Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Zoek je een leuke treinbouwruimte?

Gestart door jakeman zondag 18 juli 2010, 15:47:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:De bouw van mijn baan
Citaat van: ArjanM op dinsdag 08 februari 2011, 22:35:42
Ik had helemaal niet in de gaten dat je al zo hard aan het bouwen bent. Het ziet er allemaal heel gaaf uit. En ondanks het moordend tempo dat je aan de dag legt ook goed doordacht. Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen.
Gister en vanavond een stukje flexrail ge-ballast, uitgeprobeerd met boekbinderslijm, mede nav jouw draadje. Het is bijna droog tot nu toe lijkt het wel goed vast te zitten maar ik ben benieuwd. Zelf twijfelde ik of ik de lijm teveel verdund had aangezien het wel erg waterig geworden was. Het druppelde mij wat te waterig, maargoed we zullen zien wat het resultaat is. Ik kan altijd naderhand nog eens nadruppelen met de in Eindhoven bij pipoos verkrijgbare boekbinders-substantie in dikkere vorm. Komende week ga ik de servo's proberen in te bouwen ook een beetje nav jouw manier, waarvoor ik je erg dankbaar ben. Ik hoop snel weer een leuke foto update te brengen!

Groeten Jake
Re:De bouw van mijn baan
Lid sinds: 2008

offline
Re:De bouw van mijn baan
Jake,

Ik heb zowel boekbinders lijm als houtlijm verdunt gebruikt voor het balasten. Wat me nu opvalt is dat de delen met houtlijm hier en daar los laten (dit was met echte steentje balast van Bush) De boekbinderslijn houdt zich beter met balst van notendoppen van Woodlands (als khet juist heb). Het viel me destijds wel op dat de droogtijd van boekbinderslijm veel langer is. Ook geeft het een heel licht witte zweem die ik daarna met verf heb weggewerkt.

Succes met de servo's, dat gaat vast wel lukken.
'k Ben benieuwd.
Re:De bouw van mijn baan
Hoi Arjan, de boekbinderslijm droogt wel heel mooi stevig en toch enigzins elastisch op, maar inderdaad hier en daar een iets te lichte zweem. Op zich niet zo erg dat ga ik inderdaad ook even proberen weg te werken met de airbrush. Dankje
Ziehier mijn eerste probeersel met een mengsel van 2 Bush kleuren:


Daarna ben ik verder gegaan met het dubbele tunneltje waar het hoofdspoor in en uit komt van-en naar het schaduwstation;





Daarna met het stukje brug van de zijnlijn die over het hoofdspoor komt met de kleine schaduwspoortjes op 2 verschillende levels die in de berg zullen komen:



En als laatste het hoofdspoor wat inmiddels 1 level gestegen is en hier aansluiting zal vinden bij het hoofdstation:


Vanavond hoop ik wat van de baan te kunnen testen met m'n nieuwe Ecos, en Maikel komt me ook even helpen met zijn soldeerbout! :-) Als de multiconnectoren tussen de modules gesoldeerd zijn heeft alle ringleiding stroom en kunnen we hopelijk gaan rijden!

Groeten Jake

Re:De bouw van mijn baan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:De bouw van mijn baan
Citaat van: ArjanM op donderdag 17 februari 2011, 17:01:00
...Wat me nu opvalt is dat de delen met houtlijm hier en daar los laten ...

In mijn eerste baan heb ik houtlijm gebruikt. Dat zit zo ongelofelijk muurvast dat je de rails er waarschijnlijk echt nooit meer schoon uitkrijgt. Ik heb niet het idee dat het ook maar ergens loslaat. Misschien ligt dat aan de verdunning van de houtlijm die je toepast. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer precies de verhouding lijm/water die ik gebruikt heb. Ik dacht 1/3 2/3...en een scheutje wasmiddel  :-)
Re:De bouw van mijn baan >> knusse foto's
Even een korte update tussendoor: wat knusse foto's (met gezelschap 'n rode baureihe in schaal 1:1 ;-) ) van hoe de zijlijn ongeveer gaat worden:



Hier nog een paar overzichtfoto's, op de foto hier direct onder is te zien hoe het bergriviertje verder gaat onder 't spoor naar het hoofdstation (de gaten naast de rails):


