Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ombouwen Life Like proto 2000

Gestart door groen801 vrijdag 30 juli 2010, 15:56:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen Life Like proto 2000
Hallo

Ik rij Amerikaans materieel, waaronder ook een Brawa GP-30 voor Marklin digitaal.
Doet het prima. :D
Nu heb ik twee andere gelijkstroom modellen aangeschaft. n.l. een GP-30 en een SD7
van Brawa Life Like. Deze wil ik ombouwen. De sleper past er onder als ik naar mijn Brawa GP-30 kijk. Wisselstroomwielen ,een Esu locpilot erin en het zou moeten werken....

Heeft iemand hier ervaring mee?
Re:ombouwen Life Like proto 2000
waarom de wielen?
Als je spoor er netjes bij ligt moet het wel gaan en die rp25 staan een stuk mooier.
van binnen kun je links en rechts wel aan elkaar knopen.

ruimte zat, een esu past makkelijk.  In de life like zit een zeer groot printplaatje met diodes voor de analoge verlichting.  Die je dus kunt weglaten. Ik heb voor een speaker wel een stuk weg gefreesd

vervang dus gelijk de lampjes maar voor marklin gloei lampen of bouw ledjes voor 18v


Ik besloot nadat ik dat spul zag rijden gewoon maar te stoppen met marklinrails.  Dat life like rijdt mooi, Kato is ook helemaal top.
Re:ombouwen Life Like proto 2000
Citaat van: lucy op vrijdag 30 juli 2010, 20:17:30
waarom de wielen?
Als je spoor er netjes bij ligt moet het wel gaan en die rp25 staan een stuk mooier.
van binnen kun je links en rechts wel aan elkaar knopen.

Volgens mij heb je in de rest van het bericht het antwoord al gegeven, dus wellicht ten overvloede, maar RP25 wil met geen mogelijkheid een Märklin wissel passeren zonder te ontsporen.
Re:ombouwen Life Like proto 2000
Bedankt voor de reakties!

RP25 werkt niet op Marklin spoor. Heb een grote Trix goederenwagen set met Trix RP25 ook allemaal vervangen met Benno002  (= eBay) wisselstroomwielen

De esu moet passen.

modellbahnservice Bentz verkoopt wisselstroom wielen met tandwiel en lagerblokjes voor Athearn. Heb gevraagd om maten, om te controleren of Life Like dezelfde maatvoering heeft

De Brawa heeft de aandrijving maar in een truck. Op de plek waar de andere aandrijving zat, zit nu de doorvoer van de sleper....