Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Nederlandse modelbaan. Inrichten dynamische blokken koploper.

Gestart door Remie zaterdag 17 juli 2010, 22:59:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Je maakt een baan op je bed 8) lol

Gr Eddie
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 24 juli 2010, 13:23:28
Je maakt een baan op je bed 8) lol
Inderdaad! Dit is zeer stevig, en kost mij 0,0 euro. :D

Citaat van: Remie op zondag 18 juli 2010, 13:38:33
Ik zal het frame verklappen:
Ik ga een hoogslaper in elkaar zetten, en wat aanpassen. Dan ga ik met stevige balken dat bed aan een bureau vast maken.
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Nu hoop ik dat de planken van het bed niet in de weg staan voor het schaduwstation :shock:
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
je bent lekker bezig Remmie. Gaat lekker vlot zo. Maar ik ben nog steeds zeer benieuwt hoe het met het piepschuim wordt

mvg
Reinder
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Hallo,
Ik zit nog over het schaduw station na te denken. Als ik naar benede ga kan ik nog wel eens last krijgen van alles dat onder de tafel staat. Ik bedoel de planken van dat bed. Daar moet ik onder zien te komen. Hoe zou ik dat het beste kunnen doen? Of hoe kan ik er nog een verdieping op krijgen?
Ik dacht er aan om het zelfde te doen als hennie, maar dan juist naar benede, of wat raden jullie mij aan?
Citaat van: Populier
ik hoop dat u het niet erg vind dat ik uw foto heb gebruikt, hennie?
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
U vindt het zeker niet erg. Zie dat je weer aardig bezig bent. Toch het hout gebruikt wat in voorraad was!! Overigens ben ik met Ben (bolkoppie) vanmiddag bezig geweest om aan deze spiraal een eind te maken. Is niet echt eenvoudig. Ik zal toch van links naar rechts moeten oversteken om naar de grote tafel te komen.  Maar we komen er wel. Jij ook denk ik. Hoop alleen dat de balken groot (dik) genoeg zijn voor de wielen. De schroeven kunnen niet te dicht aan de rand komen. Ik zou zeker 1 cm. ruimte houden naast de schroef om splijten te voorkomen. Ben benieuwd naar de updates van de bouw.
Succes

Groet Hennie.
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
lijkt me erg stevig  :D
zou ik zeker doen zo.

je zou eerst een plaat op de grond onder je tafel kunnen leggen, daar je spiraal en schaduwstation op maken en die dan omhoog doen en vast zetten aan de poten, zo doe ik het :wink:

ik heb in de plaat gaten gemaakt waar de poten in staan die kan ik dan zo naar boven schuiven :D

succes ermee!
Martijn
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Hallo Martijn,
Ik was niet van plan om weer een plaar van 1,60x3 te kopen. Het is een goed idee, bedankt. Maar ik ziet met de planken van het bed. Niet de poten, maar de planken die de poten met elkaar verbinden. Deze zorgen dat de trein of erg diep moet zakken, of dat ik er een poortje in moet maken, en dat gaat tenooste van de stevigheid.

Groetjes,
remie

Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
ehh, hoe ga je dat dan doen?
dan zou je toch een plaat ertussen kunnen klemmen met dwarsbalken?

of niet?

sorry maar ik snap de situatie niet helemaal :?
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
maak je benedenlaag op de planken :idea:
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 27 juli 2010, 12:45:44
maak je benedenlaag op de planken :idea:

zoiets bedoel ik
daar kan je dan toch goed bij?
Re:Update 24/07, het gaat snel!; Remie's nieuwe baan.
Hallo,
de afmetingen van het bed zijn 99x209cm
de afmetingen van het bureau zijn 97x53cm.
Dus de poten zitten in het schaduwstation. Dan zal ik alles er bovenop moeten maken. Een andere oplossing weet ik niet.
Re:Het eerste probleem, hoe zal ik het schaduwstation maken; Remie's nieuwe baan.
Hoi Remie,

Succes met je nieuwe Nederlandse baan... ik kom zeker geregeld eens even neuzen in jouw draadje om de vorderingen te aanschouwen!