Nog een mooi plaatje van de sporenspaghetti die straks grotendeels in de berg moet verdwijnen, en het besproken gelijkvloerse kruisingetje dat beveiligd moet worden voor het zijlijntje met 'geheime' inhaalsporen:

Hier voor degene die het nog niet hadden gezien in m'n draadje over beveiligen van gelijkvloerse kruisingen, het plannetje van de zijlijn, dat Rocrail nog net wat interessanter gaat maken:


Ziezo.. en nu naar Houten:-D Veel kijkplezier! groeten van the Jakeman


Re:De bouw van mijn baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:De bouw van mijn baan
Hallo Jake,

Mooie  en degelijke constuktie heb je gebouwd,met een leuk sporenplan.
Ook leuk het ideen van dat bergriviertje dat van achter naar voor loopt.

Blijf je draadje volgen ,

Groet Johan
Re:De bouw van mijn baan
Ha Jake,

De ballast ziet er goed uit. De rest ook trouwens. :D Ik wilde ook eens naar Houten maar op de een of andere manier heb ik altijd wat op die dagen. Gek wordt ik ervan. :(

Gr. Peter
Re:De bouw van mijn baan
Citaat van: PH op zaterdag 19 februari 2011, 12:00:14
Ha Jake,

De ballast ziet er goed uit. De rest ook trouwens. :D Ik wilde ook eens naar Houten maar op de een of andere manier heb ik altijd wat op die dagen. Gek wordt ik ervan. :(

Gr. Peter

Hoi Peter,
Volgende keer dan drinken we wel een keer een kop koffie! Heb deze keer niet veel gekocht, slechts wat kleine spulletjes en een paar leuke autotjes.
Groeten Jake

Re:De bouw van mijn baan
Citaat van: brunigbahn op zaterdag 19 februari 2011, 11:43:51
Ook leuk het ideen van dat bergriviertje dat van achter naar voor loopt.
Dankje Johan! Ben zelf ook eigenlijk best verbaasd over dat ik dit kon maken allemaal en ben zelf ook heel erg benieuwd of het me gaat lukken het riviertje mooi te krijgen en verder te maken. Ik probeer weer snel met updates te komen!
Groeten Jake
Re:De bouw van mijn baan
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:De bouw van mijn baan
ziet dr mooi uit 8o
Re:De bouw van mijn baan
Electronica Freak
gast

Re:De bouw van mijn baan
erg mooi :thumbup:

lieve kat/poes :wink:

Gr,
Matthijs
Re:De bouw van mijn baan
Dat wordt een aardige baan Jake, zeker de moeite waard  :thumbup:.

Succes,

Tom
Re:De bouw van Jakes baan >> behuizing voor de Ecos
Dank voor de complimenten!
Vanavond met de decoupeerzaag in m'n duim gezaagd, gelukkig niet diep maar wel een flinke jaap :-(
Dat was terwijl ik de behuizing voor de Ecos aan het maken was. mocht van m'n vriendin eigenlijk niet meer doorgaan maar kon het niet laten 'm even af te maken, al ging het in langzamer tempo, dus met 1 duim;

Ik wilde graag dat hij zou kunnen draaien om meer naar de baan te kunnen kijken;


Nu is de bedoeling hier een stekker aan te maken zodat ik hem ook aan de achterkant van deze module kan hangen als de baan ooit eens ergens tentoongesteld zal worden, zodat het controlepaneel niet aan de voorkant zit maar aan de achterkant. De Laptop kan onder de module op een klein tafeltje staan, zodat ik daar ook makkelijk bij kan als de baan automatisch gaat rijden.
Ik hoop de Ecos morgenavond aan te kunnen sluiten!
Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Ik zou zeggen; Thumbs, Uhh, Thumb Up. Sterkte met het arbeidsongeval. :thumbup:

Gr. Peter
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hoi Jake,

Heb het draardje even niet gevolgd, maar wat een prachtige vorderingen heb je gemaakt. Het ziet er schitterend uit, eenheel degelijke constructie. Vraagje, waarom leg je geen kurk of schuimisolatie onder je rails?

