Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  NMBS hekjes gelaserd
Pagina's: 1 ... 27 28 [29]   Omlaag

Auteur Topic: NMBS hekjes gelaserd  (gelezen 414212 keer)

treinbeginner

• Vaste Gast
  • Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen
    • Shell collectie - Shell wagons in diverse schalen
Re: NMBS hekjes gelaserd
« Reactie #1400 Gepost op: zaterdag 01 augustus 2020, 15:49:20 »

Hallo

Laser is een K40
Printer Eelgoo mars

Groeten
Marc
Volg de bouw van een sluis --> hier
Volg de bouw van de baan Maleupen --> hier
iTrain & iCar gebruiker

HO_COMP_FAN

• Nieuwe Gast
« Reactie #1401 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 15:56:36 »

Hi Marc,

netjes die NMBS hekjes. 

Je spreekt van een K40 Laser  , is het soms deze https://nl.aliexpress.com/item/32922883988.html  of heb je een andere link waar we eens het toestel kunnen bekijken ?
Wat zijn je bevindingen van de door jouw gebruikte lasertoestel voor aanmaak HO Scenery?

Alvast Dank.

Met vriendelijke groeten, Dirk
3-Rail Digitaal , K-rails, Intellibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 6017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

treinbeginner

• Vaste Gast
  • Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen
    • Shell collectie - Shell wagons in diverse schalen
« Reactie #1402 Gepost op: zondag 02 augustus 2020, 20:01:59 »

Hallo
Inderdaad dat is hem. maar je vind hem in verschillend prijzen.
Mijn K40 werkt prima, maar hoor van kennissen veel problemen, iemand na 3 uur tube stuk, niet af te regelen....
Maar dat is met alles, je moet een beetje geluk hebben.
Marc
Volg de bouw van een sluis --> hier
Volg de bouw van de baan Maleupen --> hier
iTrain & iCar gebruiker

BlikkenTinus

• Stamgast
« Reactie #1403 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 13:28:27 »

Inderdaad mooi werk! Die hekjes zien er heel fraai uit.

Ik heb ook getwijfeld over de aanschaf van een K40. De 'geluksfactor' bij de aanschaf van deze apparaten vond ik uiteindelijk een te grote gok. Het zijn toch wel serieuze dingen, een 40 watt laser, koeling erbij en rookafzuiging.
Het werd daarom een net zo merkloze 3018 laser engraver/CNC frees. Minder krachtig maar hopelijk voldoende. En zeker voor prototypes. Indien nodig, kan het altijd nog professioneel gesneden worden door een bedrijf. De kosten daarvan zijn minder hoog dan 3D-printen bijvoorbeeld.

Het is eigenlijk superleuk om je eigen gebouwen te kunnen ontwerpen en behoorlijk strak uit te voeren.

Groet,

Peter

HO_COMP_FAN

• Nieuwe Gast
« Reactie #1404 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 15:35:03 »

Marc ,
bedankt voor je feedback. Hopelijk zien we nog meerdere realisaties gemaakt met de K40 van U verschijnen.

Peter,
bedankt voor je aanvullende feedback.  Mijn collega en ik zijn er nog niet uit wat we nu juist gaan aanschaffen , dit ter aanvulling van de 3D Anycubic die reeds in gebruik is. De K40 ziet er mooi uit, maar zoals Marc schreef , zijn er  vragen bij de betrouwbaarheid.  En als de service dan van China moet komen bij problemen..........

Wij dachten initieel iets zoals de Hukoer 4050 of Bachin Machine Laser Engraver 2500mW of iets sterker , maar levering vanuit Europa is niet te vinden/vinden we voorlopig niet.
Het toestel dat u aangeeft, is als ik me niet vergis een combinatie CNC/Laserengraver 2500mW ?. 
Wat zijn u ervaring daarmee ?  Is hier voldoende fijn laserwerk mee te doen zoals het graveren van fijne details voor gevels,ramen,metselgroeven etc ?  Eventueel reeds foto's te zien in uw postings ? 
Kan je eventueel een link delen v waar u het hebt aangekocht ?
Alvast dank.

Dirk
3-Rail Digitaal , K-rails, Intellibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 6017 & LDT DB-2 ,

BlikkenTinus

• Stamgast
« Reactie #1405 Gepost op: maandag 03 augustus 2020, 23:59:20 »

Mijn eerste pogingen heb ik onlangs getoond in mijn bouwdraadje, ' Staalfabriek in aanbouw'.
Ik ben zeker niet ontevreden over de precisie. De laser zou 15 watt moeten zijn. Of dat werkelijk zo is, wordt betwijfeld door deskundigen.
De laserstraal zou 0.2 mm moeten zijn. Met de juiste software is er aardig mee te tekenen en te snijden. Door 1mm dik grijs karton kan ik snijden in 3 passes met een snelheid van 250 tot 300 mm/min. De kracht van de laser staat dan op 100%.
Geen snelheidswonder maar het is best goed en strak.
Met de frees ben ik nog slechts aan het proberen.
3018 machines zijn te koop via onder andere Amazon.nl of Amazon.de naast uiteraard AliExpress en BangGood. Ik heb Amazon NL gekozen, snel en geen verrassingen met invoerrechten en BTW.

Groet,

Peter

HO_COMP_FAN

• Nieuwe Gast
« Reactie #1406 Gepost op: dinsdag 04 augustus 2020, 09:39:52 »

Peter,

bedankt voor je feedback. 

Je gevels in "Staalfabriek in aanbouw" zien er alvast mooi uit.  Ik hou je verdere stappen in het hoog, succes !

gr

Dirk