Groet, Patrick
Re:Het eerste probleem, hoe zal ik het schaduwstation maken; Remie's nieuwe baan
Hallo,
bedankt voor het meedenken. Ik heb al een idee. En die heb ik gekregen nadat ik hey draadje van peter/ de geluidsman heb gezien. Heel veel pootjes gebruiken. Dan staat het wel stevig en strak. Tussen de sporen in het ss komen dan om de zoveel cm poten. En daar op komt de stad. Is dit een goed idee?

@ p@tje,
leuk dat je me volgt.  :D
Re:Het eerste probleem, hoe zal ik het schaduwstation maken; Remie's nieuwe baan.
Ik ben weer verder gegaan. De wielen zitten nu ook onder het bed. Ik was bezig met de verbinding tussen het bed en het bureau totdat mijn bormachine op was :(
Re:Het eerste probleem, hoe zal ik het schaduwstation maken; Remie's nieuwe baan.
Geeft niet: gewoon de accu opladen dan doet hij het weer :idea:

groet Hennie
Re:Het eerste probleem, hoe zal ik het schaduwstation maken; Remie's nieuwe baan
Hallo,
ik ben klaar met het maken van het frame. Er liggen zelfs al platen op. Deze zijn nog niet vast. De tafel staat nu op een hele mooie hoogte. Ik denk, als ik er nu nog een verdieping op maak, dat het wel te hoog wordt. De hoogte is nu 84cm. Dan komt er nog 12 cm bij. Dat is dan 96cm. Dus dat is wel erg hoog...
Re:Misschien geen of een kleine schaduwstation; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Mooie hoogte toch, die 96 cm. Maar een tussenruimte op zulke brede platen van 12 cm? Ik hoop dat je dan toch nog overal bij kunt komen. Het lijkt me tamelijk krap.

Mvg,
Martin
Re:Misschien geen of een kleine schaduwstation; Remie's nieuwe nederlandse baan.
96 cm is zeker niet te hoog. Ligt de baan aardig op ooghoogte als je zit.
Re:Misschien geen of een kleine schaduwstation; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Ik heb alweer een nieuw idee :D
Re:Misschien geen of een kleine schaduwstation; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: Remie op woensdag 28 juli 2010, 21:42:46
Ik heb alweer een nieuw idee :D


laat zien! :D


greetzz sander.
Re:Misschien geen of een kleine schaduwstation; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Goedemorgen,
ik heb nu de platen voor hetschaduwstation liggen. Daarop kan ik een nieuwe plaat leggen. Deze plaat hoeft niet gezaagd te worden, en het hoeft er maar 1 te zijn. Hij is 2,44 met het overgebleven hout van de andere platen komt hij tot 3m. Hij is 1,22 m breed. De sporen aan de achterkant de naar benede gaan die zijn 28 cm breed. Dat is 1,50m. Bij de sporen komt 5cm extra ruimte voor de zekerheid aan beide zeide. Dus 1,50+0,05+0,5=1,60 :D
De brug wordt gemaakt vanaf het schaduwstation.
groetjes,
remie
Re:Oplossing gevonden voor het schaduwstation; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Hallo,
De platen zijn vanmorgen geschuurd. En daarna zijn ze meteen vast gemaakt op de tafel :D
Het zit nu dus allemaal vast. En stevig dat het is... Ik heb er al op gelegen, niks gebeurd. Dus van een amateur constructie kan je toch iets heel stevigs maken. Nu heb ik dus al een tafel. Ik moet nog kurk of iets anders geluid dempend spul voor het schaduwstation. Dan kan ik het hele schaduwstation maken. En ik zal me dan in het automatiseren verdiepen. Eerst moet het schaduwstation af, dan pas zal ik aan de bovenbaan beginnen.
Hier wat foto's:

de tafel met de platen er op.

De platen zitten stevig vast.

Een paar dwarsbalken houden het doorbuigen tegen.

En hier is te zien hoe het bed met het bureau is verbonden.

Groeten,
Remie
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Hoi Remie,

tafel ziet er mooi uit.
En nu kan eindelijk het rails-leggen beginnen.

Succes!