Groeten,

Daan
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hoi Jake,

Sterkte ermee, en misschien iets minder enthousiast? Anders zet naast de luxe stoel en laptop ook maar een verbanddoos neer, kan ze meteen toespringen als er weer iets gebeurt ;-).

Greetz,
William

PS: Nog bedankt voor je plan! Zag er mooi uit, maar ik raak meer en meer getriggerd door het hele moduleverhaal. Dan kan ik wel de zolder volbouwen maar ook weer opruimen indien de vrouw dat wenst ;-)!
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Huh william, moet die verbanddoos dan toespringen en alles nog wat erger maken?  8o
Re:De bouw van Jakes baan >> behuizing voor de Ecos
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> behuizing voor de Ecos
Citaat van: jakeman op maandag 21 februari 2011, 01:59:54
...Vanavond met de decoupeerzaag in m'n duim gezaagd, gelukkig niet diep maar wel een flinke jaap ...
Groeten Jake

Tja, zonder een paar mooie littekens gelooft toch niemand dat je lekker aan het klussen ben... B)
En nou kan je ook nog eens zeggen dat een modelbaan bouwen nog best moeilijk is en risico's met zich meebrengt  >:-D
(da's voor iedereen die om onze hobby moet lachen... :D)

Mooie oplossing voor je Ecos. Ziet er goed uit, ben benieuwd of je de aansluiting goed gaat krijgen. Succes weer.
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Citaat van: Johnnytrein op maandag 21 februari 2011, 10:16:39
Huh william, moet die verbanddoos dan toespringen en alles nog wat erger maken?  8o

Jake snapt 'm wel: zo houdt hij z'n vriendin tevreden (ondermeer met de luxe stoel) ;-)...
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hallo Jake,

Dat heb je mooi opgelost. Zo mooi zelfs, dat ik interesse heb. Ik heb ook een Ecos, en wil er ook een bak voor maken.
Zou je zo vriendelijk willen zijn, een tekening met afmetingen te maken?? (Mag per PB) Ik zou het zeer op prijs stellen. Jouw idee heeft mij op een idee gebracht.
Sterkte met je duim. Zo erg heb ik het nog (gelukkig) niet meegemaakt, maar heb wel eens het topje van mijn wijsvinger afgesneden met een groot Stanley-mes. (Topje van ongeveer 3 mm dik)

Groetjes

Harry
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hoi Jake

mooi stukje houtwerk!!!

Groeten Martin
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hoi Jake,

Wat een prachtig project ben je aan het maken.
Ziet er indrukwekkend uit!!

grt rein
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hoi Jake,

Ik zou graag net als Harry (Kroko 14253 ) de maten willen hebben
om de ecos een mooi plekje te kunnen geven, je hebt dat prachtig gemaakt.
Alles beter als een los plankje wat ik nu  gebruik.
Je kunt me eventueel een pb met de maten sturen,alvast bedankt.
Je gaat voortvarend te werk met je baan,bouw ze.

Grt Johan, en pas op je andere duim !! :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: >:-D
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Het is erg mooi, maar houden jullie wel rekening met de warmte van de ECOS ?
Zeker als die op vol vermogen 'draait' komt er wel wat warmte vrij .......
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Citaat van: huub op dinsdag 22 februari 2011, 14:24:28
Het is erg mooi, maar houden jullie wel rekening met de warmte van de ECOS ?
Zeker als die op vol vermogen 'draait' komt er wel wat warmte vrij .......

Misschien een paar PC - ventilators inbouwen...
Dan wordt de ecos gekoeld...
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Dank wederom voor de leuke positieve reacties en jullie medeleven. Het gaat wat langzamer want als je je andere duim vrijwel niet kunt gebruiken mis je ineens een hoop handigheid :-(
Ik heb echter gelukkig toch nog wat belangrijk meetwerk kunnen verrichten en een stuk kunnen ballasten.

