Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

marklin 60512 met windows 7

Gestart door niek zondag 25 juli 2010, 18:46:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
marklin 60512 met windows 7
goedemiddag,

ik ben bezig met het installeren van marklin 60512 op een dockingstation met paralelle poort, met een laptop met windows 7 om zodoende te spreiden op 2 schermen.
echter ik krijg de hasp-stekker niet geinstalleerd en daardoor werkt het programma jammergenoeg niet.
wie heeft hier ervaring mee of heeft goede raad???
ik ben benieuwd, met vr.gr.
niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Kijk even hier voor de oplossing:

http://www.aladdin.com/support/hasp/enduser.aspx

Gr, Ben.
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
Ben,
bedankt voor de tip!, maar ik weet er niet goed raad mee?

het gaat om hasp4   M1  1.5  ECMII KG 98549

bij het installeren geeft ie het volgende:

Hoofdje: aladdin device driver installation utility for win 32
boodschapje: failed to start the aladdin device driver
failed to start a service in the service control manager database 0x2008007  0x20007 0xO
bij openen van 60512: hasp device driver not installed ( -100)
wie weet raad?????
vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
Hallo Niek,

met windows update proberen de juiste driver te vinden, dat lukte met Vista ook.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
dag walter,

bedankt voor je reactie, ik ben niet zo goed thuis in dat computer-technische, wil je zo vriendelijk zijn me verder op weg te helpen.
b.v.d. vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
goedenavond,

eindelijk is het mij gelukt, met dank aan walter voor de enige maanden geleden verzonden driver voor de hasp-stekker, om 60512 succesvol te installeren op de laptop met windows 7, echter bij het opstarten van 60512 kom ik niet verder dan het logo marklin, verder gebeurt er dan niets meer, zelfs geen melding of wat dan ook.
wie herkent dit en heeft goede raad???
ik ben benieuwd
met vr.gr.
niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
Hallo Niek,

sorry ik kan het niet voor je uitproberen, ik heb geen Windows 7 in huis,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
goedemorgen,

nog een aanvulling op mijn vorige bericht, ik ben er nu achter gekomen dat 60512 wel zegt dat ie succesvol is opgestart, maar dat is niet zo, zodat ie ook niet kan opstarten en niet verder komt dan het logo marklin.
wie heeft raad voor dit lastige probleem?
met vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
klik eens met je rechtermuistoets op je icoontje waarmee je de boel opstart, dan krijg je een popupmenu.
Hierin kies je voor eigenschappen / properties.
Vervolgens krijg je een popup-scherm met meerdere tabbladen.
In één van die tabbladen kan je compatibiliteitsmodus aanzetten,
zet die eens op windows XP.
Hopelijk werkt het nadien wel ...


groeten,
Kris
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
dag kris,

ik had daar zelf ook al aan gedacht, maar nog niet geprobeerd, nu wel gedaan, helaas het werkt niet!
wie o wie heeft de oplossing???
b.v.d.vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
virtual pc 2007 draaien en windows xp binnen die omgeving het programma starten dan heb je nog meer kans dat het werkt.

groeten minitreintje/Dylan
Re:marklin 60512 met windows 7
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
Hallo Niek,

heb je bij de installatie van Windigital de oude versie Acrobat Reader 6 (noodzakelijk) dus niet nieuwer geinstalleerd. Ook als de driver of de Hasp niet juist is geinstalleerd zal Windigital na de opstart direct weer afsluiten. Dit laatste lijkt een beetje overeen te komen met het beeld wat jij beschrijft. Ook moet de licentie file vanaf de Cd in de Windigital directory gekopieerd worden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
dag walter,

het probleem is dat volgens 60512 incl. hasp-stekker succesvol wordt geinstalleerd, maar bij het kijken op de
c-schijf blijkt het programma o mappen te bevatten, dus uiteindelijk niets geinstalleerd, vandaar bij het opstarten komt ie niet verder dan het logo marklin, verder geen melding.
het ligt of aan de par. poort via dockingstation of windows 7???
wie het weet, mag het zeggen!!!!
vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Niek,

Geef even aan welke verie van Windows 7 je hebt. Is dit de 32 bit of 64 bit versie en heb je Home premium of de Ultimate versie?
Misschien kan Walter je PC overnemen met het programma Crossloop. Dit is een gratis programma waarmee je het scherm van ieman kan overnemen en voldige controle over de PC krijgt. Ik gebruik het zelf vaak als ik mensen moet supporten.

Dan even terugkomen op je probleem. Bij de compatibilteitmodes kan je aangeven Windows XP en tevens kan je anageven dat hij dat programma als administrator moet uitvoeren. Dit wil vaak ook wel helpen bij wat oudere software.

