde portomonee blijkt toch klijner te wezen dan ze op voorhand hadden gedacht.