Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!

Gestart door M. Lankhaar dinsdag 20 juli 2010, 14:29:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Hoi Martijn.
Met bewondering jou prachtige project Beekbergen in 1:87 gevolgd.
Nu, met het afsluitende mooi filmpje, even mijn reactie.
Bijzonder leuk en zeker actueel onderwerp, het gebouw met stukje omgeving is prachtig in model weergegeven.
Het filmpje, als klapper op de vuurpijl, laat nog even héél erg goed zien hoe mooi dit station is geworden! 8)

En, wat wordt het volgende project? :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Ja, het resultaat is verbluffend goed voor een 16 jarige! :o
Het zou heel leuk zijn als je dit verder gaat uitwerken, niet alleen station Beekbergen maar depot beekbergen :P

Net als AlbertJan ben ik nieuwschierig wat het volgende project wordt?
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
@ Skrieverke:
Bedankt voor je geweldige reactie! ;) Als ik zo je reactie eens lees, komt er toch wel een hele grote glimlach om m`n gezicht! Dus nogmaals bedankt!!  :D

De foto`s maak ik meestal met een witte achtergrond erachter, desnoods een klein beetje gephotoshopt. De rest, gebouw, het complete dio, wordt niet bewerkt. Dus wat op de foto`s te zien is, zie je in het echt precies `t zelfde... :)

Dit is mijn eerste gebouw van karton, dus hoe het door de jaren heen blijft durf ik niet te zeggen. Het diorama staat in een vitrine, dus stof etc, heeft niet zoveel kans.

Verder ga ik bij dit dio niet zomaar een baantje aanleggen om met de trein te kunnen rijden, daar heb ik de grote modelbaan voor.
www.mlankhaar-modeltreinen.tk voor foto`s daarvan en andere info.
Een droom is om sowiezo heel depot Beekbergen in model te hebben, en als het kan ook nog een stukje spoorlijn. Maar ik denk dat ik wel bewezen heb (ook voor mijzelf) dat ik alle capaciteiten die ik daar voor nodig heb, in huis heb! :)

@Albert-Jan:
Ook jij bedankt voor je mooie woorden.  :) En wat betreft het volgende project: Daar ben ik nog niet helemaal uit, wat het moet gaan worden. De kans ik groot dat ik hierna meteen met Beekbergen verder ga... Maar er bestaat ook een kans dat ik eerst een compleet ander diorama ga bouwen. :D Maar sowiezo: Beekbergen wordt uitgebreidt!
Aangezien ik het doordeweeks redelijk druk heb met school, werken etc, zal er zo tegen het begin van de Herfstvakantie meer bekend zijn...

Tips voor eventuele diorama`s zijn altijd welkom!  :lol:

@Chopper:
Ook jij bedankt voor je reactie. En ook hier: Ik ben er nog niet helemaal uit. :?

Verder kan ik zeggen dat Station Beekbergen ''On tour'' gaat.... :mrgreen: :mrgreen: Als eerste neem ik het zaterdag mee naar de treinenwinkel waar ik werk... Wie weet waar het ooit nog meer mee naar toe gaat. ;)

Al met al, alle reactie`s stel ik zeer op prijs, mijn motivatie wordt zo alleen nog maar groter!

Met vriendelijke groet,
Martijn Lankhaar
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
De nieuwe Blokkendozen langs het perron van Beekbergen,



Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Heel mooi Martijn en een erg leuk filmpje :shock: :D !!!

Even een paar vraagjes over die Roco Blokkendozen

  • Rijden ze goed op jouw Märklin-rails (ook in scherpe bochten en op wissels)?
  • Zijn ze te verlichten (en schijnen ze dan niet door)?
  • Moet je nog wielen verwisselen voordat ze op Märklin-rails kunnen rijden?

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Leuk filmpje  :)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Maikel,

1. Ze rijden prima op mijn C-Rails. Over elke wissel/wisselstraat, bocht etc.

2. Ik zal dalijk eens kijken of er ergens een opening aan de onderkant zit, om een eventuele sleper voor verlichting er onder te maken. Daar heb ik namelijk nog niet naar gekeken. Er kan sowiezo Roco verlichting in, staat in de handleiding.

