Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Aansluiting K84

Gestart door FILIPI zaterdag 24 juli 2010, 18:51:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluiting K84
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Aansluiting K84
Hallo,

Ik heb 2 K84 besteld bij AlbertJan, en ben ik nu en het proberen deze te monteren.
Maar  het leukt mij niet. Ik heb een spoorwegovergang van Faller, en deze wil aansluiten via de K84. via mijn CS2, kan dat ?. Deze spoorwegovergang heeft 3 draadjes. 1 geel en 2 bruin.Tot nu was hij aangesloten op een druk knoop. 2 sec  op de knoop drukken en de bomen ging om hoog, weer 2 sec drukken en die bomen ging naar beneden.
Ik heb wel een schema van de decoder, maar heb geen idee hoe moet je deze spoorwegovergang aansluiten.

Filipi.


Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Aansluiting K84
kijk eens goed naar het schema van een K84.De uitgangen zijn gewoon schakelaars.Normaal leg je op de middelste klem de spanning.Deze schakelt dan tussen de linkse en rechtse klem om.Aan je knop heb je vermoedelijk de voedingsspanning.Deze zou dan aan de middenklem moeten.Dan een bruine links en rechts.Dan wel de tijd instellen dat de K84 mag kontakt maken.Anders branden je spoelen door.
Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Aansluiting K84
Ik heb zo gedaan. De geel in het midden, en de 2 bruin links en rechts. En de decoder heb ik aangesloten op een k83, met de rode en de bruine draad. Ik heb de decoder ingesteld op de juiste adres.
Ik hoor wel een klik, maar meer niet.

Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Aansluiting K84
Je hoort het relais klikken.Dat is normaal.Maar je geeft geen voeding aan je overwegspoelen.Dit is de k84 aansluiting.De middelste is geel MAAR daar geeft je normaal de voedingsleiding van de trafo.

Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Aansluiting K84
Hallo,

Ok, ik moet dus een tweede gele draad van de licht trafo naar de middelste contact van de k84. samen met de gele draad die naar de motor van de spoorwegovergang gaat aansluiten ?.

Filipi.
Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Aansluiting K84
Goedenmorgen,

Ik heb zo gedaan. Ik heb de gele draad van de spoorwegovergang naar de middelste punt van de decoder ingezet en ook naar de licht trafo. Ik heb ook een de 2 bruine draad van de spoorwegovergang naar de licht trafo en naar de decoder ingezet, en de andere bruine draad van de overgang alleen naar de derde punt van de decoder. Nu werkt het spoorwegovergang, maar wanneer ik op mijn cs drukt,  stopt hij niet meer. Ik moet dus weer op de cs drukken op deze te laten stoppen. Kan ik de spoorwegovergang via een K83 aansluiten op dezelfde manier. Bij de K83 is alleen een puls stroom, en dat heb ik nodig. 2 sec drukken en los laten, hij loopt verder tot de bomen omhoog zijn.
Wie weet hoe dat moet.

Filipi.
Re:Aansluiting K84
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Aansluiting K84
Dag Philippe.
Mooi dat je al zo snel met de K84's aan de slag bent gegaan.
Altijd lastig om voor het eerst de juiste werkwijze te vinden.
Volgens mij heeft Peter (degeluidsman) hetzelfde probleem in zijn topic beschreven, je kunt eens kijken hoe hij dit opgelost heeft.

Veel succes en vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Aansluiting K84
Goedenavond,

Super bedankt voor jullie infos. Ik weet nu wat niet werkt. Vroeger was een kwestie van 2sec op de knoop drukken en ging de motor van de overgang tot de bomen om hoog was of naar beneden  draaien. Nu doet hij dat niet meer. Zodra ik de knoop los laat, stopt direct de motor.
Hij blijft niet verder draaien. Wat kan er zijn ?.
Ik heb ook op de oudere manier aangesloten om deze te testen.
philippe
Re:Aansluiting K84
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re:Aansluiting K84
Goedemorgen,

Eindelijk, het werkt nu prima. De contact puntjes van de motor waren niet goed. In ruststand moeten ze niet raken.
Deze motor werkt nu prima met de K84 en met de CS2. Maar de k83 werkt de motor niet goed, de stroom is niet sterk genoeg en de motor draait bijna niet. Hij broomt !!!!!!.
Ik ben in ieder geval erg blij.
Filipi.
Re:Aansluiting K84
Aliebengalie
gast

Re:Aansluiting K84
Blij dat het allemaal gelukt is.

Mvg: Alex