Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

VIRM + Koploper

Gestart door mozzi54 donderdag 28 oktober 2010, 17:02:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VIRM + Koploper
Lid sinds: 2007

offline
VIRM + Koploper
Beste medeforummers,

Ik heb vanmorgen bij Harderwijk een combinatie van een VIRM met een Koploper zien rijden. Wellicht gebeurt dat vaker, maar ik heb het nog nooit eerder waargenomen. Ik kon niet zien of er passagiers in zaten of dat het ledig materieel was. Tijdstip was ongeveer 10:40 en de trein reed richting Zwolle. De Koploper reed achter en had de pantograaf aan de draad. De snelheid was niet hoog, maar dat gebeurt op dat punt vaker. Ik zat in de auto en had helaas geen gelegenheid een foto te maken. Is er iemand die daar iets over weet?

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:VIRM + Koploper
103 220-0
gast

Re:VIRM + Koploper
Kan, komt regelmatig voor (in wisselende samenstellingen). Zal wel een overbrenging naar de werkplaats Onnen zijn geweest.
Re:VIRM + Koploper
markje
gast

Re:VIRM + Koploper
Komt geregeld voor, dan op transport op eigen kracht van Haarlem naar Onnen, koppelingn passen op elkaar maar de koppeldozen zijn  gesloten de het getrokken stel word dan puur pneumatisch geremd.
Re:VIRM + Koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:VIRM + Koploper
Gebeurd wel vaker met divers materiaal opweg naar werkplaatsen: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4694475514/sizes/l/in/faves-robbertvandera/
Re:VIRM + Koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re:VIRM + Koploper
Blijft een mooi gezicht, die wisselende samenstellingen qua materieel naar de werkplaatsen.

Groeten van Jarno