Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Naar Royal Class

Gestart door Fermon donderdag 29 juli 2010, 10:43:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Naar Royal Class
Fermon
gast

Naar Royal Class
Op woensdag 28 juli 2010 ben ik naar het Spoorwegmuseum/Royal Class geweest.


Sinds 26 juli 2010 rijdt de pendeltrein van en naar het Spoorwegmuseum via Blauwkapel. Hier staat de 2622 langs het middenperron van Utrecht Maliebaan.


Strak in de verf en blinkend: Het huidige koninklijke rijtuig.


Stoomloc Nestor met de prachtige replica van de SR1.


Onlangs is de 1211 opnieuw geschilderd en sinds kort is de loc ook weer voorzien van de opschriften.


De pas gereviseerde 4208.
Re:Naar Royal Class
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re:Naar Royal Class
Mooie foto's Fermon, vooral die 1211.
Is die 1211 rijvaardig?
Re:Naar Royal Class
Remie
gast

Re:Naar Royal Class
Was dat die blauwe? :oops:
Re:Naar Royal Class
Gerard
gast

Re:Naar Royal Class
Als je het nummer van de blauwe 1200 bedoelt, het was de 1202. Waar die nu is en of die rijvaardig is weet ik niet.

De 1211 stond overigens al tijdens On TraXs in het museum, maar was toen erg vaal en zat vol met "postzegels".
Re:Naar Royal Class
Lid sinds: 2006

offline
Re:Naar Royal Class
Citaat van: Gerard op donderdag 29 juli 2010, 14:07:01
Als je het nummer van de blauwe 1200 bedoelt, het was de 1202. Waar die nu is en of die rijvaardig is weet ik niet.
hoi gerard en remie
de 1202 is rijvaardig en die wordt regelmatig ingezet en is eigendom van het nsm
de huidigge colectie is tijdelijk opgeslagen   

mvgr Dennis
Re:Naar Royal Class
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re:Naar Royal Class
Dat de 1202 rijvaardig is weet ik, maar ik was benieuwd of de 1211 rijvaardig is.
De 1211 kwam bij werkgroep1501 vandaan en was bedoeld als pluklok geloof ik, maar is toen voor de 1201 verwisseld.
Re:Naar Royal Class
Lid sinds: 2008

offline
Re:Naar Royal Class
Mooie foto`s.  :wink: Moet er ook nog eens een keertje gaan kijken. :roll:

Gr, Martijn
Re:Naar Royal Class
Fermon
gast

Re:Naar Royal Class
Bedankt voor jullie leuke reacties  :D
Over de 1211: De loc is niet rijvaardig en fungeert als pluklok voor de 1202. Zo heeft de 1211 al een paar tractiemotoren afgestaan aan de 1202. Een paar jaar geleden ging het gerucht in de ronde dat de 1211 zal worden gesloopt. Maar aangezien ze de loc opnieuw hebben geschilderd e.d. zal dat voorlopig niet gebeuren denk ik  :)
Re:Naar Royal Class
Gerard
gast

Re:Naar Royal Class
Hij doet het in ieder geval goed als "stand in" voor de 1202. Die hoeven ze dan niet elke keer uit de hal te slepen als die moet rijden.

Als plukken ze de 1211 helemaal leeg, daar zie je toch niks van...
Re:Naar Royal Class
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re:Naar Royal Class
Het is juist interessant om een exemplaar van de 1200 in de laatste en vroege uitvoeing te hebben.
Al doet het spoorwegmuseum geen moeite om de 1202 uit te rusten met de o.a. oude zijraampjes en luchtroosters.
Re:Naar Royal Class
Gerard
gast

Re:Naar Royal Class
Vergeet de cabinedeuren niet.

Maar misschien zijn die onderdelen er niet meer :(.
Re:Naar Royal Class
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re:Naar Royal Class
Citaat van: Gerard op donderdag 29 juli 2010, 19:22:10
Vergeet de cabinedeuren niet.
Je bedoelt zeker die traanplaten onderaan de deuren, of zijn het geheel andere deuren als voor de "facelift"?

Citaat van: Gerard op donderdag 29 juli 2010, 19:22:10
Maar misschien zijn die onderdelen er niet meer :(.
Voor de 1201 van werkgroep1501 hebben ze lampen van de hondekop gebruikt, die zijn indentiek, voor zover ik weet.
Re:Naar Royal Class
Gerard
gast

Re:Naar Royal Class
Citaat van: Kappa op donderdag 29 juli 2010, 22:02:51
Citaat van: Gerard op donderdag 29 juli 2010, 19:22:10
Vergeet de cabinedeuren niet.
Je bedoelt zeker die traanplaten onderaan de deuren, of zijn het geheel andere deuren als voor de "facelift"?
Voor die algehele revisie van de 1200-serie zaten er raampjes in de cabinedeuren: klik (met dank aan Nico Spilt).
Re:Naar Royal Class
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re:Naar Royal Class
Citaat van: Gerard op donderdag 29 juli 2010, 22:09:15
Voor die algehele revisie van de 1200-serie zaten er raampjes in de cabinedeuren:
Dat was em ja, nou zo'n raampje zit er toch weer zo in?  :D


Edit Gerard: quote gerepareerd
Re:Naar Royal Class
markje
gast

Re:Naar Royal Class
oww jah de rest van de collectie staat op de Zaanstraat in Adam :) mooie oplossing uiteraard eenhhm wacht even .. dan is hat rommelhokje op de Bickhorst van werkgroep 1501
Re:Naar Royal Class
103 220-0
gast

Re:Naar Royal Class
Citaat van: Kappa op donderdag 29 juli 2010, 17:48:47
Dat de 1202 rijvaardig is weet ik, maar ik was benieuwd of de 1211 rijvaardig is.
De 1211 kwam bij werkgroep1501 vandaan en was bedoeld als pluklok geloof ik, maar is toen voor de 1201 verwisseld.
Nee, de 1211 was de 'echte' loc van de Werkgroep en de 1201 was bedoeld als plukloc voor de 1202. Nadat de 1211 (die al voor enkele ritten van de Werkgroep was gebruikt) defect was geraakt, werd besloten de 1201 en 1211 te ruilen. De Werkgroep is begonnen met het terugbrengen van de 1201 in originele staat en het lot van de 1211 is bekend. Overigens had de werkgroep ook een pluk-1200, de 1221. Deze is nu als 1255 bij EETC ondergebracht. De huidige plukloc van de Werkgroep is de 1253, maar die staat vrijwel onaangeroerd in Blerick.

----
Kijk ook eens hier.
Re:Naar Royal Class
103 220-0
gast

Re:Naar Royal Class
Citaat van: Kappa op donderdag 29 juli 2010, 22:02:51
Citaat van: Gerard op donderdag 29 juli 2010, 19:22:10
Maar misschien zijn die onderdelen er niet meer :(.
Voor de 1201 van werkgroep1501 hebben ze lampen van de hondekop gebruikt, die zijn indentiek, voor zover ik weet.
Maak van hondekop maar 2200.

----
Kijk ook eens hier