Ronald
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Hey Ronald,
Bedankt voor je reactie! Ik moet eerst nog isolatie materieel kopen. Voor het schaduwstation gebruik ik geen piepschuim. Wat raden jullie mij aan?
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Geen idee, ik rijd zelf met M-rail en heb eigenlijk geen last van het railgeluid. Vind het wel iets hebben! :D

Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
En ik rij met C-Rails. Enne.... lawaai hoort bij treinen en bij treinen hoort lawaai :D.

Ik heb alleen kurk naast de rails als ondergrond voor de ballast.
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Hallo,
Deze foto zegt genoeg  :D

Bedankt Jos :D
Remie
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
zo dit gaat snel bij jouw,
zuip ik me een week klem op terschelling heb jij je tafel al in elkaar, ik zeg:
ga zo door :lol:
Re:UPDATE 29/07, tafel is klaar!; Remie's nieuwe nederlandse baan.
Dat ga ik ook doen. :D
Maar eerst even een tijdje wat anders doen. Dus de komende 2 weken niet of nauwelijks op het forum.  :oops:
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan. -tijdelijke stilte-
Hallo,
het is lang genoeg stil geweest hier. Ik heb niet zo veel gedaan. Ik weet niet zeker of ik wel 2 verdiepingen wil maken. Ik zat te denken om verdwijnpunten te maken aan beide zijden. Zo zie je de trein niet zien, maar is er toch (een kleiner) schaduw station van 4 sporen.

Ik zit ook nog erg over de besturing te twijfelen. Dat ik niet meer met de ms kan blijven rijden is duidelijk. Ik heb meer dan 10 treinen, dus blijf treinen uit de lijst verwijderen om met wat anders te rijden. Een ecos/cs wil ik graag, maar dan ben ik zo 500 euro kwijt. Een cs1 kan geen dubbeltraktie rijden volgens mij. En een ecos 1 is ook al 430 euro. Tweede hands is hij ong 280, maar als er iets stuk is heb ik er niet veel aan.
Een esu navigator is een mooie prijs en lijkt mij een leuk ding. Alleen dan kan ik weer niet een trein laten pendelen. Dus dan vrees ik dat ik nog ff moet doorsparen. Iets rond de 400 euro met dubbeltraktie, pendeltteinen en pc aansluiting is zeer welkom. 

Heeft er iemand wat voorbeelden voor mij van verdwijn punten ( liefst in een bocht) ?
Groetjes,
Remie
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
gewoon in houen effe kijken naar een cs1 die moet je wel voor dat geld kunnen krijgen

mvg
Reinder
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Houten kan ik pas weer in oktober. En een (verouderde) cs1 kan ik ook nog in badhoevedorp kopen voor 299, maar dan is dubbeltraktie met een mfx trein niet mogelijk.
En als die stuk is kan je hem niet meer laten repareren heb ik begrepen. Geen onderdelen meer, en dat is voor mij de grootste reden. 
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan. -tijdelijke stilte-
Citaat van: Remie op zondag 22 augustus 2010, 22:28:12
Heeft er iemand wat voorbeelden voor mij van verdwijn punten ( liefst in een bocht) ?
Ik vond dit bij de buren: klik, misschien heb je er wat aan?
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: Gerard op zondag 22 augustus 2010, 22:40:23
Citaat van: Remie op zondag 22 augustus 2010, 22:28:12
Heeft er iemand wat voorbeelden voor mij van verdwijn punten ( liefst in een bocht) ?
Ik vond dit bij de buren: klik, misschien heb je er wat aan?
hoi Gerard,
ik ben daardoor op het idee gebracht. Alleen ik zit nog te denken hoe ik dit mooi in de bocht kan maken als je vanaf de voor en zij kant kan kijken. Bedankt voor het opzoeken.
Remie
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
In Zwitserland een leuke aanbieding gezien:
1 mobile station 1
1 central station 1

299CHF omgerekend zo'n ?225

Wel een stukje rijden, maar je kunt het ook op laten sturen (een echte marklin winkel was het)

