Hallo Tim,
Ik heb even voor je gekeken. Bij de Plan E verdwijnt de wissellantaarn geheel onder het rijtuig, maar er is ongeveer 1 mm ruimte tussen de lantaarn en de onderkant van de bak. Gaat dus goed.
Mijn Plan W, een B, die nota bene is voorzien van speciale Artitec opvulringen, komt juist ruim een millimeter tekort. Ik heb 'm even neergezet bij het wissel wat-ie gesloopt had (een normaal linksleidend wissel, op vlak terrein) en het blijkt dat de apparatenkast waar "Artitec" op staat net wat lager is dan die aan de andere kant van het rijtuig. De lage kast rost echt voluit tegen de lantaarn aan, de iets minder lage kast schraapt er overheen. Het hangt dus af van hoe het rijtuig in de trein zit...
Daarna heb ik dat ene wissel eens wat beter bekeken. Het blijkt dat-ie toch niet 100% vlak ligt, de binnenkant, waar de lantaarn zit, ligt iets hoger. Als ik 'm aandruk gaat-ie er wél overheen, maar wel schrapend, net als bij enkele andere wissels (meegebogen en gewone) die ik even geprobeerd heb.
Conclusie: het luistert vreselijk nauw allemaal en je wissels moeten echt goed vlak liggen. Dan nog blijft het heel krap, met name bij Plan W.
Nog iets: als een wisselhendel per ongeluk rechtop blijft staan, is-ie net iets hoger dan de lantaarn...
Het zijn supermooie rijtuigen, zonder meer. De Plan E's doen ook gewoon dienst (al hoor ik soms geluiden die ik liever niet hoor als ik ermee aan het rangeren ben), maar de W staat nu aan de kant. Ik moet eens kijken of ik nog ringetjes heb, misschien kan ik 'm nog wat verder ophogen.
Let op: zonder opvulringen rijdt-ie door geen enkele bocht als er wisselstroomassen onder zitten. Dit omdat de grote Märklinflenzen tegen de randen van de bak aankomen.
Eigenlijk zou je er proefritten mee moeten kunnen rijden voordat je ze koopt. Of het een succes wordt hangt namelijk nogal van je baan af...
Succes,
Martijn