Groeten,

TimTie

Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
goedemiddag,

60512 in de compatibiteit veranderd in XP,
in dat programma geeft ie aan :
incompatible application
WDXP jkt V02 is incompatible

60512 komt nog steeds niet verder dan het logo marklin!!!
ik ben benieuwd
vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
dag walter,

inmiddels heb ik alles geprobeerd, ik vraag me nu nog een ding af, is adobe reader (6) beslist noodzakelijk voor de installatie van 60512, want volgens mij staat adobe niet in deze laptop, los van het feit dat het nodig is voor het lezen van de handleiding?
ik ben benieuwd
vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Adobe Reader is niet nodig voor de installatie van een applicatie.
Ik gebruik de Foxit Reader om gebruiksaanwijzingen e.d. te lezen.
Re:marklin 60512 met windows 7
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
Citaat van: niek op vrijdag 13 augustus 2010, 15:12:37
dag walter,

inmiddels heb ik alles geprobeerd, ik vraag me nu nog een ding af, is adobe reader (6) beslist noodzakelijk voor de installatie van 60512, want volgens mij staat adobe niet in deze laptop, los van het feit dat het nodig is voor het lezen van de handleiding?
ik ben benieuwd
vr.gr. niek

Hallo Niek,

ja deze is nodig anders wordt de installatie van Marklin 60512 weer ongedaan gemaakt vanwege het ontbreken van een onderdeel,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
goedenavond,

ook weer geprobeerd, echter nog steeds niet gelukt!?
wie weet (goede) raad?
vr.gr. niek
Re:marklin 60512 met windows 7
heb je het vanuit windows geprobeerd of met een speciaal programma bv.: Revo Unstaller die is gratis en veegt er alles af van dat programma niks blijft er van over...


groeten minitreintje/Dylan

Re:marklin 60512 met windows 7
Hoi Niek,

Ik lees de berichten rond de installatie van 60512.
Het is zeker nodig om adobe 5.0 of 5.1 te installeren voordat je de applicatie 60512 installeert. Het programma zoekt naar de ondersteunende programma's. Worden die niet gevonden, installeert hij niks. Adobe wordt alszodanig aangemerkt.
Je vindt adobe op internet. Je moet even goed googlen, want het is een oude versie. Als het je niet lukt hem te vinden, moet je dat melden, zal ik je de link proberen te mailen.
Re:marklin 60512 met windows 7
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
Hallo Niek, Sajo, allen,

ter info staat de installatie van Acrobat 6 of misschien ouder, ook op de Cd-rom van 60512 als ik mij niet vergis.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:marklin 60512 met windows 7
Walter,

niet op de CD rom die ik heb.

Maar daarnaast vraag ik mij af of de applicatie überhaupt wel onder windows 7 functioneert. De applicatie dateert van <2003 en wordt volgens de CD rom ondersteunt door max. Windows XP. Als het wel kan, is er kans op (vervelende) beperkingen.
Re:marklin 60512 met windows 7
Niek, volgens mij heb ik adobe 5.0 enkele maanden geinstalleerd via www.oldversion.com
Re:marklin 60512 met windows 7
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin 60512 met windows 7
goedemiddag,

ik heb adobe 6 geinstalleerd, echter het lukt niet!, 60512 zegt succesvol geinstalleerd, maar opent zich dan toch niet!
vervolgens geprobeerd om via een kopie van 60512 op een usb-stickje het programma te openen, ook niet gelukt!
misschien zijn er nog een aantal (computer)l kunstgrepen( virtuel pc 2007 en revo) mogelijk, maar dat is voor mij uiteindelijk iets te hoog gegrepen.
ik heb nog niet gehoord van iemand die 60512 laten draaien op windows7 ,ik denk dat windows 7 dan toch te hoog gegrepen is, echter ik wilde graag 60512 op 2 schermen draaien!
ik zal eens (laten kijken) of het mogelijk is het oude laptopje met par. poort op te knappen( videokaart?) zodat er dan met windows xp met 2 schermen te draaien is , echter met windows 7 is het heel simpel met windowsknop en P.
of uiteindelijk overstappen op koploper of itrain? met windows 7, echter zonde van al het geld voor 60512 in de loop der jaren.
reuze bedankt voor jullie hulp
vr.gr.
niek
Re:marklin 60512 met windows 7
Misschien moet je eens met Marklin contact opnemen. Zij zullen het wel weten.

Gr, Ben.
Re:marklin 60512 met windows 7
Kijk eens bij Tilly zijn draadje voor 2 schermen hij heeft een videokaart met een VGA uitgang en DVI uitgang. Hij heeft een kabel voor VGA op de VGA uitgang gekoppeld en 1 met een apdapter (DVI <---> VGA) een kabel voor VGA gekoppeld.

groeten minitreintje/Dylan
Re:marklin 60512 met windows 7
beste Niek,

Ik heb 60512 draaien op windows XP met twee schermen (aan te raden dat ze even groot zijn). Je kunt de PC resp. de opgeroepen bestand(en) vervolgens instellen. Je kunt 1 bestand "knippen" met een projectie links en een projectie rechts. Je kunt ook 2 bestanden openen en het één links en het ander rechts projecteren. Het voordeel van dit laatste is, dat je ieder bestand separaat kunt instellen op automatiek aan of uit, run mode aan of uit, etc.... . Dit is handig als je twee separate banen hebt.
Ik heb in de schermen (22") bovendien ruimte gelaten om de trein(mini)regelaars neer te zetten, in mijn situatie, per baan.
Re:marklin 60512 met windows 7
Voor multimontor opstelling is dit een handig tooltje: http://www.mediachance.com/free/multimon.htm. Je kan misschien beter kijken naar een VGA kaart met 2 DVI poorten als je schermen allebei een DVI aansluiting hebben.