Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....

Gestart door foxofinfinety woensdag 04 augustus 2010, 21:23:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
er zijn nogal verschillende meningen over wat er zoal qua personen achter een 1800 v/d NS mogen, ik wist dat ik de NS (persvoorlichtingen) ooit had gevraagd wat er achter mocht, dus, aldus de NS heeft de 1800 gereden met:


rijtuigSpoorwegmaatschappijdiensttypenotitie:
ICRNSIC
BNSNSIC"ICR-belenux"
Bpmz/ApmzDBIC - internationaalIC Schiphol - berlijn
ICKNSextra wagons ICofficieel uit dienst, in gebruik indien niet genoeg rijtuigen beschikbaar zijn
ICLNSextra wagons ICofficieel uit dienst, in gebruik indien niet genoeg rijtuigen beschikbaar zijn
AIMDBIC - internationaalgeen idee waar, maar volgens de NS heeft hij er mee gereden
BIM/BIMdDBIC - internationaalgeen idee waar, maar volgens de NS heeft hij er mee gereden
AmvzDBIC - internationaalook iC Schiphol - berlijn
DmNSICUIC-X (interregio, blauw/wit) bagagewagens v/d DB, ovegenomen door NS en overgespoten in ICR/IRL kleuren


voor iemand meld dat ik me vergis:
dan is dat de NS geweest, dit komt van NS persvoorlichting, niet van mij :P

van ICK weet ik het zelf overigens zeker: ik heb het gezien, dit jaar!
echter enkel tussen ICR rijtuigen, ze worden immers als extra wagons gebruikt.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Citaat van: foxofinfinety op woensdag 04 augustus 2010, 21:23:19
van ICK weet ik het zelf overigens zeker: ik heb het gezien, dit jaar!
echter enkel tussen ICR rijtuigen, ze worden immers als extra wagons gebruikt.
Da's erg knap, ICK heeft dit jaar geen meter gereden. Hooguit ICL, maar dat heeft ook niet met ICR gereden. Wel met Amvz.

Spoorwegfoto's, ja ook van 1800, ICK en ICL

Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Citaat van: foxofinfinety op woensdag 04 augustus 2010, 21:23:19
van ICK weet ik het zelf overigens zeker: ik heb het gezien, dit jaar!
echter enkel tussen ICR rijtuigen, ze worden immers als extra wagons gebruikt.

In de normale reizigersdienst?
Is het geen overbrengingrit geweest dan, want ICK rijd niet meer in Nederland rond in een omloop, helaas.
Op de Dijksgracht in Amsterdam hebben een aantal stammen terzijde gestaan.

Het lijstje, daar kun je wel vanuit gaan.

Groeten van Jarno
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
En ICL kan tegenwoordig niet meer gebruikt worden, dat is terug naar Duitsland.
Verder ben je de vakantietreinen vergeten, waarvoor NS ook tractieleverancier is. Tevens mis ik DDM-1
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Citaat van: vriend op woensdag 04 augustus 2010, 23:24:44
Citaat van: foxofinfinety op woensdag 04 augustus 2010, 21:23:19
van ICK weet ik het zelf overigens zeker: ik heb het gezien, dit jaar!
echter enkel tussen ICR rijtuigen, ze worden immers als extra wagons gebruikt.

In de normale reizigersdienst?
Is het geen overbrengingrit geweest dan, want ICK rijd niet meer in Nederland rond in een omloop, helaas.
Op de Dijksgracht in Amsterdam hebben een aantal stammen terzijde gestaan.

Het lijstje, daar kun je wel vanuit gaan.

Groeten van Jarno
Op de Dijksgracht stond ICL. Geloof me nou maar als ik zeg dat in 2010 alleen ICL heeft gereden. ICK vind je in grote hoeveelheden nog in Nijmegen.

Spoorwegfoto's
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
En dat was/is over zijn revisiedatum heen als ik me niet vergis.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
ik heb geen idee in wat voor dienst, maar ik heb het gezien, maar niet erg lang, de trein waar ik in zat ging de andere kant op.

maar ze hebben er wel mee gereden in reguliere diensts, mogenlijk niet dit jaar, maar wel dat ze pas net waren omgenummerd.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Duh, tuurlijk heeft ICK meegedaan in de reguliere dienst. Daar is het des tijds voor aangeschaft. Den Haag - Venlo was het stamtraject van de ICK, waarbij de lok in Venlo omliep en in Den Haag vervangen werd.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
ja, maar ik bedoel achter een 1800, en hier (e.g. dit forum) werd aldoor gezecht dat ze daar nooit achter hebben gezeten, en dat klopt dus niet.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Niet op deze pagina in elk geval.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
dat zij ik toch ook niet?
het is gezecht ik zij nooit dat dat in dit topic was.
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
waar zijn ze dan verantwoordelijk voor??? dat ontgaat mj namelijk een beetje,

waarschijnlijk bedoelde je verantwoordde wagons??
Re:"verantwoordenlijke" wagons voor achter een 1800-serie lok....
Waarschijnlijk bedoelt u: "verantwoorde" ...