Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Os.Kar 3004 e.a.

Gestart door bekie zondag 08 augustus 2010, 14:36:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Os.Kar 3004 e.a.
Lid sinds: 2010

offline
Os.Kar 3004 e.a.
Beste forumleden, onlangs kocht ik twee Os.Kar NMBS M4 rijtuigen (modelnr 3004 en aanverwante nrs.)
Op mijn drierailbaan gaat alles ok tot zij een gewone bocht met C-rails moeten nemen. De wielen aan de zijde van de bagageruimte worden door het trapje aan die deuren gehinderd. Dat trapje verhindert dat het wielstel ver genoeg kan uitdraaien met als gevolg dat het rijtuig altijd ontspoort. Het wielstel aan de passagierszijde wordt niet door een trapje gehinderd, kan dus genoeg uitdraaien en loopt perfect.

Ik zou natuurlijk dat trapje aan beide zijden kunnen verwijderen, maar dan beschadig ik het rijtuig. Daarom: heeft iemand een mogelijke andere oplossing?
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Aliebengalie
gast

Re:Os.Kar 3004 e.a.
Het is het een of het ander.
Anders alleen in de vitrine,maar das ook niet alles...mits je er een of meerdere hebt natuurlijk.
Maar zijn lullige dingen.
Vandaar dat soms je zelf onderdelen moet completeren onder het rijtuig.
Gaat er dan iets mis,weet je in iedergeval wat je er weer af moet halen.

Suc6
Mvg: Alex
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Waarschijnlijk zijn dit 1:87 modellen, deze vinden het niet leuk om door de R1 bochten te gaan.
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Hallo Bekie,

Je kan er ook aan denken,om de radius 1 maar te vergeten,en vaak is dit vanwege ruimte gebrek geen optie.
Zelf vind ik 1:87 rijtuigen ook mooi,maar omdat ik ze niet de ruimte kan bieden die ze nodig hebben(radius 2 of meerliefst meer)koop ik deze niet.
Of anders het trappetje opofferen,maar zoals ik uit je bewoording begrijp,zit dit vast aan het rijtuig.
Met een kniptang en vijl,of dremel kom je een heel eind,maar dat is aan jou.

Deze en eerder genoemde opties zijn niet de meest leuke,maar wel de meest voor de hand liggende.

Mvg Hans V200.0
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Lid sinds: 2010

offline
Re:Os.Kar 3004 e.a.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb ondertussen eens goed naar de levensechte voorbeelden gekeken. Bij het rijden en als de deuren dicht zijn, wordt het trapje opgeklapt . Het verdwijnt onder de deur en is niet zeer opvallend. Ik zal het trapje opofferen. Beter een rijdend rijtuig, dan een ontspoord  rijtuige  :)