Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Schaduwstation icm koploper

Gestart door Janvis zondag 01 augustus 2010, 13:06:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schaduwstation icm koploper
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag, ik heb inmiddel mij 3 sporig schaduwstation klaar liggen met de aan en uitrij sporen.
Nu wil ik graag dat wanneer een trein het schaduwstation binnen rijd dat deze automatisch naar een leeg spoor gaat en dat een andere trein verder rijd.
Ik rijd met koploper maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan wel een trein handmatig op het beeldscherm naar een spoor toe slepen en dan gaat de trein daar ook automatisch heen, alleen stopt ie dat een blok te ver (dan is hij al op het uitrij spoor beland)

Helaas kan ik in de handleiding geen concreet antwoord vinden over mijn probleem (wellicht dat ik er overheen lees het zijn namelijk beina 400 pagina's :?)

Alvast bedankt voor jullie hulp, groeten Jan Willem
Re:Schaduwstation icm koploper
Jan Vis, als je trein te ver door rijdt, dan is de bezetmelder indeling van je blok niet juist. Verder kan Koploper je schaduwstation vol automatisch bedienen. Het sleutelwoord is BlokGroep.

Deze groep van blokken vormt je schaduwstation, en die kun je op verschillende manieren vol en of leeg rijden, ook op de door jouw gewenste manier.
Re:Schaduwstation icm koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Schaduwstation icm koploper
Hallo Jan willem Vis,

bij te hoge snelheid, verkeerde instellingen van de terugmelders of te hoge uitrijwaarden van de locdecoder kan de trein niet op tijd remmen. Dus meerdere antwoorden mogelijk, en zeker bijna onmogelijk om de vinger op de juiste plek te leggen zonder je database te kennen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Schaduwstation icm koploper
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's, ik ga met die blokgroepen aan de gang ik had er ook iets over gelzen op het koploperforum. Morgen ochtend ga ik dat eens uitproberen.

Groeten