Dat kastje voor de Ecos heb ik eigenlijk gewoon op de bonnefooi gemaakt. Ik heb de Ecos op een plankje gezet van 9mm, en daaromheen een lijntje getekend. De zijkanten waren een beetje moeilijk omdat de Ecos daar schuin afloopt. Ook dat heb ik even afgetekend terwijl ik er een ander stukje hout van 9mm tegenaan hield, van waar tot waar de schuine kant loopt. Vervolgens aan de hoge zijkanten een extra versteviging van 15mm ertegenaan, omdat het schanier het hele gewicht van het kastje moet houden.
Verder is het naar eigen inzicht te maken, maar morgen zal ik er nog even een tekeningetje van plaatsen. Ik zal er nog een koelsleuf in maken aan de achterkant, en ik heb een 15mm rond gat geboord waar de kabels doorheen zullen gaan lopen. Ik zal later nog wat nieuwe foto's ervan maken.

Groeten Jake


Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Dag Jakeman,


ik zie dat je ook knap werk levert met hout en met je gehele constructie, houden zo !!!
Succes met de duim  >:-D

tot later
Stveen.
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hallo Jake,

Een hint om een solide verbinding te krijgen tussen Ecos en treinbaan.

Voor iemand die het CS1 in een la in een kast onder de treinbaan gebouwd is, heb ik een stamkabel gemaakt om het CS1 op aan te sluiten. Deze stamkabel bevat afzonderlijke kabels voor aansluiting Trafo, aansluiting baanstroom, booster, S88, programmeerspoor etc. Ak deze kabels zijn door een dikke krimpkous gedaan.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
hmmm... leuk gemaakt inderdaad maarre ... volgens gaat dit niet goed hoor op vol vermogen... dat ecos apparaat heeft echt koeling nodig hoor...
rob
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Jake,

Jouw ECOS kast ziet er mooi uit. En heel slim gedaan met dat draaien.
Ik hoop dat je niet te veel last van je duim hebt. Een volgende keer wel beter opletten ;-)

Groet, Andre
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Dank voor jullie steun en complimenten, daarmee geneest m'n duim vast wel wat sneller !!
Hieronder heb ik even een tekeningetje gemaakt van het kastje en nog wat foto's voor de geinteresseerden:




Het is echt geen speciaal kastje hoor en niet moeilijk om te maken.
De onderplaat is dus 9mm en de bovenkant, zijkanten, voor- en achterkant ook. Er zitten alleen aan weerszijden 2 stukjes van 15mm tegenaan voor versteviging. De bovenkant is een beetje naar eigen inzicht gezaagd met ronde kanten.

Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Citaat van: RobGood op donderdag 24 februari 2011, 18:41:50
hmmm... leuk gemaakt inderdaad maarre ... volgens gaat dit niet goed hoor op vol vermogen... dat ecos apparaat heeft echt koeling nodig hoor...
rob

Hoi Rob, ik ken de Ecos natuurlijk nog niet zo goed. Ik denk dat ik dan naast de achterkant ook  boven in het kastje een koelsleuf zal maken. Groeten Jake

Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hieronder nog een foto van hoe de zijlijn zal worden,  met de "verborgen" inhaal-sporen om steeds afwisselend pendelverkeer van- en naar het bergstation te laten gaan;


Hieronder een foto van het onderste niveau; de hoofdbaan. In het schaduwstation en klimspiraal heb ik het welbekende blauwe isolatieschuim onder de rails geplakt met dubbelzijdige tape, en daarop de rails eveneens met dubbelzijdige tape. Vanaf het zichtbare spoor heb ik 4mm kurk die ik op rol kon kopen onder de rails geplakt, ook weer met dubbelzijdige tape. Bij de zichtbare sporen heb ik de kurk schuin afgesneden om de grindbedding wat mooier te laten uitkomen.

Het eerste stukje paradebaan is geballast, met dus de 4mm kurk eronder. Dat ballasten was wel een gedoe, na de punaises weer de niet gedekte stukjes strooien en nat maken met de verdunde boekbinderslijm. Na het drogen (ongeveer 24 uur) alle ongewenste steentjes overal wegschrapen en het rijden testen met een wagon of er nog steentjes in de weg zitten. Ik hoop morgen te kunnen gaan rijden om ook het slepercontact te testen op dit stuk.
Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Ha Jake,

Wat een heerlijke bocht is dat zeg. Ruimte is alles. Succes verder.

