er zijn nogal verschillende meningen over wat er zoal qua personen achter een 1800 v/d NS mogen, ik wist dat ik de NS (persvoorlichtingen) ooit had gevraagd wat er achter mocht, dus, aldus de NS heeft de 1800 gereden met:
rijtuig | Spoorwegmaatschappij | diensttype | notitie: |
ICR | NS | IC | |
BNS | NS | IC | "ICR-belenux" |
Bpmz/Apmz | DB | IC - internationaal | IC Schiphol - berlijn |
ICK | NS | extra wagons IC | officieel uit dienst, in gebruik indien niet genoeg rijtuigen beschikbaar zijn |
ICL | NS | extra wagons IC | officieel uit dienst, in gebruik indien niet genoeg rijtuigen beschikbaar zijn |
AIM | DB | IC - internationaal | geen idee waar, maar volgens de NS heeft hij er mee gereden |
BIM/BIMd | DB | IC - internationaal | geen idee waar, maar volgens de NS heeft hij er mee gereden |
Amvz | DB | IC - internationaal | ook iC Schiphol - berlijn |
Dm | NS | IC | UIC-X (interregio, blauw/wit) bagagewagens v/d DB, ovegenomen door NS en overgespoten in ICR/IRL kleuren |
voor iemand meld dat ik me vergis:
dan is dat de NS geweest, dit komt van NS persvoorlichting, niet van mij
van ICK weet ik het zelf overigens zeker: ik heb het gezien, dit jaar!
echter enkel tussen ICR rijtuigen, ze worden immers als extra wagons gebruikt.