Bedankt voor de reacties.
Omdat op de baan naast autootjes ook nog een tram gaat komen te rijden, en deze ook graag in het stadsgedeelte laat rond rijden was er dus nood aan een kruising H0 <-> H0m die naast de overweg van de autootjes moet komen te liggen.
Zo'n kruising is niet evident, want het moet een kruising H0 (3rail) <-> H0m (2 rail) zijn.
Dus dan maar zelf aan het knutselen geslagen. Als basis werd een Tillig kruising H0 (2rail) <-> H0m (2 rail) gebruikt.
Waarvan de rail staven volledig geïsoleerd moesten worden, om kortsluitingen te voorkomen. Niet enkel de rail staven mochten elkaar niet raken maar moest er ook gecontroleerd worden als er een wiel overheen ging er toch geen contact met andere railstaven was.
Puntcontacten toegevoegd. Dit was een precisie werk omdat de sleper van H0 (3rail) opgelift moet worden over de railstaven van H0m (2 rail). Maar dat is dan direct het volgende probleem. Tussen de bovenkant van de railstaven en de onderkant van de boggie van een trammetje is maar enkele mm's plaats. Dus mochten de puntcontacten ook weer niet te hoog komen.
Na grondig getest te hebben, en hier en daar een aanpassing te doen, werkt het nu uitstekend. Spijtig genoeg geen filmpje maar dit volgt zeker als het is ingebouwd.
Wat tussen de railstaven zit is voor de stabiliteit.
Op onderstaande foto's is deze kruising te zien:
Graag jullie mening.
Vriendelijke groeten,
Marc