Gr. Peter
Re:De bouw van Jakes baan >> Behuizing voor de Ecos
Hallo Jake,

Mag ik je hartelijk danken voor de tekening? Hier kan ik zeker wat mee.

HJet ballasten gaat je ook goed af. Het ziet er netjes uit. Je moet zeker bij de middenrail opletten, dat de steentjes niet BOVEN de puko's uitkomen. Ik weet niet of je een wagen met sleepcontact hebt, dan zou ik eerst met deze wagen over het geballaste traject rijden, om te kijken of de sleper niet gehinderd wordt. Alternatief is, dat je nauwkeurig het traject naloopt en kijkt, of er geen steentjes boven de puko's uitkomen. Let er ook op, dat er geen steentjes langs de binnenzijde van de rail zitten.

Groetjes

Harry
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
De Ecos aangesloten, Top! Een aantal Locs ingevoerd, Top! Rijden over het schaduwstation naar de klimspiraal tot net voorbij het eerste zichtbare gedeelte onder de brug van de zijlijn. ai!
Daar heb je het.. op de 1 of andere manier heeft daar het stukje middenrail geen contact :-(
En met het testen van de wissels.... blijken 4 van de 8 wissels het niet te doen.
Dat wordt dus weer in het schaduwstation de wissels loshalen en kijken waar het euvel zit. De dipswitches waren goed ingesteld, en de stekkertjes volgens mij ook goed aangesloten. Laat ik nu net 6 stuks nieuwe C-wissel aandrijvingen die over waren te hebben verkocht.. ALS ze stuk zijn, moet ik dus toch weer nieuwe kopen :s
Ach het kan een keer even niet helemaal meezitten. Gelukkig was het wel even genieten, om voor het eerst sinds de start van de bouw van de eerste module, de BR51, BR01.10, E-103, V-212, AE6/6, E-94, E-110, E-10 en T3 een keer over de klimspiraal, door het schaduwstation en over de mooie flauwe bocht onder de spoorbrug en over het kleine bruggetje over het water te zien gaan!! :-)
Binnenkort hopelijk weer een leuke foto-update.

Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Vervelend man, ik hoop dat het meevalt. Succes.

Gr. Peter
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Een modelbaan heeft altijd veel uitdagingen, het is net een puzzel maar het gaat je vast lukken.

Succes met zoeken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Hoi Jake,
Je baan wordt steeds mooier, Ecos 2 is geweldig.
Moet zelf nog veel leren over de vele toepassingen.
Als je baan bebouwd wordt met scenery, denk ik
dat je het bezoek van de poes wat minder zal warderen >:-D
Leuke foto's maak je en de Ecos prachtig weggewerkt.
Jammer van je duim  :thumbdown:maar is nu wel hersteld :thumbup:
Groeten Fred
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Hoi Jake,

Ben je al eens met de multimeter over de baan gegaan om elke verbinding tussen 2 rails te testen.

Groet  Ronald
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Pracht van een baan zal dit blijven volgen  :D
en je bent terwijl ook zeker dat er je baan muizen vrij is  :P

Groeten Tim
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Hallo Jake,

Thumbs up! Het ziet er goed uit. Wat ben je al een heel eind, prachtig element vind ik de flauwe bocht en erg spannend kunnen de verborgen inhaalsporen worden.

groet, Michiel
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Hoi Jake.
Wat een mooie vorderingen heb je ondertussen weer gemaakt.
En de eerste tegenslag (duim) is nu alweer ingehaald door een nieuwe tegenslag maar dit hoort allemaal bij het leerproces.
Eigenlijk zijn dit ook niet echt tegenslagen maar meer ter lering, daarbij is controle (ook vooraf) zeker erg belangrijk.
Erg leuk dat jouw rode kater jou helpt bij het aankleden van de baan! :D

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Dank jullie voor de steunbetuigingen! De laatste week even wat minder tijd gehad voor de bouw, want het was erg druk met het normale werk. Het wisselprobleem is gelukkig opgelost, bij sommige wissels bleek het erg nauw te komen hoe je ze vastschroeft onder de wissel. Toen ik ze vast en los had geschroefd was er in elk geval 1 die het ineens weer deed. Ook moet je de wissel altijd even "warm laten schakelen" voordat hij in automatisch bedrijf goed meedraaid. Ik heb wel de overige 3 aandrijvingen en 1 decoder vernieuwd. Het schaduwstation loopt nu op rolletjes! Binnenkort gaan we de K-wissels in het hoofdstation besturen dmv Servo's en de OC32 print van Van Perlo.