3. Nee, ik heb geen wielen verwisseld. Met de bestaande wielen rijden ze prima! :D

Verder heb ik wel aan beide uiteinden de Roco kortkoppelingen vervangen door Märklin exemplaren. De Roco KK tussen beide wagens heb ik laten zitten, want als je daar Märklin KK plaatst, krijg je wat probleempjes.

Het zijn geweldig mooie rijtuigen, en over een niet al te lange tijd hoop ik een stam van 6 blokkendozen te hebben!

Groeten,
Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Citaat van: M. Lankhaar op zondag 26 september 2010, 18:00:50
1. Ze rijden prima op mijn C-Rails. Over elke wissel/wisselstraat, bocht etc.

2. Ik zal dalijk eens kijken of er ergens een opening aan de onderkant zit, om een eventuele sleper voor verlichting er onder te maken. Daar heb ik namelijk nog niet naar gekeken. Er kan sowiezo Roco verlichting in, staat in de handleiding.

3. Nee, ik heb geen wielen verwisseld. Met de bestaande wielen rijden ze prima!

Verder heb ik wel aan beide uiteinden de Roco kortkoppelingen vervangen door Märklin exemplaren. De Roco KK tussen beide wagens heb ik laten zitten, want als je daar Märklin KK plaatst, krijg je wat probleempjes.

Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Ik moet er toch ook maar eens over na gaan denken, want ik denk niet dat Märklin deze ooit gaat produceren. Bij mijn hofleverancier H. in B. zijn ze in de aanbieding voor ? 69,00 en dat is een leuk prijsje voor twee rijtuigen (oude prijs: ? 104,00) :D .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
En als Märklin ze gaat produceren, denk ik niet dat ze veel mooier zullen zijn... :o Ze zijn namelijk super gedetailleerd.

Gr, Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Nog een paar foto`s. (deze zijn overigens ook in het filmpje te zien..)





Met vr. groet,
Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Ziet er prachtig uit.  :D
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Project afgerond
Thanks. :)

Groeten,
Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Hallo,

De bedoeling is, om in de loop der tijd het diorama (flink) uit te breiden.
En nu is mijn vraag; Weten jullie een mooi stuk, dat ik als 2e deel kan maken? :)
Ik heb zelf al zitten denken aan het spoor net buiten station Bbg, richting Loenen. (met dat rangeerspoor, weiland en stukje camping)

Het moet wel in de buurt van het station zijn, en deze keer een iets ''simpeler'' stukje. Het depot zit in de planning, maar voorlopig nog niet. ;)

Hoe meer tips en voorstellen, hoe beter! :D

Met vr. groet,
Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Lijkt me een mooi plan martijn! :D


Gr, Maarten
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Ik zou iets bouwen wat in 1:1 ook aansluit op station Beekbergen, dus in jouw geval zou ik dus
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 28 september 2010, 17:49:00
Ik heb zelf al zitten denken aan het spoor net buiten station Bbg, richting Loenen. (met dat rangeerspoor, weiland en stukje camping)
gaan bouwen. Dat kun je (later) mooi aan laten sluiten op het station.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Dan wens ik je heel veel succes :mrgreen:. Ik verwacht dan wel elke avond een update.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Ik weet niet of ik daar dan wel aan toe kom............. :shock:  :lol:

Gr, Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Nou als je dat nou is kon maken :P :P
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 28 september 2010, 21:26:07
Ik weet niet of ik daar dan wel aan toe kom............. :shock:  :lol:
Ik denk het wel, het alternatief is namelijk elke avond een forumban van 5 seconde :twisted: :wink:.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
 :mrgreen:
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 28 september 2010, 21:14:53
Ik ga eens nadenken! :D

Maar ik heb ondertussen iets veeeeel interessanters gevonden, ook VSM...   :shock: :lol:

http://lh3.ggpht.com/_HrgJHfPmL3g/S6ZRF9Zt33I/AAAAAAAAVbo/aHOMQG1uPM4/s512/_MG_9005.jpg

http://picasaweb.google.com/railroady/ModelfotografieBijDeVSM#


Groeten!

ps. Zal ik dat eens gaan nabouwen? :roll:

Word eens tijd dat ik lid word van die club :lol:
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Uitbreiding??

Prachtige foto's weer Martijn, van prachtige modellen.


Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 28 september 2010, 21:14:53
Zal ik dat eens gaan nabouwen? :roll:

Zullen we een enquête (POLL) opstarten om dit model te laten produceren door Preiser :lol: :lol: :lol: ?

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Hallo,

Ik ben op zoek naar foto`s van het volgende deel van de lijn:



Dus vanaf de seinpalen een stukje richting Loenen... Heb je zulke foto`s of weet je die op internet te vinden, zou je ze dan even willen posten in dit draadje?

Alvast bedankt.  :)

Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Is het niet te vinden met google maps of earth?
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Een aantal dagen geleden besteld: Roco NS Hippel 521.  Het model is al wisselstroom/digitaal, en kan dus meteen rijden.
Met deze loc erbij kan ik weer een leuke originele VSM-trein maken.  :)

Omdat ik hem nog niet in huis heb hier een fototje van zijn grote voorbeeld.


Er moet nog wel wat aan gebeuren, o.a bepaalde delen een andere kleur geven en het nummer moet ooit nog eens veranderd worden. En niet te vergeten:  het massa probleem  ;)

Groet,
Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Alvast heel veel plezier met de Hippel. Jij zou toch geen diesels kopen? Dan kan er ook wel een NS 2400 bij :mrgreen: !!! Omdat je hem nog niet in huis hebt, hier een foto van zijn grote voorbeeld :lol: :lol: :lol: :





Citaat van: M. Lankhaar op zaterdag 09 oktober 2010, 16:38:26
En niet te vergeten:  het massa probleem  ;)

Hebben deze Roco Hippels dan last van een massa-probleem?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Hij gaat deze waarschijnlijk gebruiken voor werkzaamheden op het station en rangeren.
Een mooie lok is et ;)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Hierbij ook een foto van het Roco-model:




M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Citaat van: RMW op zaterdag 09 oktober 2010, 17:25:32

Hebben deze Roco Hippels dan last van een massa-probleem?


Roco Hippel is een miskleun 1e klasse vanwege de slechte massa stroomafname. Je moet er wat aan sleutelen om 'm goed rijdbaar te krijgen.

Maar ik vind het één van de leukste NL dieseltjes.

Gr, Ben.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Citaat van: Spoorman op zaterdag 09 oktober 2010, 18:56:34
Citaat van: RMW op zaterdag 09 oktober 2010, 17:25:32

Hebben deze Roco Hippels dan last van een massa-probleem?


Roco Hippel is een miskleun 1e klasse vanwege de slechte massa stroomafname. Je moet er wat aan sleutelen om 'm goed rijdbaar te krijgen.

Maar ik vind het één van de leukste NL dieseltjes.

Gr, Ben.

Off-topic: Bedankt voor je reactie. Ik vind persoonlijk ook bv. de (gele) NS Sik erg leuk. Roco moet hem nog maar eens in 3-rail digitaal uitleveren.

Nu weer on-topic :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Inderdaad, er moet wel wat aan geknutseld worden, wil je hem helemaal mooi laten rijden. ;) Maar dat moet opzich niet zo`n groot probleem zijn.  :)

@Maikel: Ja, in eerste instantie niet nee. Maar wees gerust: Stoomlocs zullen altijd de boventoon blijven voeren!
Verder is de kans zodaning groot dat er ook een keer een NS2400 komt... :D

Groeten,
Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Citaat van: M. Lankhaar op zaterdag 09 oktober 2010, 20:03:22
Verder is de kans zodaning groot dat er ook een keer een NS2400 komt... :D

Ik kan hem ook echt aanraden. De NS 2400 van Roco rijdt erg mooi en het is een prachtige loc. Persoonlijk vind ik de afwerking van de Roco 2200 minder (vooral rondom de lampen). Wel aan te raden bij de 2400 is een verlichtingsset van Digirails, om zo de verlichting realistisch te laten branden. Ik moet er zelf echter nog een keer één aanschaffen (nog geen tijd voor gehad :roll: ).

Foto:




M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Station Beekbergen in 1:87 - FOTO OPROEP
Hallo,

Precies een jaar geleden ben ik begonnen met het zo natuurgetrouw mogelijk nabouwen van station Beekbergen. Inmiddels is dit stationnetje bij vele (model)spoorders wel bekend. Voor degene waar dat niet het geval is; station Beekbergen is momenteel eigendom van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij, museumlijn.





