Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Vraag over bergen maken (aankleding)

Gestart door minitreintje dinsdag 03 augustus 2010, 18:03:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag over bergen maken (aankleding)
Hallo,

Deze vraag zal al 10 keer gesteld zijn geweest maar ik stel ze nog eens, Ik ben bezig met een berg zo als je ziet in mijn draadje, alleen als de papiermaché droog is en ik wil verven welke kleur verf gebruik ik best? Maar ook moet je meerdere kleuren verf gebruiken? Als je je berg wilt aankleden wat is dan het meest realistisch veel groen gras of meer berg achtig?



groeten minitreintje/Dylan
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
ik zou als basis kleur bruine verf nemen. Aangezien de aarde meestal bruin is

mvg
Reinder
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
Hallo Dylan

Wat ik reeds gebruikt hebt is woodland scenics " Earth color "
Bestaat maar in 7 kleuren (zover ik weet) grijs ,bruin,..... echt mooie kleuren.
Zie hier een kleur:
.
Dit is wel een pigment verf dat met water kan verdunbaar is, en dit is aangeraden.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
Bedankt Marc maar wat is dan de beste kleur voor een berg? (Van deze kleuren bedoel ik)

groeten minitreintje/Dylan
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
Ik denk dat dit alles zeer persoonlijk is...zelf hou ik van een mix van wit/grijs en beige en her en der een toefje zwart eventueel voor schaduw-werking e.d

De tip die andere ook kunnen en zullen geven, kijk naar berg-foto's en kijk naar de kleurenmix en de kleuren die moeder natuur gebruikt, een mooier voorbeeld is er niet  :)

Ik ben nu met bomen bezig, zie mijn draadje en om deze te maken heb ik ook eerst goed naar de echte bomen gekeken...dat scheelt een hoop ;)

Weet dat het moeilijk is op jouw leeftijd ( ben daar ook geweest  :lol: )..maar neem je tijd.

SUCCES !!!!

Groeten,

Hans ;)
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Vraag over bergen maken (aankleding)
Hallo Minitrein(tje),

Ik zou niet zo'n probleem maken van de kleuren.
Gewoon beginnen en zien wat het wordt en vaak sta je versteld van je eigen resultaat. Niet goed: opnieuw met een andere kleur.
Wel wat vuistregels kun je hanteren:
De vlakkere delen wat meer bruin (-achtig) en de steile kanten meer grijs (-achtig). Daarmee simuleer je de rotswanden.
Het bruin geeft de plekken met een grondlaag weer. Daarop kun je dan gras/bos/bouwland maken.
Kortom: gewoon lekker 'verfkliederen'. Hoe speelser gedaan des te leuker vaak het resultaat!

mvg.
Willem E.