Hieronder een paar nieuwe foto's waarin de sporen van het hoofdstation te zien zijn en het verloop van het onderste deel van het Faller Car System, wat na lang wikken en wegen aangestuurd gaat worden via het MCC systeem;

Ik had er alvast wat Locomotieven opgezet als vooruitblik op het toekomstige stationsbedrijf :-) HIeronder dus het verloop van de autoweg voor het FCS, die tevens over het water loopt:

Hieronder is te zien hoe het inzetstuk met de flauwe bocht inmiddels succesvol is doorgezaagd:


Hier nog een paar foto's van de module waar ook al alles goed is doorgezaagd met de dremel: wel een beetje een raar gezicht zo die module ineens weer los tegen de muur waar het baanplan tegen de wand hangt:




En nog een leuke foto genomen vanaf een plek die je alleen kunt maken als de modules van elkaar af zijn :

Ziezo nu toch maar nog even wat verplichtingen geven aan het sociale leven van mij en mijn vriendin: en toch maar even een Carnavals- borrel pakken!

Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Hoi Jake,

Je baan vordert gestaag. het wordt erg mooi. De onderbouw is prachtig, en mooie vloeiende lijnen.
Ook die kruising in je berg vind ik wel grappig.

Groeten,

Daan
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Citaat van: M.user op maandag 28 februari 2011, 21:08:59
Ben je al eens met de multimeter over de baan gegaan om elke verbinding tussen 2 rails te testen.
Na met Maikel even de terugmelders te hebben getest kwamen we erachter dat ik enkel de massaverbinding onder de overgangsrails van C- naar K- rails was vergeten door te slijpen! :-)

@ Het is inderdaad erg gezellig met de Kat alhoewel hij af en toe aan sommige kabels gaat knagen en ermee spelen nu ze nog los onder de tafel hangen! Het lijkt me wel leuk snel met wat scenery te beginnen. Uiteraard wil je eerst rijden en de baan goed testen voordat je alles dicht gaat bouwen met scenery.

Groeten en nogmaals bedankt voor al jullie complimenten!
Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Hoi Jake,

Je durft wel, door de wissel vrij dicht bij het puntstuk door te zagen. Ik probeer altijd zo recht mogelijk te blijven met de zaagsnede. Bij mijn lokloods zal dat al wat moeilijker worden.

We spreken elkaar nog wel weer. Ik ben ook erg druk met mijn werk.

Groet,
Bert
Re:De bouw van Jakes baan >> Eerste tegenslag
Ja Bert, het was wel wat gedurfd, maar helaas zat de modulescheiding nou eenmaal op deze plaats en de wissel kon niet worden verplaatst. Na goed plaatsen en proberen reden de locs er zonder problemen overheen!

Groeten Jake
Re:De bouw van Jakes baan >> nieuwe aanwinst
Ik kwam nog een leuke vergelijking tegen van Locs uit 1945-1951 en Locs van rond 1989, zoals dit plaatje: Je ziet duidelkijk het verschil in schaal en detaillering. Maar wel een mooi knap staaltje metaal voor zo'n oude loc!

En...
Na lang zoeken ben ik hem eindelijk tegengekomen: ik wilde voor de zijlijn heel graag dit railbusje hebben, en deze krijg ik dan dus ook deze week omgebouwd met een ESU decoder binnen:

Ik kan niet wachten hem samen met de OBB bus te zien pendelen in mijn kleine fantasie-landje dat op de grens van een Oostenrijks staatje ligt op het drielandenpunt tussen Zwitserland, Frankrijk, en Zuid Duitsland :P

Groeten Jake





Re:De bouw van Jakes baan >> nieuwe aanwinst
hallo jake

Hey is dat busje normaal geen belgish :question:
Dus drie landenpunt zal wel niet meer gaan  :-)
Ja die belgen komen toch met de trein overal :D

grtz benny