Een jaar terug heb ik het 1e deel gebouwd, namelijk het station en een deel van het perron. Zoals ik al eerder schreef in dit topic is het de bedoeling om in de loop der tijd het gehele station, perron, stoomdepot, stuk spoorlijn, na te bouwen.

Aangezien ik dus al een stuk van het station en perron heb nagebouwd, is mijn bedoeling om het volgende deel na te gaan bouwen: (zonder sneeuw!)



Dus aan de linkerzijde van het station gaan we verder, een stuk spoorlijn dus. Het begint zoals op bovenstaande foto te zien is, het spoor dat richting station Loenen gaat, een aantal Nederlandse seinen, en een rangeerspoor incl stootblok.
De reden om dit deel nu te doen is als volgt: Het kan mooi aansluiten op het al bestaande deel van het diorama, het station, evt kan er later altijd nog een stuk spoor bij gemaakt worden.

Uiteraard wordt het 2e deel in dezelfde detailleringsgraad als het 1e deel gebouwd. Geen énkel detail ontbreekt dus. Om een voorbeeldje te geven van het groen, de bossen en de details die langs het spoor komen:





Rails zullen waarschijnlijk zelfbouwrails worden. Dus géén 3rail, maar rails die men helemaal zelf moet bouwen, dit vanwege het hoge aantal details. (in bouwpakketten verkrijgbaar bij kleinserie fabrikanten)

Binnenkort meer...

Met vr groet,
Martijn Lankhaar
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Hallo Martijn

De foto's zien er goed uit, ik ben benieuwd naar deel 2.

Veel succes.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Hi John,

Hartelijk dank.  :) Ja, ik ben ook best benieuwd eerlijk gezegd...  O:-D

Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Jij maakt het jezelf niet echt gemakkelijk hè :eek:. Heel veel succes, af en toe kom ik even stiekem kijken.
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Nee dat klopt Gerard  :D
Als ik het wat makkelijker zou doen, dan heb ik alles binnen de kortste keren af, en dat wil ik niet.  :D
En bovendien, (tevens de ''lijfspreuk'' van Brawa) ''Liebe zum Detail''.

Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Dan gooi ik die van Noch er ook nog even tegenaan: "... wie im Original". :wink:
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Heey Martijn,

Dat klinkt erg leuk en ik ben vooral benieuwd.
Als liefhebber van de VSM en bovenal je bouwwerkje van deel 1 hoop ik veel te zien.
Overigens ga ik er vanuit dat je dus gelijkstroom/2 rail locs en materiaal gaat halen om zo ook te kunnen rijden?
Ik ben benieuwd naar de eerste foto's hiervan en wens je erg veel succes tijdens de bouw hiervan.

Groetjes,

Antal
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
@ gerard: Inderdoad, gij 'et 'em deur!  :D

Vertaald: jij snapt het!

Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Antal,

Ja en nee.  :D Ja: ik ga 2 rail spoor maken, en nee ik ga waarschijnlijk géén materieel kopen.  :) Dit blijft een diorama, en geen baan om te rijden.  :P Qua locs blijf ik toch bij Brawa, tijdperk I voor op de ''grote baan''.
Misschien een enkele roco NS dieselloc, die ze in Bbg ook hebben, en blokkendoos rijtuigen heb ik al... Dat zou evt mooi langs het perron kunnen staan dan. Maar of ik me echt verder ga concentreren op VSM locs in model, nee dat denk ik niet.

Misschien in de toekomst een aantal voertuigen voor op het depot, maar dat zien we dan weer!

Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Hallo Martijn

Wil je ook nog de lijfspreuk van Vollmer. Zo ja,
Citaat van: Vollmer site"Wie echt nur kleiner"

( Vollmer site )
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
En ook die is welkom!  :D

Martijn
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Een lijstje met de materialen die waarschijnlijk worden gebruikt bij de bouw van dit deel (makkelijk voor personen die het na willen bouwen...) :

Seinen: Henckens Seinen 2045, 3 stuks:


NL Stootblok: Zelfbouw

Rails: Peco rails. Welke precies komt z.s.m
Ballast voor rails: Polák
Bossen, bomen, groen e.d: Polák en Silhouette.

