Hallo allemaal,
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een statief, dit betekent dus dat jullie scherpere foto's kunnen verwachten. Daarnaast heb ik nog een dierenambulance en een patatkraam voor mijn verjaardag gekregen. Verder heb ik geen nieuwe modelspoorberjaardagsaanwinsten te vermelden.
Van de week heb ik 10 ledstrips gekocht voor in de rijtuigen, dus zodra ik veel tijd heb zal ik de plan D rijtuigen verlichten.
Om het laatste stukje gracht aan te kleden heb ik voorgevels van pakhuizen bij hollandscale gekocht. Door het achterliggende spoor is er onvoldoende ruimte voor een compleet huis. Daarom heb ik besloten hier gevels van pakhuizen neer te zetten. Hierdoor is het schaduwstation langs de achterkant van de baan dicht. Ik ben benieuwd wanneer het pakje in de brievenbus komt.
Als laatste zit ik in een dillemma, het faller station Bonn vind ik erg mooi. Dit is een groot station wat inmiddels beter zal passen tussen al mijn grachtenpanden.
Echter is de prijs zo misselijk....
St
Mooi filmpje. Wat een drukte op je baan met al die treinen. Gaat dit automatisch, of werk je jezelf een slag in de rondte
.
Bedankt! Doormiddel van een s88 worden de treinen via de ecos langzaam afgeremd, dit is wat je op het station ziet. Doormiddel van distabile relais worden de treinen in het schaduwstation stroomloos gezet. Elke trei. Heeft zijn eigen schaduwspoor. Op elk spoor rijden 2 treinen in een tegengestelde richting. De wissels worden opengereden en om de beurt krijgt een trein stroom.
Zelf ga ik ook zo'n plaat als valbescherming plaatsen. Voordeel is dat hij doorzichtig is en in mijn geval een extra bescherming tegen grijpgrage handjes van kleine boefjes. Niet die van mezelf maar hun companen zeg maar. Liever een doorzichtige rand dan een gesloopte trein.
Kinderhandjes zijn hier gelukkig niet vaak te vinden. Botsingen komen bijna nooit voor.
Succes met je studieopdrachten en hopelijk heb je tijd om zo nu en dan nog te updaten.
groeten Martin
Bedankt!
Dat krasgevoelig valt nogal mee, maar dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van het materiaal liggen. En omdat het doorzichtig is valt het niet zo snel op.
Toch denk ik dat het afbreuk zal doen...