Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.

Gestart door jeroen30 vrijdag 06 augustus 2010, 23:08:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
Zoals jullie misschien al gelezen hebben, ben ik hier al langere tijd lid van dit mooie forum. Ook heb ik in het verleden al gebruik gemaakt van diverse forumleden voor het ontwerp van een mooie baan.

Door omstandigheden heeft de baanbouw bijna een jaar stilgelegen. Dit door diverse omstandigheden(waaronder een geplande verhuizing die niet is doorgegaan). We hebben nu besloten dat we de eerste 10 jaar niet gaan verhuizen. Dit geeft mij dus de gelegenheid om een mooie grote baan te maken.

De ruimte die ik beschikbaar heb is 3,95 x 3,60. Hier is evt nog meer ruimte aan toe te voegen als ik de aftimmering weghaal. Dit zou dan een effectieve ruimte geven van 5,00 x 4,25 mtr maar, dit allee als het noodzakelijk is.  8)

De baan wordt digitaal gereden op zowel M*(schaduwstation(s)) als waarschijnlijk op C* rail(Zichtbare gedeelte).


Nu zou ik jullie willen vragen om mij te helpen met goede ideeen voor deze baan. De reden dat ik jullie hulp vraag is simpel. Ik denk nl veel te strak.  Er zijn uiteraard wel een paar dingen die handig zijn met het ontwerpen van de baan en die ik er graag in wil zien. Die volgen hieronder.

* Duits/Zwitsers
* Bergen
* Bergspoor
* Dubbelspoor
* Schaduwstation
* 2 klimspiralen/ovalen (evt dubbelspoor)
* Uitneembaar gedeelte bij deur.
* Ongeveer in het midden een ruimte voor de besturing.
* industrie
* middelgroot station + evt 1 of 2 kleine bergstationnen


Kortom een leuke uitdaging voor mij en ik denk ook voor jullie.

gr Jeroen
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
aangezien je voor een 10jarig plan gaat, zou ik voor c-rails in het schaduwstation kiezen, ivm betere betrouwbaarheid dan m-rail, je kunt gemakkelijk met de massa voor detectie werken :)
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
Citaat van: jeroen30 op vrijdag 06 augustus 2010, 23:08:41
Nu zou ik jullie willen vragen om mij te helpen met goede ideeen voor deze baan. De reden dat ik jullie hulp vraag is simpel. Ik denk nl veel te strak.

Hoi Jeroen,

Je hebt voor jezelf al een goed beeld wat je wilt, het beste wat je kan doen is nu ontwerpen. Als je je ontwerp op het forum plaatst, weet ik zeker dat er mensen wel op- en aanmerkingen willen plaatsen en meedenken over jou baanplan. Echter, er moet wel wat liggen om over te kunnen discussiƫren. Succes met het ontwerp ;)

Groeten,
Herman
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
Citeerdit allee als het noodzakelijk is. 

antwoord; ja......... :mrgreen:
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
Hoi Jeroen,

beetje vaag inderdaad, heb even naar je oude baanontwerpen gezocht om te zien wat je had en dus interessant acht.

Niettemin is het gaan kriebelen en heb denk ik iets origineels uitgedacht. Maar voor ik er verder op in ga wil ik liever preciezere aanwijzingen (waar zit de deur? hoe hoog is die 5 bij 4 meter of die 3x3 etc).

Om het uit te werken in woorden is te ingewikkeld, en anders moet ik weer allerlei fotos plaatsen etc.
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
NU heb ik eerst even een opzetje voor niveau -1, schaduwstation + paradelijn

Tevens al een klimovaal aangebracht.





De deur zit links naast stuk van 140.

Eens kijken wat jullie hiervan vinden. Vandaag ga ik verder met stationgedeelte en evt bergspoortjes.
Hulp nodig, ik zit vast.
jeroen30
gast

Hulp nodig, ik zit vast.
Hallo allemaal,

Graag zou ik van jullie een mening krijgen over wat ik tot nu heb ontworpen.
Ook zit ik vast met de ideeen voor een goed railplan bij het station, voor een bergspoor en een stukje industrie.

Ik ben nu nog niet tevreden en zit behoorlijk vast.

dus graag jullie hulp. Hieronder wat ik tot nu toe heb bedacht. Wat ik trouwens wel mooi vind is de lengte van de beide kanten van het station.

Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
misschien een idee om twee stations te maken

Dit plan stond nog op mijn com.
Re:Nieuwe ronde, Nieuwe baanontwerp.
leuk plan zeg!
ik zou wel de sporen in het rechtste station nog wat langer maken, zodat ze even lang zijn als het kopstation!