Gr Eddie
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Dat is wel een leuke aanbieding, heb je een link. Of weet je of je vooruit moet betalen?
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
ik heb ook een cs1 gehad en ik ree gewoon dubbeltractie met mfx. En je moet er niet van uitgaan dat ie kapot gaat. hangt ervan af hoe je er mee omgaat. Kijk je moet er geen cola over morsen of naast je bed neer zetten en dan ochtends der op stappen :D of tegen de muur gooien als het niet lukt. Wat je tevens ook kan doen koop d cs1 spaar dan rustig voor de update en klaar is kees.

mvg
Reinder
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: BMW-Fan op zondag 22 augustus 2010, 22:47:39
In Zwitserland een leuke aanbieding gezien:
1 mobile station 1
1 central station 1

299CHF omgerekend zo'n ?225
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er komen hoogstwaarschijnlijk nog verzendkosten bij en misschien ook nog eens invoerrechten. Ben je dan goedkoper uit dan in Nederland?
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Reinder,
je hebt hem weg gedaan omdat hij niet goed is? :mrgreen:
met de cs1 weet ik niet hoe het met mijn garantie zit; marklin heeft de onderdelen niet meer, dus kunnen ze geen garantie heven.
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: Gerard op zondag 22 augustus 2010, 22:54:34
Citaat van: BMW-Fan op zondag 22 augustus 2010, 22:47:39
In Zwitserland een leuke aanbieding gezien:
1 mobile station 1
1 central station 1

299CHF omgerekend zo'n ?225
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er komen hoogstwaarschijnlijk nog verzendkosten bij en misschien ook nog eens invoerrechten. Ben je dan goedkoper uit dan in Nederland?

Misschien is er een medeforrummer die een keer een pakketje voor Remie mee wil nemen.
Ik heb geen site, ik heb hem met eigen ogen gezien heb zelf nog getwijfeld maar ik ga over een poos toch over op de cs2....
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Gerard, je hebt wel een goed punt.
Groote kans dat ik deze week op mijn fiets spring om een cs1 te kopen. Dan hou ik nog geld over om een plan v te kopen op de beurs (hier in haarlem bijv.)
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: BMW-Fan op zondag 22 augustus 2010, 23:10:39
Misschien is er een medeforrummer die een keer een pakketje voor Remie mee wil nemen.
Sorry, maar nu moet ik even voor de advocaat van de duivel spelen :(. Je zegt het zelf al: "die een keer...".
Als je geen datum kan noemen dat het pakketje opgehaald wordt vraag ik me af of een winkel dat pakket (zo lang) wil vasthouden.
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
remie ik heb hem weg gedaan omdat ik met me stomme kop overging op n-spoor. En ja toen kwam ik weer op h0 en heb ik een startset gekocht met een cs2 er in. En meer is het niet

mvg
Reinder
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Reinder,
Ik snap hem. En, is de cs2 beter? :D
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
ja maar als ik niet was overgegaan had ik waarschijnlijk gewoon nog de cs1 gehad

mvg
Reinder
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: Gerard op zondag 22 augustus 2010, 23:24:31
Citaat van: BMW-Fan op zondag 22 augustus 2010, 23:10:39
Misschien is er een medeforrummer die een keer een pakketje voor Remie mee wil nemen.
Sorry, maar nu moet ik even voor de advocaat van de duivel spelen :(. Je zegt het zelf al: "die een keer...".
Als je geen datum kan noemen dat het pakketje opgehaald wordt vraag ik me af of een winkel dat pakket (zo lang) wil vasthouden.

Daar moet ik je gelijk in geven....

Gr Eddie

ps off-topic wanneer komt er weer een Driehoven update?
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: BMW-Fan op maandag 23 augustus 2010, 00:09:29
ps off-topic wanneer komt er weer een Driehoven update?
Ik ben bezig wat leuke plaatjes bij elkaar aan het zoeken, maar omdat er weinig gedaan is de laatste tijd, duurt het even.

Terug naar Remie's baan :).
Re:Remie's nieuwe nederlandse baan.
Citaat van: Gerard op maandag 23 augustus 2010, 00:12:47
Ik ben bezig wat leuke plaatjes bij elkaar aan het zoeken
:D :D