Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ombouwen Br86

Gestart door Dennis vrijdag 05 januari 2007, 20:52:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen Br86
Dennis
gast

Ombouwen Br86
Mijn eerste startset die ik heb gekregen zat br86 loc in. Hij loopt niet echt lekker. Hij stotert erg veel. En soms gaat de verlichting van mijn andere treinen van knipperen. Daarom wilde ik er nu een hoogvermogenmotor inzetten. Maar nu staat er bij totaltrain 2 setjes. Dat zijn de 60901 en de 60760. Maar ik weet niet welke er nou in zou moeten. Kan iemand mij daarbij helpen.

Dennis
Re: Ombouwen Br86
Dennis
gast

Re: Ombouwen Br86
Ik weet niet welke motor erin zit. Ik heb er even een foto van gemaakt.

Dennis

Re: Ombouwen Br86
Davy
gast

Re: Ombouwen Br86
Citaat van: Dennis op vrijdag 05 januari 2007, 20:52:59
Mijn eerste startset die ik heb gekregen zat br86 loc in. Hij loopt niet echt lekker. Hij stotert erg veel. En soms gaat de verlichting van mijn andere treinen van knipperen. Daarom wilde ik er nu een hoogvermogenmotor inzetten. Maar nu staat er bij totaltrain 2 setjes. Dat zijn de 60901 en de 60760. Maar ik weet niet welke er nou in zou moeten. Kan iemand mij daarbij helpen.

Dennis

Tijd voor een goede schoonmaak beurt. Dit kan wonderen doen. Locs hebben onderhoud nodig en een drupje olie is niet genoeg hoor.


Een andere oplossing voor deze lok is een esu lokpilot met hamo magneet.
Bij een handelaar kan je dit wel laten inbouwen. De Marklin oplossing is namelijk veel te duur en aan de onderdelen van een 60904 decoder kom je niet zo gemakkelijk. Bovendien wordt deze ook niet meer gemaakt.


Re: Ombouwen Br86
Martin
gast

Re: Ombouwen Br86
Hoi Dennis,

Geen van beide kun je er in zetten. Beide sets zijn voor trommelankermotoren. En aan de decoder van de 60760 heb je ook niets want die heeft geen functie om de telex-koppelingen te bedienen. Een complete set (60904) zou er wel in passen, maar die word helaas niet meer gemaakt.  Dus dan zou het een 60924 moeten worden als je bij Marklin wilt blijven. Maar je kunt je afvragen of dit nog wel de moeite waard is. Voor de prijs van die set koop je op de beurs  n.l. ook een nieuwe br86 uit een beginset.
Maar ik denk dat een goede schoonmaakbeurt en nieuwe sleper ook wonderen zou doen. Als ik op de bovenste foto kijk is het trouwens net of het motorschild scheef zit. Maar op de onderste lijkt het toch goed te zitten. Nok rechtsboven valt in het gat, en op de bovenste lijkt hij er naast te zitten.

@Davy: De 60904 decoder word idd (helaas) niet meer gemaakt, maar de motor-onderdelen uit deze set zijn nog makkelijk te koop.

groeten, Martin
Re: Ombouwen Br86
Mvd--marklin
gast

Re: Ombouwen Br86
Hallo,

De motor onderdelen van set 60904 kun je op ebay kopen.
Heb ik ook nog gekocht.Compleet!

link

De decoder is dan een vrije keus.
(60760, 60902, kuhn ,esu.)

link aangepast, Johan.
Re: Ombouwen Br86
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ombouwen Br86
De onderdelen 60904 zijn nog gewoon te krijgen.De bestelnummers van de 60924 onderdelen (magneet, motorschild en anker)zijn dezelfde als 60904. Enige verschil is de MFX decoder t.o. van de 60902 decoder.
Re: Ombouwen Br86
Dennis
gast

Re: Ombouwen Br86
Dan wordt het wel een dure loc. Kan ik beter kijken op een beurs. Als ik deze zou verkopen met delta control 4F. Wat zou ik er dan nog voor krijgen.
Re: Ombouwen Br86
VincentKloeg
gast

Re: Ombouwen Br86
Welke 86 is dit precies? Heb je misschien een foto van de lok met kap erop?
Re: Ombouwen Br86
Dennis
gast

Re: Ombouwen Br86
Hier zijn 2 foto's

Re: Ombouwen Br86
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Ombouwen Br86
Hey Dennis,

Erg leuke stomer!
Ikzelf heb hem ook alleen wat nieuwer.
Heeft deze stoomloc telex koppelingen?
Ikzelf heb hem al en ben er super tevreden mee.
Ik hoop dat je hem goed kan verbouwen!
veel succes!

Groetjes Antal.
Re: Ombouwen Br86
Dennis
gast

Re: Ombouwen Br86
Deze heeft ook telex koppelingen. Ik wil hem eigenlijk niet ombouwen. Dat kost me dan toch 70 euro. Want ik rijdt eigenlijk nederlands. Maar ik dacht als ik hem voor een paar tientjes kon ombouwen dan doe ik dat wel. Daarom wil ik hem verkopen en dan wil ik er wat geld bij leggen en een nederlandse loc voor terug kopen.
Re: Ombouwen Br86
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Ombouwen Br86
Ik heb mijn BR86 delta loc verkocht via Marktplaats en meteen de digitaal hoogvermogen gekocht ook via Marktplaats. Heeft me al met al zo'n 25 euro gekocht destijds (2 jaar geleden).