Overige details zoals bloemen, vogels, hekjes worden natuurlijk pas op het laatst aangebracht.



De basisondergrond bestaat - net als bij deel 1 - uit wat dikker triplex of een ander soort hout.  De spoordijk wordt gecreëerd door een extra verhoging van een strookje triplex (of kurk!) te maken, en wordt vervolgens verder aangepast met ballast e.d.
Eventueel wordt er nog een dun laagje gips over het geheel aangebracht om het wat meer reliëf in het landschap te krijgen. In het echt is er namelijk een redelijk verschil qua hoogte in sommige stukken.  ;)

Martijn
Re:Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!
Dat wordt wat Martijn, blijf dit zeker bekijken.
Succes alvast, je planning ziet er goed uit !  :)

Gr ELden
Re:Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!
Succes Martijn,

dit is een heel leuk stukje om na te bouwen! :D

Groet,

Ronald
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Station Beekbergen in 1:87 - Deel 2!
Citaat van: M. Lankhaar op zaterdag 09 oktober 2010, 16:38:26
Een aantal dagen geleden besteld: Roco NS Hippel 521.  Het model is al wisselstroom/digitaal, en kan dus meteen rijden.
Met deze loc erbij kan ik weer een leuke originele VSM-trein maken.  :)


Citaat van: M. Lankhaar op maandag 15 augustus 2011, 22:02:15
Antal,

Ja en nee.  :D Ja: ik ga 2 rail spoor maken, en nee ik ga waarschijnlijk géén materieel kopen.  :) Dit blijft een diorama, en geen baan om te rijden.  :P Qua locs blijf ik toch bij Brawa, tijdperk I voor op de ''grote baan''.
Misschien een enkele roco NS dieselloc, die ze in Bbg ook hebben, en blokkendoos rijtuigen heb ik al... Dat zou evt mooi langs het perron kunnen staan dan. Maar of ik me echt verder ga concentreren op VSM locs in model, nee dat denk ik niet.

Misschien in de toekomst een aantal voertuigen voor op het depot, maar dat zien we dan weer!

Martijn

Martijn, het is me nu niet duidelijk of je nu wel of niet gaat rijden met je VSM baan.
Ik zou het wel doen, maar dan vereist dat andere kwaliteiten van je baan, die je maar beter van te voren kunt overwegen.

Het origineel is leuk om eens mee te maken. zelf ben ik dit voorjaar ook mee geweest en heb ik de set van M* ook aangeschaft.
Bij mij zal er dus ook wel eens een museum-achtig tafereel op een te realiseren baan verschijnen.
Re:Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!
Nee waarschijnlijk geen vsm materieel.  Overigens is het geen aparte baan, beekbergen, maar gewoon een klein diorama. Het heeft verder dus niks met mijn 'echte' wisselstroom baan te maken. Daarvoor blijf ik tijdperk 1 verzamelen. Binnenkort bestaat beekbergen dus uit niet meer dan twee 'plankjes' met een stukje rails. En pas later als het wat groter is kunnen we gaan kijken of we het rijdend maken. Al dan wel sowiezo met gelijkstroom.
Re:Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!
Er is al een hele tijd geen nieuws meer rondom dit project... Het 2e deel komt... (ooit)  :) Voor de mensen die het project nog niet zijn vergeten en het leuk vinden; Het diorama staat vanaf nu bij Märklincenter 's-Hertogenbosch.  :)





Martijn
Re:Diorama station Beekbergen/spoorlijn VSM in 1:87 - Deel 2!
Het blijft een werkelijk meesterlijk stukje scenery. Toch vraag ik mij af: had je dit "kunstwerk" niet wat eerder in de vitrine in Den Bosch kunnen zetten 8o ?!?! Dan had ik er ook van kunnen genieten...

Volgens mij heeft Viessmann hem nog niet uitgebracht, maar als hij komt is hij misschien wel erg leuk voor op het perron: de stationschef tijdens het dichtdraaien van de overweg. Kijk maar eens in dit filmpje vanaf 15:40 min.:

http://www.youtube.com/watch?v=LJ0ksZ5Zk6c


M.v.g.

Maikel (RMW)