Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ombouwen 3021

Gestart door Marklinboy vrijdag 05 januari 2007, 11:14:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen 3021
Marklinboy
gast

Ombouwen 3021
Nu al mijn grote en gecompliceerde stoomlocs zijn omgebouwd door de vakhandel heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik een oude 3021 gekocht om zelf om te bouwen. Solderen enzv is in mijn geval geen probleem mijn oude (eerste en kleine) stoomlocjes heb ik vaak uitelkaar gehaald en gesoldeerd. Echter het inbouwen van een decoder is weer een verhaal appart. Kan iemand mij vertellen wat voor decoder ik kan gebruiken? En moet er nog iets aan de aandrijving gebeuren?

Even wat weetjes over de baan waarop hij gaat werken.

Digitaal IB + koploper (cruisecontrol/ lastregeling is dan ook een must)

Ik hoop dat iemand schema`s of in het gunstigste geval een soort beschrijving heeft om deze loc om te bouwen. Alle info is welkom!
Re: Ombouwen 3021
Martin
gast

Re: Ombouwen 3021
Hoi Marklinboy,

een Uhlenbrock 76200 is ook heel eenvoudig in te bouwen. Kost ongeveer 40 euro's, maar je hoeft niets aan de motor om te bouwen. Dus gewoon bestaande anker en veldspoel gebruiken. Alleen de rijrichtingschakelaar verwijderen, en met het zelfde schroefje de decoder bevestigen. Cruisecontrol/lastregeling werkt perfect bij deze decoder.

groeten, Martin
Re: Ombouwen 3021
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ombouwen 3021
Ik heb een 3021 omgebouwd met motoronderdelen 60904, een 60760 decoder en led verlichting.
Als je 3021 intikt op de zoekfunctie kom hem zeker,compleet met een filmpje tegen.

Jeroen.